Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Als leerlingen in staat zijn en gemotiveerd zijn om in teams samen te werken gebeurt er iets heel bijzonders: ieder presteert beter! Leerlingen vinden het leuk, de leerprestaties gaan omhoog en storend gedrag komt veel minder voor. TeamBouwers zijn activiteiten die je doet met de teams in je groep. Door deze activiteiten ontstaat een gevoel van veiligheid in de groep. Bovendien groeit de bereidheid, zelfs de wil om met elkaar samen te werken. Het werkklimaat in het team, de teamcohesie wordt hier positief door beïnvloed. TeamBouwers zijn typische Teamactiviteiten. Ze zijn leuk, gaan niet over leerstof, ieder kind kan meedoen. Er zijn verschillende soorten activiteiten.
Coöperatief leren --- Coöperatief leren ; basisonderwijs --- Groepswerk --- Klassenmanagement --- Samenwerkend leren ; basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Teamwerk --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Opbrengstgericht onderwijs --- Krachtige leeromgeving --- Leerprestaties --- Didactische werkvormen --- Meervoudige intelligentie --- 474.21 --- Basisonderwijs --- Leerprestatie --- Didactische werkvorm --- Basisonderwijs. --- Didactische werkvormen. --- Groepsdynamica. --- Samenwerking. --- Teamwork.
Choose an application
Groepsdynamica is de wetenschappelijke studie van het gedrag van mensen in groepen. Daarnaast is het een algemeen gebruikte term voor de processen die zich in groepen afspelen en de interventies die je er als deelnemer of begeleider op kunt uitvoeren. In Groepsdynamica wordt uitgebreid aandacht besteed aan de ontwikkeling die groepen doormaken vanaf de vorming van een groep tot het beëindigen ervan.Aan de orde komt wat de impact is van groepsdynamica op mensen die een groep begeleiden of er (professioneel) deel van uitmaken. De volgende vragen worden in het boek beantwoord: Waarom voel je je bij sommige groepen als een vis in het water en voel je je in andere groepen niet welkom of zelfs onveilig? Hoe kun je een goede groep in stand houden en hoe kun je je kennis en vaardigheden gebruiken om 'lastige' groepen de goede kant op te bewegen? Het boek is toegankelijk geschreven met veel praktijkvoorbeelden en bevat oefeningen en opdrachten die tijdens de les, een stage of op de werkplek kunnen worden uitgevoerd. Op het online platform Boom Academie vind je de theorie uit dit boek, afgewisseld met video's, opdrachten en oefentoetsen.Dit helpt je om de kennis goed te verwerken en toe te passen. In het voortgangsoverzicht zie je je resultaten. Deze nieuwe editie is geheel herzien en geactualiseerd. Elementen van de richtlijnen voor groepsdynamica van de Nederlandse vereniging voor groepsdynamica en groepstherapie (NVGP) zijn opgenomen in het boek. Ook worden de verschillende fasen in de groepsontwikkeling vanuit de groepspsychotherapie behandeld.Nieuwe onderwerpen die in deze druk aan bod komen zijn: feedback geven in de groep, afscheid nemen van de groep, waarderend leiderschap, zelfsturende teams, het begeleiden van een psychotherapeutische groep en samen voor een groep staan. Groepsdynamica is bijzonder geschikt voor studenten en (beginnend) beroepsbeoefenaren uit opleidingen en beroepen op het gebied van gezondheidszorg, onderwijs, toegepaste psychologie, welzijn en social work.https://www.boom.nl/hoger-onderwijs/100-14764_Groepsdynamica-3e-editie
Social psychology --- Primary groups --- Social welfare methods --- groepsdynamica --- leidinggeven --- groepswerk --- groepscommunicatie --- groepsprocessen --- groepspsychologie --- Groepsdynamiek --- Groepswerk (maatschappelijk werk) --- Groepsproces --- Groepsvorming --- Teamontwikkeling --- Feedback --- Zelfsturend team --- Leiderschap --- Groepsgedrag --- Samenwerking --- Didactische werkvorm --- Sociale veiligheid
Choose an application
De cd-rom bevat honderdvijftig kortdurende oefeningen. Via een zoeksysteem kan eenvoudig die oefening gekozen worden die het best aansluit bij het doel, het proces, de cultuur en de sfeer van de groep op een bepaald moment. De indices helpen daarbij. De cd-rom bevat bovendien alle oefeningen en de printversie van onder andere scoringslijsten, tekeningen en foto's. Bij een aantal oefeningen is extra voorbeeldmateriaal opgenomen van rolomschrijvingen en situatieschetsen. Oefeningen met een ingesproken instructie zijn direct te gebruiken in de groep. Verder bevat de cd-rom muziek ter ondersteuning van een aantal oefeningen.
