Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Didactiek. --- Engels. --- H360-vreemde-talenonderwijs. --- Luchtvaart. --- Luchtvaarttaal. --- Studie in de (vreemde)taalverwerving. --- Tests. --- Vreemdetalenonderwijs. --- Vreemdetalenverwerving.
Choose an application
Doelstellingen: In deze masterproef wordt er onderzocht hoe leerkrachten Sociale Media op een succesvolle wijze kunnen gebruiken in het onderwijs. Specifiek wordt er onderzocht in welke mate toekomstige leerkrachten in hun opleiding hierop voorbereid worden. In deze studie wordt er verondersteld dat Sociale Media effectief een meerwaarde kunnen bieden aan het onderwijs, als ze op een efficiënte en correcte manier gebruikt worden in de klas en leerkrachten hun studenten hierin voldoende kunnen begeleiden. Leerkrachten moeten voldoende kennis hebben hierover en een duidelijke strategie bedenken vooraleer ze deze media gebruiken in de klas. Middelen of methode: In deze masterproef wordt er het theoretisch kader eerst een stand van zaken opgesteld. Dit gebeurt op basis van de meest recente bevindingen in verband met Sociale Media in het onderwijs. Ook de voor – en nadelen, die uit eerder onderzoek zijn gebleken, zullen worden besproken. Daarnaast werd er ook een enquête verspreid onder leerkrachten in opleiding via de Sociale Netwerk Site Facebook, om inzicht te krijgen in hun gebruik, kennis en mening betreffende Sociale Media in het onderwijs. Op die manier wordt er specifiek onderzocht in welke mate zij in hun opleiding voorbereid worden op het gebruik van Sociale Media in de klas. Resultaten: Uit de resultaten van de online enquête blijkt dat het grootste deel van de respondenten gelooft in de voordelen en het potentieel van Sociale Media in het onderwijs. Bovendien blijkt de meerderheid ook interesse te hebben om in de toekomst deze media te gebruiken in de klas. Volgens de meeste toekomstige leerkrachten wordt er echter te weinig aandacht geschonken hieraan in hun opleiding. Bovendien kan er uit de enquête geconcludeerd worden dat toekomstige leerkrachten slechts in beperkte mate opgeleid worden in het gebruik van Sociale Media in onderwijs. Hoewel er reeds een aantal respondenten een theorie vak hebben gekregen over Sociale Media en reeds hierover kennis hebben, wil de grote meerderheid meer bijscholing hierover. Dit kan bijgevolg een reden zijn waarom ongeveer de helft van de respondenten nog nooit Sociale Media gebruikt heeft om les te geven in de klas. Verder is het ook opmerkelijk dat de meerderheid bezorgd is om hun privacy en bijgevolg vreest dat de grens tussen persoonlijk en professioneel gebruik van Sociale Media zal vervagen.
E-learning. --- H360-vreemde-talenonderwijs. --- Leerkrachten. --- Onderwijs. --- Social Media. --- Social Network Sites. --- Studie in de meertalige communicatie. --- Web 2.0.
Choose an application
A selection of Michael Swan's best known published articles on the theory and practice of teaching English as a foreign language. Each article in this collection begins with a short introduction by Michael Swan explaining the context in which he originally wrote it. Consequently, the articles not only address topics that remain highly relevant to language teachers today, but also provide a historical perspective on developments within the field. The collection ends with a small selection of his published satirical pieces. * Contains eighteen academic and pedagogical articles and seven satirical pieces. * Brings Michael Swan's best known and most widely cited articles together in a single book for the first time. This creates a unique and valuable resource both for people already familiar with these articles and for those discovering them through this collection. * Articles were all originally published in leading journals such as Applied Linguistics and the English Language Teaching Journal * All articles are published in their original form, but each one has an introduction by the author written specifically for this book, giving readers a historical and personal perspective on the topics discussed. * Suitable for a wide audience, including teacher trainers, practising and trainee teachers, as well as academics and researchers. What have been some of the most widely discussed themes and topics in the theory and practice of language teaching over the past thirty years? How much have things really changed during this period? This collection of articles by Michael Swan offers a uniquely personal view of trends and controversies within the teaching of English as a foreign language. They cover a wide range of topics, including: * the 'Communicative Approach' the drawbacks of 'one size fits all' solutions * the importance of prioritizing * the dangers of perfectionism * the importance of teaching at least some grammar * the need for various kinds of balance (between form and function, student-directed and teacher-directed work, knowledge and skills, process and product, etc.) These and other issues are discussed and analysed in a clear, vigorous style by an author who has never been afraid to challenge prevailing opinions and practice. The book ends with a small collection of published satirical pieces. These show the author's more playful side, while at the same time furthering his broader aim of challenging conventional wisdom.
