Listing 1 - 10 of 97 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Bretagne. --- Bretoense minderheden --- Frankrijk.
Choose an application
Romanies --- Tsiganes --- Roma (volk) --- etnische minderheden
Choose an application
Minderheden --- Racisme --- Racisme. --- Xenofobie --- Xenofobie. --- Tsjechië.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Ethnic minorities --- Etnische minderheden --- Minderheden --- Minderheidsgroepen --- Minorities --- Minority groups --- Minorités --- Minorités ethniques --- Linguistic minorities --- Minorités linguistiques --- Minorités linguistiques --- Languages --- Political aspects --- European communities
Choose an application
Ethnic minorities --- Etnische minderheden --- Minderheden --- Minderheidsgroepen --- Minorities --- Minority groups --- Minorités --- Minorités ethniques --- Linguistic minorities --- Minorités linguistiques --- Minorités linguistiques --- Languages --- Political aspects --- European communities
Choose an application
Assistance sociale --- Brussel --- Bruxelles --- Immigratie --- Immigration --- Jeugd --- Jeunesse --- Maatschappelijk werk --- 316.347.2 --- Academic collection --- Sociologie van minderheden --- 316.347.2 Sociologie van minderheden
Choose an application
Minorities --- Balkan Peninsula --- Ethnic relations. --- Balkan. Bevolking. --- Minorités nationales. Balkans. --- Balkans. Population. --- Minderheden (Nationale). Balkan.
Choose an application
Doelstelling: Naar aanleiding van het boek ‘De witte media – Of waarom allochtonen altijd slecht nieuws zijn' van Katleen de Ridder, werkzaam bij het Minderhedenforum, wil ik nagaan of studenten journalistiek en professionele journalisten zich bewust zijn van de witheid van de Vlaamse media. Bij de analyse van deze twee domeinen wordt aangetoond wat de perceptie is van studenten journalistiek en professionele journalisten omtrent de representatie en beeldvorming van etnische minderheden in Vlaamse media en in welke mate deze perceptie verschilt en/of overeenstemt. Middelen of methode: De perceptie omtrent diversiteit in de Vlaamse media van het professionele domein werd geanalyseerd door 2 oriëntatie-interviews met 2 journalisten op de redactie van het magazine MO*. De perceptie van het educatieve domein werd geanalyseerd door een focusgroepgesprek met 7 studenten van de journalistiekopleiding van hogeschool HUB onder leiding van Katleen De Ridder als experte ter zake. Beide onderzoeksterreinen werden onderworpen aan een kwalitatieve contrastieve analyse aan de hand van framingtheorie. Resultaten: Uit de interviews en het focusgesprek blijkt dat de diversiteit in Vlaamse media in een vicieuze cirkel zit waarbij het mediabedrijf (inclusief journalisten), het onderwijs en de politiek met elkaar in conflict zitten. Het onderwijs blijkt de sleutel te zijn om tot interculturele en inclusieve Vlaamse media te komen die de samenleving weergeeft zoals ze is : multicultureel. Professionele journalisten lijken meer betrokken bij de diversiteitkwestie dan de meer gematigde studenten journalistiek die zelf met veel vragen blijven zitten. Beide onderzoeksdomeinen zijn zich bewust van de diversiteitskwestie in de media en achten het nodig om hierin verandering te brengen.
Berichtgeving. --- Diversiteit. --- Etnische minderheden. --- Framing. --- Media. --- Multiculturalisme. --- Representatie. --- Sensatie. --- Splitting. --- Stereotypering. --- Studie van maatschappelijke aspecten.
Listing 1 - 10 of 97 | << page >> |
Sort by
|