Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Lewis, Mark --- Photographe --- Installation-art
Choose an application
Les oeuvres et installations vidéo emblématiques du duo, avec des contributions de Philippe-Alain Michaud, de John G. Hanhardt et une biographie complète. This catalogue presents the emblematic videos and recent works by the duo, with contributions by Philippe-Alain Michaud (Chief Curator for the films at the Mnam Centre Pompidou) and John G. Hanhardt (Senior Curator for Media Arts, Smithsonian American Art Museum), as well as a complete biography. Published on the occasion of the exhibition at musée d'art moderne de Saint-Etienne, from February to April 2010. Igor and Svetlana Kopystiansky (born respectively 1954 and 1950) live and work in New York since 1988. They have participated in many Biennales: Venice (1988), Sydney (1992), Sao Paulo (1994), Istanbul (1995), Lyon (1997), Liverpool (1999), as well as Sculpture Project, Munster (1997) and Documenta 11 (2002), among others. Their works are presented in the following collections: MoMA, Whitney Museum of American Art and Metropolitan Museum, New York, Art Institute of Chicago, Museum of Fine Arts, Houston, Smithsonian American Art Museum, Washington D.C., J.V. Zimmerli Museum of Art, New Brunswick, Tate Modern, London, Centre Pompidou, Paris, Musée d'Art Moderne de Saint-Etienne Métropole, Art Gallery of New South Wales, Sydney, Folkwang Museum in Essen, Ludwig Forum for International Art, Aachen, Museum für Moderne Kunst, Berlin, Museum für Moderne Kunst and Deutsche Bank collection, Frankfurt am Main, Museum of Modern Art, Vienna, Centre for Contemporary Art Luigi Pecci, Prato, Makao Museum, Beijing
Kopystiansky, Svetlana --- Kopystiansky? Igor --- Installation-art --- Art contemporain --- Cinéma
Choose an application
Brøgger, Stig --- Brogger, Stig --- -Exhibitions --- Installations (Art) --- Installation art --- Art, Modern --- Environment (Art) --- Exhibitions --- Brøgger, Stig. --- Exhibitions.
Choose an application
Ce livre offre la première vue d'ensemble du travail du duo d'artistes allemands, et présente neuf projets parmi leurs plus ambitieux : des films, installations et photographies sur le thème de la déconstruction ou de la réappropriation d'éléments de l'architecture idéaliste moderne (le German Palace à Berlin, la Bibliothèque Nationale de France à Paris, un nouvel immeuble de bureaux à Amsterdam...). Les œuvres, reproduites en couleur, sont présentées avec un dispositif original de cahiers sous doubles pages dépliantes. Elles sont accompagnées de contributions d'auteurs, de commissaires et d'experts internationaux. Nina Fischer et Maroan el Sani sont des artistes et réalisateurs basés à Berlin. Ils collaborent depuis 1993. Leur travail a été montré dans un grand nombre de biennales, de musées et de manifestations internationales. http://www.lespressesdureel.com/ouvrage.php?id=1184&menu=4
Fischer, Nina & Sani, Maroan el --- Déconstructivisme --- Film d'architecture --- Installation-art --- Livre d'artiste --- Photographie --- Rapport art-architecture --- El Sani, Maroan --- Fischer, Nina --- Film documentaire
Choose an application
À l'aide de Manufactories of Caring Space-Time, le Musée des Beaux-Arts de Gand (MSK), le 49 Nord 6 Est-FRAC Lorraine de Metz (France) et la Fundació Antoni Tapies de Barcelone (Espagne) créent une plateforme de réflexion sur les nouvelles tendances relationnelles, collectives et collaboratives dans l'art. Ce projet coopératif est co-financé par la Commission Européenne dans le cadre du programme Europe Créative. Le projet se termine avec une exposition collaborative au MSK.
hedendaagse kunst --- Contemporary [style of art] --- Art --- anno 2000-2099 --- Installation-art --- Art conceptuel --- Sociologie de l'art --- Rapport forme-fond --- Analyse de l'art --- hedendaagse kunst.
Choose an application
Oskar Schlemmer (1888–1943) was one of the most versatile artists of the twentieth century. A member of the Bauhaus, Schlemmer created highly original works not only as a sculptor, draftsman, and graphic artist, but also as a stage designer, author, and creator of stunning dance works. Together, his projects articulated his vision of the “new” man, living in functional architecture, thinking and acting clearly in a modern age that would never again succumb to the chaos of war. This beautifully illustrated catalogue accompanies the first comprehensive Schlemmer retrospective exhibition in nearly forty years. It presents more than 250 works―including the seven original costumes of Schlemmer’s epochal Triadisches Ballett―together with rare documents from the period. Essays draw important connections between all-encompassing efforts at reform and the work of the Bauhaus and discuss Schlemmer’s unsuccessful attempts to reconcile his “apolitical” art with Nazi ideas of state-controlled art. A landmark publication, Oskar Schlemmer: Visions of a New World makes a case not only for the artist’s continuing importance, but for the value of his lofty ethical goals for art as well.
