Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Doelstellingen: We onderzoeken of technologie voor tolkstudenten, professionele tolken en tolkdocenten steeds belangrijker en gevarieerder wordt tijdens de voorbereidingsfase en tijdens de tolkprestatie. Maken de drie groepen al gebruik van nieuwe communicatietechnologieën om op afstand te tolken en wat is hun houding hierover? Middelen of methode: Aan de hand van een enquête peilen we of tolkstudenten en professionele tolken nieuwe technologieën gebruiken tijdens de voorbereidingsfases, de tolkprestatie en of ze communicatietechnologie gebruiken om op afstand mee te tolken. Op basis van de vragen uit de enquête, interviewen we vier tolkdocenten om hun mening over technologie in de voorbereidingsfase, tijdens de tolkprestatie en communicatietechnologie te weten. Resultaten: We stellen vast dat tijdens de voorbereidingsfase, technologie momenteel al onmisbaar is geworden voor zowel tolkstudenten, als professionele tolken en tolkdocenten. De tolkstudenten, tolkdocenten en in mindere mate de professionele tolken staan wel nog steeds sceptisch tegenover technologie tijdens de tolkprestatie. De professionele tolken staan minder positief tegenover afstandstolken, terwijl de studenten er meer voor open staan en de tolkdocenten een afwachtende houding aannemen.
ICT. --- Interplex. --- T120-computertechnologie. --- TExSIS. --- Technologie. --- Tolken. --- Tolkstudie.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|