Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Conceptual art --- Art, Modern --- Art conceptuel --- Art --- Exhibitions. --- Expositions --- Herbert, Annick --- Herbert, Anton --- Art collections.
Choose an application
Figurative painting, Portuguese --- Peinture figurative portugaise --- Exhibitions --- Expositions --- Sarmento, Julião, --- Sarmento, Julião --- Sarmento, Julião, --- Exhibitions.
Choose an application
Choose an application
Performance art --- Performance art. --- Performances. --- Video art --- Video art. --- Ulay, --- Abramovic, Marina --- Abramović, Marina. --- Abramović, Ulay. --- Europe.
Choose an application
De gefotografeerde werkelijkheid staat centraal in het werk van de Nederlandse kunstenaar Edwin Zwakman. Een werkelijkheid echter die tot in detail door de kunstenaar zelf gemaakt is met behulp van grote maquettes van karton, watten, vuilniszakken en verf. Polders, dijken, kanalen, autowegen, kruispunten, bouwputten en flatgebouwen vormen de onderwerpen van Zwakmans foto's. Daarmee schotelt Zwakman ons een bij uitstek Hollands landschap voor. Een landschap dat zelf ook gekenmerkt wordt door een hoge mate van constructie. De verdubbeling van dit geconstrueerde landschap in de vaak metersgrote foto's van eigenhandig gemaakte maquettes maakt duidelijk dat constructie een kernbegrip is in het werk van Edwin Zwakman. Werk dat door zijn aard enerzijds in relatie staat met het werk van kunstenaars als Thomas Demand en Lois Renner, maar anderzijds - door de onderwerpkeuze - een dialoog aangaat met het werk van fotografen van de zogenaamde Becher Schule als Andreas Gursky en Thomas Struth. Deze publicatie met een essay van Kate Bush en een interview met de kunstenaar door Jaap Guldemond, laat zien hoe dit nog kleine, maar interessante oeuvre binnen dit veld zijn eigen weg weet te vinden.
Zwakman, Edwin --- Photography, Artistic --- Zwakman, Edwin,
Choose an application
Choose an application
Stage photography --- Conceptual art. --- Photographie de théâtre --- Art conceptuel --- Exhibitions --- Expositions --- Coleman, James, --- Exhibitions.
Choose an application
The abandoned landscapes, empty interiors and mug-shot portraits of the Dutch artist Michael Raedecker appear to comply with the classical genres of painting landscapes, interiors and portraiture. But more than anything else his paintings possess a cinematic quality. Raedecker achieves this effect by carefully framing his image, using a technique that corresponds with the camera angles known from the film world : the long shot, interior shot and close-up in addition, although his works refer to places or scenes that seem familiar, the ultimately manage to escape any exact interpretation. The unique character of Raedecker's paintings is inherent in the way they are made. Besides very thinly applied and thickly Poured Out globs of paint, Raedecker makes use of threads and embroidery. This, in combination with a very specific, rather unwordly use of colour gives Raedecker's paintings a character all their own. This publication presents a first look at Raedecker's work from the recent years. In addition to numerous colour reproductions, the catalogue contains an introduction to the work by Edwina Ashton and a story related to Raedecker's work by Patricia Ellis.
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|