Narrow your search

Library

UGent (2)

ULB (2)

ULiège (2)

KU Leuven (1)

UAntwerpen (1)

UCLouvain (1)


Resource type

article (3)

book (3)


Language

English (2)

French (1)


Year
From To Submit

2016 (1)

2014 (1)

1977 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Multi
Sous le cinéma, la communication
Author:
ISBN: 9782711625413 2711625419 Year: 2014 Publisher: Paris: Vrin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce livre n'est pas un livre de théorie, au sens où celle-ci serait un système totalisant. Et pourtant il est traversé de bout en bout par une même inspiration théorique, à la fois simple et persistante, celle que le cinéma n'existe que par, dans et avec la communication. Dire cela, c'est refuser de faire du film une chose en soi, une oeuvre qui pense toute seule ; c'est envisager les multiples relations qu'il tisse avec des êtres humains : réalisateur, acteur ou spectateur. Comment le film rend-il la sensation ? Comment nous touche-t-il ? Quelles traces garde-t-il du regard d'un homme ou d'une femme sur ses acteurs ? Comment les auteurs construisent-ils nos regards par leurs nombreuses interventions dans les médias ? Et comment communiquent-ils au travers de leurs films avec d'autres cinéastes ?


Multi
Microfilm: the librarians' view, 1976-77
Author:
ISBN: 0914236059 Year: 1977 Publisher: White Plains, N.Y.


Multi
Cinema, democracy and perfectionism : Joshua Foa Dienstag in dialogue
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 178499779X 1784997358 1784994014 1784994022 9781784994020 9781784997793 Year: 2016 Publisher: Manchester, UK : Manchester University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In the lead essay for this volume, Joshua Foa Dienstag engages in a critical encounter with the work of Stanley Cavell on cinema, focusing sceptical attention on the claims made for the contribution of cinema to the ethical character of democratic life. In this debate, Dienstag mirrors the celebrated dialogue between Rousseau and Jean D'Alembert on theatre, casting Cavell as D'Alembert in his view that we can learn to become better citizens and better people by observing a staged representation of human life, with Dienstag arguing, after Rousseau, that this misunderstands the relationship between original and copy, even more so in the medium of film than in the medium of theatre. The argument is developed further by essays from Clare Woodford, Tracy B. Strong, Margaret Kohn, Davide Panagia and Thomas Dunn, to which Dienstag responds in the concluding chapter, 'A reply to my critics'.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by