Engels. --- Vreemde-talenonderwijs. --- Language and languages --- English language --- Study and teaching. --- Study and teaching --- Foreign speakers --- Didactics of English --- Language and languages - Study and teaching. --- English language - Study and teaching. --- English language - Study and teaching - Foreign speakers
Choose an application
Language and languages --- enge 485.2 --- Engels --- Vreemde-talenonderwijs --- Engelse taal ; didactiek --- Language and languages Study and teaching --- Study and teaching --- Language and education --- Language schools --- didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- KHK --- 485.2 --- 831.2 --- Didactiek --- Language and languages - Study and teaching
Choose an application
Doelstellingen: Deze masterproef gaat dieper in op "mobile applications", afgekort apps, als hulpmiddel tot het verwerven van Engels als vreemde taal. Het doel is enerzijds om te achterhalen wat er reeds geschreven is over mobile learning (m-learning) en apps in de academische context en anderzijds om de pedagogische kwaliteit te meten van beschikbare Engelse taalapps op de hedendaagse markt. Op basis daarvan wordt een app design voorgesteld dat voldoet aan zowel pedagogische als technische vereisten voor de ontwikkeling van een educatieve taalapp. Middelen of methode: Aan de hand van een status quaestionis werd achterhaald welke mobiele toestellen en besturingssystemen het meest geschikt zijn voor de ontwikkeling van educatieve taalapps. Verder werd een marktonderzoek gevoerd naar taalapps die gericht zijn op het verwerven van Engels als vreemde taal. Door het overweldigende aanbod aan zulke taalapps werd het onderzoek beperkt tot "irregular verb apps", waarvan er in totaal 71 gevonden werden in de drie bekendste app stores. De pedagogische en technische kwaliteit van deze apps werd getoetst aan Sweeney et al.'s (2012) vereisten voor pedagogisch verantwoorde taalapps. Alle apps, vereisten en belangrijkste kenmerken werden in een kruistabel samengevat om zo na te gaan welke apps aan alle vereisten voldoen. Op basis van de literatuurstudie, vondsten uit het marktonderzoek en leervoorkeuren van eerstejaarsstudenten, werd uiteindelijk een irregular app design voorgesteld. Resultaten: In de literatuur wordt mobile learning (m-learning) gezien als een sub domein in blended learning dat studenten toestaat om op een persoonlijke, collaboratieve, creatieve en gemotiveerde manier leerstof te verwerken. Uit de status quaestionis bleek dat smartphones en tablets de meest geschikte toestellen voor mobiele taalverwerving zijn. Een aantal hogescholen en universiteiten hebben deze toestellen met bijhorende apps reeds succesvol in hun curricula ingevoerd. Evoluties op de mobiele besturingssystemenmarkt (OS-market) voorspellen bovendien een snelle groei in de verkoop van Android en iOS smartphones en tablets enerzijds en dalende prijzen anderzijds waardoor mobiele toestellen nog toegankelijker worden voor jonge studenten. Om m-learning toepassingen succesvol te introduceren in het hoger taalonderwijs, zijn echter pedagogisch waardevolle en technisch geschikte taalapps nodig. Van alle onderzochte irregular verb apps in het marktonderzoek voldeed echter geen enkel aan Sweeney et al.'s (2012) vereisten voor pedagogisch verantwoorde taalapps. Hieruit werd afgeleid dat er behoefte is voor app ontwikkelaars, linguïsten en pedagogen om samen de kwaliteit van taalapps te verbeteren zodat ze hun potentiële meerwaarde aan het onderwijs kunnen waarmaken. Tot slot, stel ik een app design voor dat wel voldoet aan alle vereisten voor pedagogisch verantwoordde en technisch geschikte taalapps. De app beschikt over de volgende kenmerken: zoek balk, definitie, voorbeeldzinnen, vertaalmodus, opties voor personalisatie van de leerervaring, een sociaal aspect, vooruitgangsindicatoren, relevante lijst van onregelmatige werkwoorden, gemengde oefeningen met regelmatige werkwoorden, en een Ruzzle game modus. Verder onderzoek moet echter nog uitwijzen of het design, dat zeker geschikt is voor native app ontwikkeling, ook in een web of hybrid app format kan uitgevoerd worden.
