Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

MSK (2)

UCLL (2)

AMSAB (1)

AP (1)

Hogeschool Gent (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

VIVES (1)


Resource type

book (4)

object (1)


Language

Undetermined (5)


Year
From To Submit

2014 (1)

1997 (1)

1993 (1)

1992 (1)

1980 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Object
Deeltijds leren, deeltijds werken : 14 goede praktijkvoorbeelden.
Year: 1997 Publisher: Brussel : Koning Boudewijnstichting,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

BMLIK


Book
Rembrandt : His Teachers and his Pupils (exhibition Tokyo, The Bunkamura Museum of Art, 15.04 - 07.06.1992 ; Chiba, Kawamura Memorial Museum of Art, 13.06 - 02.08.1992 ; Yamaguchi, The Yamaguchi Prefectural Museum of Art, 07.08-16.09.1992)
Authors: --- --- ---
Year: 1992 Publisher: Tokyo The Tokyo Shimbun

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Benjamin West and His American Students (exhibition Washington, National Portrait Gallery, 16.10.1980 - 04.01.1981 ; Philadelphia, Pennsylvania Academy of the Arts, 30.01.1981 - 19.04.1981)
Author:
Year: 1980 Publisher: Washington Smithsonian Institution Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hoe ver reikt de invloed van de leraar? : onderzoek naar het functioneren van jongens met gedragsproblemen in het voortgezet speciaal onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789088505348 9088505349 Year: 2014 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderzoek naar de rol van de leraar bij gedragsproblemen van jongens in het voortgezet speciaal onderwijs.


Book
Opvoeden tot zelfdiscipline
Author:
ISBN: 9051213018 Year: 1993 Publisher: Baarn Tirion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek is opgezet in twee delen. In deel I wordt een verhelderend onderscheid gemaakt tussen het zelfstandig naamwoord discipline en het werkwoord disciplineren en worden de verschillende betekenissen van het woord gezag toegelicht. Het tweede deel is geheel gericht op het geven van handvatten aan ouders en leerkrachten om kinderen op te voeden tot zelfdiscipline. Allereerst geeft Gordon acht alternatieven voor machtsgebruik, om kinderen ertoe te brengen hun gedrag te veranderen. Vervolgens geeft hij nieuwe methoden aan om gezinnen en klassen te leiden en om kinderen te helpen hun eigen problemen op te lossen. Hierna legt hij uit waarom volwassenen soms tegen beter weten in vast blijven houden aan het opleggen van discipline door het gebruik van beloning en straf. Hij besluit met een bespreking van de positieve relaties voor de gezondheid en het welzijn van kinderen en volwassenen. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by