Art --- Schlemmer, Oskar --- Bauhaus --- Wereldoorlog I --- theater --- literatuur --- Installation-art --- Sculpture --- Design --- Schlemmer, Oskar, 1888-1943 --- ballet [discipline] --- drama [literature] --- painting [image-making] --- choreography --- sculpting --- Futurist --- theater, toneel, toneelvoorstelling --- Bauhaus. --- Wereldoorlog I. --- theater, toneel, toneelvoorstelling. --- literatuur. --- Schlemmer, Oskar. --- drama [discipline]
Choose an application
Installations (Art) --- Art contemporain --- Environnement, art plastique --- Contextualité --- Installation-art --- Histoire --- Panorama mondial --- Art, modern --- Environment (Art) --- Environnement (Art) --- Sculpture --- Art moderne --- Installations (art) --- Installations (Art) - Histoire --- Art conceptuel
Choose an application
L'objet qui fut traditionnellement représenté dans l'art sous son aspect strictement fonctionnel se présente désormais dans l'art d'aujourd'hui comme une œuvre à part entière. A travers une approche philosophique et historique l'auteur s'est attaché à la compréhension du statut de l'objet dans l'art d'aujourd'hui mettant en évidence une logique de l'objet dans l'histoire de l'art, l'esthétique, l'art contemporain, qui devait aboutir à son inévitable rencontre avec le design. Cet essai apporte sa contribution au débat sur le statut de l'art aujourd'hui et conteste un certain ton désabusé adopté actuellement par de nombreux critiques et historiens d'art. http://www.disvoir.com
Aesthetics, Modern --- Art --- Object (Aesthetics) --- Art objects --- Sculpture, Modern --- Esthétique moderne --- Objet (Esthétique) --- Objets d'art --- Sculpture --- Philosophy --- Philosophie --- Design --- Installation-art --- Objet --- Théorie de l'art --- Philosophy. --- Esthétique moderne --- Objet (Esthétique) --- Aesthetics, Modern - 20th century. --- Art - Philosophy. --- Objet (esthétique). --- Esthétique --- Art et industrie. --- Philosophie.
Choose an application
Photography, Artistic --- Video art --- Installations (Art) --- Photographie artistique --- Art vidéo --- Doherty, Willie. --- kunst --- twintigste eeuw --- Doherty Willie --- 7.071 DOHERTY --- Derry --- fotografie --- videokunst --- video-installaties --- installaties --- Ierland --- Groot-Brittannië --- Noord-Ierland --- Exhibitions --- Art vidéo --- Photography --- Electronic art --- Experimental television --- Art, Modern --- Performance art --- Television --- Experimental films --- Artistic photography --- Photography, Pictorial --- Pictorial photography --- Art --- Installation art --- Environment (Art) --- Aesthetics --- Time-based art
Choose an application
Ouvrage particulier consacré à la réflexion et au travail de deux architectes suisses: Jean-Gilles Décosterd et Philippe Rahm. Leurs réflexions portent sur l'espace et le temps, sur l'espace corporel et l'espace de communication.
Architectural design --- Architecture --- Design architectural --- Exhibitions. --- Expositions --- Décosterd & Rahm --- Analyse de l'architecture --- Architecture intérieure --- Corps humain --- Espace architectural --- Installation-art --- Temporalité --- Décosterd, Jean-Gilles --- Rahm, Philippe --- Jean-Gilles Décosterd (° 1963, Zwitserland) Philippe Rahm (° 1967, Zwitserland) --- Architectuur ; 1995-2002 ; Décosterd & Rahm --- Architectuurtheorie ; 21ste eeuw ; fysiologische architectuur --- Biennale van Venetië (2002) ; 8de internationale architectuurtentoonstelling ; Zwitsers Paviljoen --- 72.07 --- 72.039 --- Architecten. Stedenbouwkundigen A - Z --- Architectuurgeschiedenis ; 2000 - 2050 --- Décosterd & Rahm --- DECOSTERD & RAHM (1993 - 2004) --- ARCHITECTURE --- ASPECT PHYSIOLOGIQUE
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|