Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Doelstelling: Een tolkopleiding vergt intensieve training en voldoende individuele feedback voor iedere student. Gezien er in 2008-2009 in de Master tolken aan het Departement Vertaalkunde in Gent, een hoger studenten aantal was dan normaal, bestond de kans dat deze twee zaken in het gedrang zouden komen. Daarom bestond het doel van deze studie erin die studentenproblematiek en de ervaring van de betrokken groepen van dichterbij te onderzoeken.Concreet werd er onderzocht welk verband er is tussen het aantal studenten in een tolkopleiding en de manier van lesgeven. Middelen of methode: De studiefiches vormden het algemeen kader doorheen deze studie, aangezien ze een soort contract zijn tussen docent en student. Om een compleet beeld te krijgen van de situatie, werd de mening van zowel docenten als studenten geanalyseerd.Dit gebeurde aan de hand van gestructureerde observatie, interviews en enquêtes. Resultaten: Uit de resultaten blijkt dat er wel degelijk een verband bestaat tussen het studentenaantal en de didactiek. Een groot aantal studenten bemoeilijkt vooral de individuele feedback en de intensieve training die men belooft in de fiches.Bijgevolg moeten docenten zich aanpassen, en dat doen ze elk op hun eigen manier. Toch zijn er ook opvallende overeenkomsten inzake hun aanpak. Een mogelijke oplossing voor de toekomst zou een splitsingsnorm kunnen zijn, vanaf tien studenten.
Evaluatie. --- Feedback. --- Rollenspelen. --- Tolkdidactiek. --- Tolkstudie. --- Tolktraining.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|