Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Opgroeien tot een emotioneel evenwichtige persoonlijkheid is een levenslang proces. Scholen hebben steeds vaker te maken met kinderen die emotioneel in de knel komen te zitten en het aantal kinderen met emotionele problematiek in de jeugdhulpverlening neemt sterk toe. Emotiemanagement voor Kids biedt leraren en hulpverleners handvatten om kinderen op een goede manier te ondersteunen in deze ontwikkeling en kent een degelijke theoretische basis. Het is een krachtig instrument om kinderen te leren omgaan met hun emoties. Deel 1 biedt spelen en activiteiten die kunnen ingezet worden vanaf kleuteronderwijs tot in het 6de leerjaar. Deel 2 is meer individueel gericht en biedt een curatieve aanpak voor kinderen vanaf 10 jaar met emotionele problemen zoals faalangst, verlegenheid, jaloezie, verdriet, ruzie, gebrekkig zelfvertrouwen en gevoeligheid. Deel 3 kan ingezet worden voor kinderen met een negatief zelfbeeld. De werkbladen staan apart op een cd-rom.
Emotie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Didactics of social education --- emoties --- relationele vorming --- sociale opvoeding --- 415.3 --- didactiek --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale vaardigheden --- 471.44 --- 478.9 --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele problemen(Kinderen met emotionele problemen) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Meervoudige intelligentie --- Psychotherapie --- Emoties (Gevoelens) --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- gevoelens --- Uitvoerende functies --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Contains audio-visual material
Choose an application
Emotie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Didactics of social education --- emoties --- relationele vorming --- sociale opvoeding
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|