Apps. --- Blended learning. --- Design framework. --- English Language Learning. --- H350-linguïstiek. --- H360-vreemde-talenonderwijs. --- Higher education. --- MALL. --- Mobile OS-market. --- Mobile learning. --- S281-computergesteund-onderwijs. --- Studie in de (vreemde)taalverwerving. --- Tablet computing.
Choose an application
Techniques and Principles in Language Teaching has influenced the way thousands of teachers have taught languages. This classic guide to developing the way you teach has been an essential resource to new and experienced teachers worldwide, and is now in its third edition. This book provides a practical overview of the most important methods in the field. Readers are drawn into classrooms where various teaching methods and approaches are being used. They are encouraged to reflect on their own beliefs and to develop their own approach to language teaching. Each chapter focuses on a different teaching approach, describing it being used in the classroom, analyzing what happened, and helping you think how you could apply it to your own teaching. This edition includes new features: discussion on the political dimensions of language teaching, digital technology chapter, extended coverage of content-based and task-based approaches. - PublisherThis is an updated third edition of our popular introduction to language teaching methodology, which describes different methods and approaches in language teaching. Clear and jargon-free, it provides practical step-by-step guidance for new teachers, and introduces more experienced teachers to new approaches and teaching ideas. Includes a new chapter on the use of digital technology.
Engels --- 831.2 --- Vreemde-talenonderwijs --- Engels. --- Vreemde-talenonderwijs. --- English language --- EFL (Language study) --- English as a foreign language --- English as a second language --- English to speakers of other languages --- ESL (Language study) --- ESOL (Language study) --- Teaching English as a second language --- TEFL (Language study) --- TESL (Language study) --- Study and teaching --- Foreign speakers --- Foreign students --- Anglais (langue) --- Interlangue (enseignement des langues) --- Étude et enseignement --- Allophones. --- Germanic languages --- Allophones --- Étude et enseignement
Choose an application
enge 485.2 --- Onderwijsmethode-Engels --- Vreemde-talenonderwijs --- #KVHA:Taalonderwijs; Engels --- Engels --- 831.2 --- Didactics of English --- English language --- Lexical grammar --- Langue anglaise --- --Enseignement --- --Méthodologie --- --Study and teaching --- Grammar --- Study and teaching --- Leermiddelen. --- Engelse taal --- didactiek. --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek. --- English language - Study and teaching --- English language - Grammar - Study and teaching --- Enseignement --- Méthodologie
Choose an application
05836173
Language and languages --- Language acquisition. --- Study and teaching. --- Vreemde-talenonderwijs --- Didactiek --- Leerprocessen --- Language acquisition --- enge 485.25 --- Foreign language study --- Language and education --- Language schools --- Acquisition of language --- Developmental linguistics --- Developmental psycholinguistics --- Language development in children --- Psycholinguistics, Developmental --- Interpersonal communication in children --- Psycholinguistics --- Study and teaching --- Acquisition --- Schoolbooks - Didactic material --- Onderwijs, Vreemde taal --- Leerproces --- Onderwijs --- Vreemde taal --- Language and languages Study and teaching --- Language and languages - Study and teaching.
Choose an application
Completely updated, Britain 2nd edition provides the historical and cultural background to British society and institutions such as the NHS and the BBC as well as an insight into the private daily life of the British people. Students are encouraged to think about the cultural issues raised and to make comparisons with their own culture.Bron: bol.com
Engels. --- Engelse woordenschat. --- Groot-Brittannië. --- Vreemde-talenonderwijs. --- Didactics of English --- Engels --- Great Britain --- Groot-Brittannië --- #KVHA:Taalkunde; Engels --- #KVHA:Cultuurgeschiedenis; Groot-Brittannië --- taalkunde --- enge 485.2 --- didactiek --- 908 <420> --- 908 <420> Heemkunde. Area studies--Engeland --- Heemkunde. Area studies--Engeland --- didactiek secundair onderwijs - Engelse taal en letterkunde --- Grande-Bretagne --- Civilization --- Study and teaching (Higher) --- Civilisation --- Etude et enseignement (Supérieur) --- Verenigd Koninkrijk --- Engeland --- Wales --- Schotland --- Land- en volkenkunde --- Groot-Brittannië
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|