Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (5)

AP (3)

KBR (3)

KDG (2)

KU Leuven (2)

UCLL (2)

ULiège (2)

VIVES (2)

EhB (1)

EHC (1)

More...

Resource type

book (6)

object (4)

digital (1)


Language

Undetermined (10)


Year
From To Submit

2022 (1)

2021 (1)

2020 (1)

2018 (1)

2016 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Programmeren voor kinderen : games
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789401433723 Year: 2016 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Maak met Scratch (gratis te downloaden) acht eenvoudige games waaronder een vossenjacht onder water en het spookachtige Brokken. Met stapsgewijze uitleg van Scratch, games in het algemeen en de acht games met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.


Book
Programmeren met Python : leerwerkboek
Author:
ISBN: 9789464013719 Year: 2021 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Welke richting leerlingen in de toekomst ook uitgaan, het is belangrijk dat ze een inschatting leren maken van de bijdrage die de computer binnen hun vakgebied kan leveren. Het is dus niet de bedoeling om jongeren op te leiden tot programmeurs, maar tot computationele denkers. Het werkboek Computationeel denken en handelen - Programmeren met Python helpt hen daar perfect bij.https://www.pelckmans.be/onderwijsniveaus/secundair-onderwijs/informatica/programmeren-met-python.html


Multi
Broken Agile : Stories from the Trenches.
Author:
ISBN: 9781484217450 9781484217443 9781484217467 Year: 2015 Publisher: London Apress

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Broken Agile, Second Edition contains stories from years of real world experience on Agile teams and projects. It contains both good and bad examples of how Agile can be adopted. The stories in each chapter are both educational and can also be entertaining. Each chapter focuses on specific Agile values and principles. What You'll Learn What are good and bad examples of how Agile can be adopted What are some specific Agile values and principles How some of these are misunderstood or applied - correctly or incorrectly How Agile is used in the real world What are the consequences of poor adaptations of the Agile software methodology What are examples of how some companies have been successful in adopting Agile.


Book
The game designer's playbook : an introduction to game interaction design
Authors: --- ---
ISBN: 9780198845911 Year: 2022 Publisher: Oxford, UK : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Video games have captivated us for over 50 years, giving us entire worlds to explore, new ways to connect with friends, thought-provoking stories, or just a fun way to pass the time. Creating games is a dream for many, but making great games is challenging. The Game Designer's Playbook (italics) is about that challenge. More specifically, it's a book about game interaction design-in other words, shaping what players can do and how they do it to make a game satisfying and memorable. Our time with a game is built on interaction, from basic things like pushing buttons on a controller, to making complicated strategic decisions and engaging with its narrative. If you've ever felt the adrenaline rush from beating a perfectly tuned boss fight or been delighted by the fanfare of picking up that last collectible, you've experienced good interaction design firsthand. The Game Designer's Playbook (italics) is about learning what makes for great (or terrible!) interaction design in games, exploring things like controls, feedback, story, and tutorial design by analyzing existing games. It also looks at how newer and still-developing tech like VR and streaming are changing the ways we play, and how you can bring great interaction design to your own games" [Publisher]


Object
Let's go code : speelset programmeren
Publisher: Vernon Hills Learning Resources, Inc.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit spel maken kinderen op speelse manier en zonder electronica kennis met de eerste stappen van programmeren.


Object
Pre-coderende pinguïnstenen
ISBN: 5060213761735 Year: 2020 Publisher: Cambridge Yellow Door

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De activiteitenkaarten moedigen kinderen aan vroeg wiskundig inzicht te verwerven. Ze leren systematisch en logisch te denken, problemen op te lossen, en de eerste digitale vaardigheden.


Object
Ozobot : Evo starter kit
Year: 2018 Publisher: Raalte TJM Imports B.V.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ozobot is 's werelds kleinste programmeerbare robot. Hij heeft lichtsensoren aan zijn onderkant, waarmee hij kan "zien". Ozobot programmeren is heel gemakkelijk. Teken lijnen en kleurcodes en plaats Ozobot vervolgens op de zojuist getekende onderdelen. Ozobot volgt nu de lijnen en zal acties uitvoeren bij de gekozen kleurcodes.De Ozobot Evo is de sociale smart robot welke educatief gamen, programmeren, en wereldwijde sociale interactie combineert.De vele functies en sensoren die de Evo te bieden heeft zijn eenvoudig te leren, maar uitdagender om te beheersen. Dit maakt de Evo zeer geschikt voor de volgende stap.(https://ozobot-benelux.nl/ozobot/)


Object
Bee-Bot : geld mat
Author:
ISBN: 5414869114344 Publisher: Brussel Achoka

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met deze mat en een Bee-Bot wordt het rekenen met geld en EURO aangeleerd. De Bee-bot(s) kan je apart ontlenen.

Listing 1 - 10 of 10
Sort by