rollenspelen --- Primary groups --- Social psychology --- communicatie --- Social welfare methods --- Didactic strategies --- groepsdynamica --- Groepswerk --- #KVHB:Sociale psychologie --- #KVHB:Groepen --- #KVHB:CD-ROM --- #KVHB:Groepstechnieken --- #KVHB:Groepstherapie --- groepswerk --- groepstherapie --- groepstraining --- Groupes Groepen --- Jeux Spelen --- communicatie, intern --- maatschappelijk werk --- methodiek --- Communicatie --- 305.2 --- communicatie (leesbaarheid) --- S2006652.JPG --- 361.13 --- Contains audio-visual material --- Groepstherapie --- Oefenmethoden --- Oefenmethode
Choose an application
Wat heet vorming? Mensenkennis. Bekwaamheid van de vormingswerker. Groepen. Werkvormen
sociaal-cultureel werk --- agologie --- humanistische psychologie --- groepswerk --- sociaal-cultureel werkers --- persoonlijkheidsvorming --- sociaal-cultureel werk, methoden --- 374.713 --- 361.53 --- 37.03 --- 159.9.019.2 --- 374 --- 37.013 --- 159.9 --- 361.13 --- volwassenenvorming, methoden --- groepswerk - groepsdynamica - groepsdiscussie (zie ook 301.152, 615.851.6) --- psychologie, humanistische - empathie
Choose an application
007 <036> --- 316.77 --- #KVHB:Communicatie --- sociale psychologie --- 800.95 --- Communicatie --- 305.8 --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- lichaamstaal --- media --- Informatietheorie. Communicatietheorie. Regeltheorie. Cybernetica. Techniek van de menselijke arbeid--Gidsen. Inleidingen --- Communicatiesociologie --- Sociale psychologie --- handboeken en inleidingen --- handboeken en inleidingen. --- 316.77 Communicatiesociologie --- 007 <036> Informatietheorie. Communicatietheorie. Regeltheorie. Cybernetica. Techniek van de menselijke arbeid--Gidsen. Inleidingen --- communicatietheorieën --- communicatiewetenschappen --- communicatie --- Mass communications --- 659.3 --- #SBIB:309H02 --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Communicatiewetenschap: algemeen --- groepsdynamica --- TV (televisie) --- non-verbale communicatie --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Communicatie. --- 007.7 --- 361.53 --- 384.01 --- communicatie - sociale vaardigheden (zie ook 361.521, 384.01, 65.012.45, 8) --- groepswerk - groepsdynamica - groepsdiscussie (zie ook 301.152, 615.851.6) --- massamedia - communicatiemedia - media (zie ook 361.521, 8) --- groepswerk --- massamedia --- 007 --- 361.13 --- 384
Choose an application
Met de tussendooractiviteiten 'Ons team in actie' komen kinderen letterlijk 'in actie' om een positieve groep te vormen. Zo maak je van je klas of groep een fijne, hechte groep. 'Ons team in actie' biedt interactieve werkvormen om een positieve groepsvorming te stimuleren. Heb je 'Ons team in actie', dan is een passende activiteit tussen de lessen door zo gevonden.De activiteiten zijn onderverdeeld in 6 thema's en kunnen flexibel ingezet worden. Zo kan er perfect worden aangesloten bij de eigenheid van de klasgroep en de bestaande methodieken op school. De activiteiten zijn conform de eindtermen lager onderwijs en conform de ontwikkelingsdoelen voor kleuters.Spelenderwijs leren kinderen van elkaar en mét elkaar. Samen staan ze sterk!BRon: https://www.pelckmans.be/onderwijsniveaus/kleuteronderwijs/socio-emotionele-ontwikkeling/socio-emotionele-ontwikkeling.html
#PBIB:+108.31 --- 454.9 --- sociale vaardigheden --- positief groepsklimaat --- 478.9 --- communicatie --- groepsdynamiek --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Groepsdynamiek --- Teamgeest --- Groepsgevoel --- Sociale vaardigheden --- Groepsklimaat --- Tussendoortjes --- Groepsvorming --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- groepsdynamica --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- Didactics of social education --- Primary education --- Tussendoortje (werkvorm) --- Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- groepsactiviteiten --- kleuteronderwijs --- groepsontwikkeling --- groepsvorming --- sociale opvoeding --- lager onderwijs --- Kleuter --- Kleuterklas --- Groepsactiviteit --- Kennismakingsspel --- Klassengesprek --- Energizer
Choose an application
10
leidinggeven --- sociologie --- sociale processen --- Social psychology --- groepsdynamica --- Adult education. Lifelong learning --- Social welfare methods --- pedagogische psychologie --- 316.356.5 --- 316.45 --- 316.64 --- #SBIB:37H0 --- Z++90/03 --- Z374.7 --- Communication Communicatie --- Feedback Feedback --- Groupes Groepen --- Leadership Leadership --- Prise de décision Beslissen --- communicatie --- 316.45 ) Groepsdynamiek --- adviesgesprekken --- besluitvorming --- feedback --- groepen --- groepsprocessen --- leiderschap --- observatie --- samenwerking --- vooroordelen --- 305.2 --- 316.45 Sociale groepen. Groepsprocessen. Kleine groepen. Interactionele groepsdynamiek --- Sociale groepen. Groepsprocessen. Kleine groepen. Interactionele groepsdynamiek --- 316.356.5 Primaire groepen. Kleine groepen. Face-to-face groepen --- Primaire groepen. Kleine groepen. Face-to-face groepen --- 316.64 Maatschappelijke attitudes --(sociale psychologie) --- Maatschappelijke attitudes --(sociale psychologie) --- Pedagogie --- sociale vaardigheden --- Groepsdynamica --- Groepspsychologie --- Groepen --- Groepsdynamiek --- Sociale psychologie --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Observaties --- Communicatie --- Leidinggeven --- Feedback --- Teamwerk --- Competenties --- Normen --- Vooroordelen --- rollenspel --- Group Processes --- #GBIB:SMM --- 658.3 --- <88/1 --- 361.13 --- 371.3 --- Group Meetings --- Group Process --- Group Thinking --- Group Meeting --- Group Thinkings --- Meeting, Group --- Meetings, Group --- Process, Group --- Processes, Group --- Thinking, Group --- Thinkings, Group --- Sociology --- Groep --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Observatie --- Leiderschap --- Competentie --- Norm (standaard) --- Vooroordeel --- Spel --- Sociaal leren --- Norm (gedragsregel)
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|