Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Higher education --- Art --- art education --- art schools [institutions] --- liederen --- anno 1800-1999 --- Antwerp
Choose an application
toegepaste kunsten
---
Estland
---
#BIBC:ruil
Choose an application
Higher education --- Art --- stages [performance spaces] --- art education --- art schools [institutions] --- Royal Academy of Fine Arts [Antwerp] --- Antwerp
Choose an application
Choose an application
Didactics of the arts --- art education --- kunstonderwijs --- History of education and educational sciences --- Art --- -Art schools --- by Nikolaus Pevsner --- oudheid --- middeleeuwen --- renaissance --- barok --- rococo --- kunstscholen --- negentiende eeuw --- twintigste eeuw --- 373.67 --- Schools --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Study and teaching --- Art schools. --- Study and teaching. --- CDL --- Art schools --- Art education --- Education, Art --- Analysis, interpretation, appreciation --- Education
Choose an application
Study on performing art, dance, and music in Indonesia.
Education --- Art --- Performing arts --- Show business --- Arts --- Performance art --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Aesthetics --- Study and teaching --- music --- dance --- art --- art education
Choose an application
The Artuarium presents keywords to reflect on art education today. Every keyword contains a text and/or an image that has been constitutive for the formation of the art school. Some texts unfold critical ideas and questions, some images evoke careful ob-servations, some texts tell stories, others reflect on the reflection.With contributions by: Giorgio Agamben Aristoteles, Herman Asselberghs, Maïté Baillieul, Joseph Beuys, Augusto Boal, Agnes Bube, Leonardo da Vinci, Serge Daney, Marc De Blieck, Fernand Deligny, John Dewey, Ana Dimke, Mattijs Driesen, Marguerite Duras, Jerzy Grotowski, Boris Groys, Kerstin Hallmann, Lisa Jevbratt, Allan Kaprow, Paul Klee, Eva Koethen, Wiebe Koopal, Julie Lesenne, Tyson E. Lewis, Audre Lorde, Pierangelo Maset, Maurice Merleau-Ponty, Volkmar Mühleis, Ludwig Münz, Kakuzo Okakura, Jacques Rancière, Adrienne Rich, Andrea Sabisch, Ousmane Sembene, Richard Serra, Michel Serres, Friedrich Schiller, Susan Sontag, Nancy Vansieleghem, Ella Ziegler.https://www.copyrightbookshop.be/shop/artuarium-the-grammar-of-art-school/
373.67(038) --- 373.67.01 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; woordenboeken --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- kunst --- 7.01 --- onderzoek in de kunsten --- kunstonderwijs --- kunsttheorie --- 373.67 --- kunsteducatie --- 700.8 --- 450.4 --- filosofie --- onderwijsfilosofie --- Beeldende kunst, beroep en opleiding --- Onderwijskunde (onderwijsfilosofie, -sociologie, -economie, theoretische onderwijsvernieuwing) --- Kunstonderwijs --- Kunstfilosofie --- Art --- aesthetics --- art appreciation --- art education --- battledores [primers]
Choose an application
Vaak wordt in de agogiek gebruik gemaakt van bedrijfspsychologische modellen, maar voor de agogiek van de kunst blijken die weinig bruikbaar. Ze bieden geen basis voor de filosofische grondslagen waarop zo?n agogiek kan gegrondvest worden. De auteur plaatst de zoektocht naar die grondslagen centraal in dit boek. Kunst heet steevast een subjectieve materie te zijn, maar kunstenaars, critici, docenten en studenten worden wel verondersteld te weten waarover ze spreken. De spanning tussen praktijk en theorie is dan ook een vast gegeven in elke kunstopleiding, en ze doortrekt ook de kunstkritiek, het sociale vertoog en zelfs de politieke vertogen over haar functie en nut. Nochtans communiceert het kunstwerk niet bepaald eenduidig over wat het bevat en waarnaar het wil verwijzen; het lijkt op communicatief niveau zelfs om moeilijkheden te vragen. Volgens de Franse filosoof Jean-François Lyotard is kunst ?quelque chose comme communication... sans communication?. Dat definieert de uitdaging waarop dit boek wil ingaan. Hertmans laat zich bij zijn zoektocht naar grondslagen voor een kunstagogiek inspireren door de belangrijkste denkers van de afgelopen eeuw. Op die manier werpt het boek ook een vaak verrassend licht op wat grote denkers over de kunst te melden hadden
art criticism --- kunstfilosofie --- kunstonderwijs --- kunstkritiek --- philosophy of art --- agogiek --- Didactics of the arts --- art education --- Art --- Art and society --- Art et société --- Iconografie --- Iconographie --- Iconography --- Kunst --- Kunst en maatschappij --- Maatschappij en kunst --- Society and art --- Société et art --- Kunsten --- Kunstfilosofie --- Kunstkritiek --- Cultuur --- Agogiek --- Filosofie --- Communicatie --- 7.01 --- Kunsttheorie ; agogiek van de kunst --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Art criticism --- Philosophy --- departement Gezondheidszorg 10 --- kunstagogiek --- Oudheid --- China --- Toerisme --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Esthetica --- Muziekpsychologie
Choose an application
Beuys, Joseph ; Cézanne, Paul ; Gertsch, Franz ; Giacometti, Alberto ; van Gogh, Vincent ; Hodler, Ferdinand ; Kandinsky, Wassily ; Miro, Joan ; Mondriaan, Piet ; Monet, Claude ; Munch, Edvard ; Penck, A.R. ; Picabia, Francis ; Picasso, Pablo ; Ryman, Robert ; Segantini, Giovanni ; Twombly, Cy ; Warhol, Andy
art appreciation --- art education --- Art --- Iconography --- Kunsthaus [Zürich] --- Kunsthaus Zürich --- kunsteducatie --- Monet, Claude --- Cézanne, Paul --- Munch, Edvard --- Gogh, Vincent van --- Segantini, Giovanni --- Hodler, Ferdinand --- Picasso, Pablo --- Picabia, Francis --- Miró, Joan --- Kandinsky, Wassily --- Mondriaan, Piet --- Warhol, Andy --- Beuys, Joseph --- Giacometti, Alberto --- Kunsthaus Zürich. --- kunsteducatie. --- Monet, Claude. --- Cézanne, Paul. --- Munch, Edvard. --- Van Gogh, Vincent. --- Segantini, Giovanni. --- Hodler, Ferdinand. --- Picasso, Pablo. --- Picabia, Francis. --- Miró, Joan. --- Kandinsky, Wassily. --- Mondriaan, Piet. --- Warhol, Andy. --- Beuys, Joseph. --- Giacometti, Alberto. --- educatieve werking, kinderen --- Van Gogh, Vincent
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|