Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Doelstelling: Deze studie onderzoekt het onderwijs van het Turks als vreemde taal in Vlaanderen en probeert zo een bijdrage te leveren aan het onderzoeksdomein van het vreemde-talenonderwijs. Middelen of methode: Na een literatuurstudie over het Vlaamse onderwijssysteem (Tielemans (2006)) en de mogelijke aanleidingen voor de oprichting van onderwijs Turks (Rochtus (2002)), werd aan de hand van een enquêteonderzoek een overzicht geschetst van het hedendaagse onderwijs Turks in Vlaanderen. Daarnaast werden de profielen, verwachtingen en opinies van de studenten door middel van een tweede enquêteonderzoek bestudeerd. Aan dit onderzoek namen 250 studenten deel die les volgen aan 12 Centra voor Volwassenenonderwijs en 27 studenten die Turks studeren aan hogescholen of universiteiten. Resultaten: Uit het onderzoek bleek dat onderwijs Turks aangeboden wordt door 18 Centra voor Volwassenenonderwijs en 6 instellingen voor hoger onderwijs. De profielen, verwachtingen en opinies van de twee groepen studenten vertoonden zowel gelijkenissen als verschillen. De gelijkenissen situeerden zich onder andere op het vlak van geslacht, afkomst en voorkennis. Er werden verschillen vastgesteld op het gebied van leeftijd, motivatie en verwachtingen.
Evaluatie onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Migratie. --- Onderwijs. --- Profilering student. --- Studie in de meertalige communicatie. --- Toerisme. --- Turks. --- Vlaanderen. --- Volwassenenonderwijs. --- Vreemde-talenonderwijs.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|