Narrow your search

Library

LUCA School of Arts (3)

Arteveldehogeschool (1)


Resource type

object (3)

book (1)


Language

English (4)


Year
From To Submit

2019 (1)

2018 (1)

2017 (1)

2013 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Object
Modern art
Author:
Year: 2019 Publisher: [S.l.] CMON Productions

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Buying and selling paintings is a very lucrative business, at least that’s what Hollywood’s led us to believe, and that’s the premise of this game. Five different artists have produced a bunch of paintings, and it’s the player’s task to be both the buyer and the seller, hopefully making a profit in both roles. He does this by putting a painting from his hand up for auction each turn. He gets the money if some other player buys it, but must pay the bank if he buys it for himself. After each round, paintings are valued by the number of paintings of that type that were sold. The broker with the most cash after four rounds is the winner. This game is part of the Knizia auction trilogy."

Keywords


Object
Schotten Totten
Author:
Year: 2017 Publisher: [S.l.] Iello

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Tussen twee naburige dorpen in Schotland wordt in een groene schapenweide de grens gescheiden door grensstenen. 's Winters is alles bedekt met sneeuw, maar als de dooi in het voorjaar zijn intrede doet, blijken de stenen niet meer op hun oorspronkelijke plaats te staan.Grensstenen claimen Om te voorkomen dat jouw dorp te veel grond verliest is het belangrijk de juiste Schotten in te zetten om stenen te claimen. Lukt het jou om als eerste drie, naast elkaar liggende grensstenen of vijf willekeurige grensstenen te claimen? Gewapende strijd Middenin de Schotse Hooglanden staan de inwoners uit Zuid-Tottenbury en Noord-Tottenbury tegenover elkaar. Ze zijn gewapend met stokken, doedelzakken en knuppels en staan klaar de strijd om de grensstenen in te gaan.Er zijn in totaal negen grensstenen. Je wint het spel als je ofwel als eerste drie grensstenen naast elkaar hebt geclaimd, of als je vijf verschillende stenen hebt weten te bemachtigen.Macht van de sterkste Er zijn zes verschillende kleuren Schotten, elk genummerd van één tot en met negen. In totaal heb je dus 54 kaarten. Per grenssteen mag je drie Schotten aanleggen. Dit trio vormt een bepaalde waarde.De sterkste waarde die je kunt vormen is een geordende Clan (bijvoorbeeld twee, drie, vier) van dezelfde kleur. Dit rijtje wint het van een Schotten Totten Team (bijvoorbeeld drie maal een acht).Wie met wie tegen wie Maar onderschat je tegenstander niet: als jij met veel moeite drie achten bij elkaar hebt gespaard, kan je zo maar worden afgetroefd door een rijtje van drie negens. De vraag is dan ook: welke Schot gaat met wie samen en tegen wie?"

Keywords


Object
Clickbait : the game : selling pointless products one trashy line at a time
Author:
ISBN: 5060579760120 Year: 2018 Publisher: London Big Potato Games

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Are you in the market for some revolutionary diet pills? A hair-growth treatment centre? How about a nice, old fashioned Russian dating website? Well, you will be soon! Each round in Clickbait, you flip over a product card, roll the five letter dice, then use these letters to write an advert for some of the strangest products that the internet has to offer. When you're satisfied, hand over your phrase to the judge. Once they've picked their favorite, a new product gets revealed, and the dice are rolled again. The first player to write three pieces of award-winning clickbait wins!Bron: http://spelgezel.be/spel-review/clickbait.asp?speelduur=kort&spelers=&leeftijd=


Book
Game design theory : a new philosophy for understanding games
Authors: ---
ISBN: 9781466554207 1466554207 Year: 2013 Publisher: Boca Raton, FL A K Peters/CRC Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"This work looks at how digital games fit into the long history of games and offers solutions to some of video games toughest design challenges. It covers the art and craft of developing a set of rules to create a contest between players or other agents, targeted specifically at digital game designers. The author outlines a somewhat radical philosophy based on thousands of years of game design, illustrating how we must adhere to these ancient principles if we are to improve digital games in the future"--

Listing 1 - 4 of 4
Sort by