Listing 1 - 10 of 4167 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Kontakthof, pièce « mythique » a été, en 2001, mise en scène avec des dames et des messieurs ayant un certain âge, ni acteurs ni danseurs, mais disposant d’un trésor d’expériences. La scène consiste en un espace surélévé, gris, style 1900, érigé en salle de danse avec une estrade et un piano, comme une scène sur la scène. Rolf Borzik, le créateur de la scénographie et des costumes, a réalisé ici l’une de ses grandes œuvres, typique d’une série de spectacles qui ont fondé la renommée mondiale de la troupe. Lors de la première, en 1978, la pièce fut bien sûr interprétée par les danseuses et danseurs de la troupe de Pina Bausch. Mais le désir de la chorégraphe de voir un jour la pièce interprétée par des danseurs plus âgés était déjà là.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
What distinguishes modern tragedy from other forms of drama? How does it relate to contemporary political and social conditions? To what ends have artists employed the tragic form in different locations during the 20th century?Partly motivated by the urgency of our current situation in an age of ecocidal crisis, Modern Tragedy encompasses a variety of drama from throughout the 20th century. James Moran begins this book with John Millington Synge's Riders to the Sea (1904), which shows how environmental awareness might be expressed through tragic drama. Moran also looks at Brecht's reworking of Synge's drama in the 1937 play Senora Carrar's Rifles, and situates Brecht's script in the light of the theatre practitioner's broader ideas about tragedy. Brecht's tragic thinking - informed by Hegel and Marx - is contrasted with the Schopenhauerian approach of Samuel Beckett. The volume goes on to examine theatre makers whose ideas were partly motivated by applying an understanding of the tragic narrative of Synge's Riders to the Sea to postcolonial contexts. Looking at Derek Walcott's The Sea at Dauphin (1954), and J.P. Clark's The Goat (1961), Modern Tragedy explores how tragedy, a form that is often associated with regressive assumptions about hegemony, might be rethought, and how aspects of the tragic may coincide with the experiences and concerns of authors and audiences of colour.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 4167 | << page >> |
Sort by
|