Listing 1 - 10 of 55 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Mass communications --- 316.77 --- 659.3 --- #SBIB:309H022 --- Communicatiesociologie --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Massacommunicatie --- 316.77 Communicatiesociologie --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- massacommunicatie
Choose an application
Radiojournalistiek is het eerste Nederlandstalige basisboek op dit vakgebied. Het leert de journalist (in spe) alles over het vak van bureauredacteur en verslaggever voor de radio. Radio is snel, kan informatie en emoties direct overbrengen en is tegelijk ook anoniem en intiem. Bij radionieuws heb je te maken met meerder deadlines per dag. Hoe ga je als journalist met deze zaken om? Met dit boek leert de lezer stap voor stap de benodigde vaardigheden in praktijk te brengen.
radiojournalistiek --- Journalism --- Radiojournalistiek --- Journalistiek --- Media --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Radio --- 659.3 --- journalistiek --- radio --- 094 --- 093 --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- radio en televisie --- Radiojournalistiek. --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large
Choose an application
Choose an application
Media
Choose an application
Education --- Religion in the public schools --- Bible in the schools --- Church and education --- Church and state --- Public schools --- Religious education --- Religious education of children --- Orthopedagogics --- Netherlands
Choose an application
Mogen leerlingen een hoofddoek of keppel dragen en/of bidden binnen het schoolterrein van een Vlaamse openbare (lees: officiële) school? Zijn er naast vegetarische ook halal-maaltijden toegelaten? Het ‘accommoderen’ van levensbeschouwelijke diversiteit in het onderwijs is een zeer belangrijke uitdaging in de hedendaagse hyperdiverse samenleving. Het Vlaams officieel onderwijs moet hierbij rekening houden met begrippen als ‘neutraliteit’, ‘pluralisme’, ‘actief pluralisme’ en ‘actief burgerschap’. Dit maakt de oefening er zeker niet gemakkelijker op. Onderzoek naar mogelijk heden, handvatten, grenzen en beperkingen betreffende het accommoderen van levensbeschouwelijke diversiteit is dan ook van groot belang. Inhoud geven aan levensbeschouwelijke diversiteit via het Vlaams officieel onderwijs heeft implicaties voor theorie, praktijk en beleid. Allereerst maakt het onderzoekers bewust van het feit dat de invulling van de grondwettelijke beginselen die voor het realiseren van ‘levensbeschouwelijke accommodatie’ belangrijk zijn (zoals het ‘neutraliteitsbeginsel’), concreet vorm krijgt in de dagelijkse praktijk. In de praktijk kan de grote inzet van leraren en directies tot een betere aanpak van levensbeschouwelijke accommodatie leiden. Dat is mogelijk als hieraan op een georganiseerde manier, van onderuit (bottom-up), actief wordt gewerkt. Er zijn dringend centrale beleidsinitiatieven nodig, uitgaande van politieke beleidsmakers en inrichtende machten (lees: schoolbesturen), die deze bottom-upvernieuwing organisatorisch en inhoudelijk faciliteren. Daarbij dient het beleid zo weinig mogelijk zelf (top‑down) regels op te leggen. De auteur laat op overtuigende wijze het belang van empirisch onderzoek (onder meer bestaande uit een meervoudige gevalstudie met observaties in de betrokken Gentse officiële scholen) zien. Daarnaast biedt ze theoretische, beleidsmatige en praktische instrumenten aan op basis waarvan tot een positieve en breed gedragen aanpak van levensbeschouwelijke accommodatie gekomen kan worden.
Education and state --- Religion in the public schools --- Freedom of religion --- Sociology of law --- Human rights --- Public law. Constitutional law --- Europees recht --- internationaal recht
Choose an application
mediaplanning --- Journalism --- Mass communications --- Massamedia --- reclame --- #A9912A --- #KVHA:Media --- #KVHA:Teksttypologie; Nederlands --- #KVHA:Communicatie --- #KVHA:Persbeleid --- #KVHA:Perscontacten --- #KVHA:Journalistiek --- 659.3 --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- 659 --- Mediaplanning --- Reclame --- Reclamestrategieën --- Creativiteit --- Communicatiestrategieën --- Reclamestrategie --- Communicatiestrategie --- Musiceren
Choose an application
informatiebeleid --- informatieoverdracht --- informatiebemiddeling --- Science --- Mass communications --- Mass media --- Médias --- #GGSB: Sociale wet. essays --- 316.77 --- 659.3 --- media --- Communicatiesociologie --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- 384 --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- 316.77 Communicatiesociologie --- Médias --- Mass media. --- Sociale wet. essays
Choose an application
Media-ethiek biedt een helder en toegankelijk overzicht van de belangrijkste onderwerpen op dit terrein. Dit boek is bedoeld voor studenten journalistiek en communicatie(wetenschap), maar ook voor anderen met belangstelling voor ethische vragen op het terrein van media, communicatie en reclame. De volgende kwesties komen onder meer aan de orde: Wanneer mogen journalisten betalen voor exclusieve informatie? Waar liggen de morele en juridische grenzen van de vrijheid van meningsuiting? Waar liggen de grenzen bij digitale manipulatie van nieuwsfoto's? Welke morele vragen worden opgeroepen door de burgerjournalistiek, bijvoorbeeld zoals die wordt beoefend door bloggers? Is met criteria als goede smaak, fatsoen en goede zeden nog te werken in een pluriforme samenleving als de onze? Elk hoofdstuk wordt afgesloten met enkele kennis- en discussievragen.
media-ethiek --- massamedia --- Professional ethics. Deontology --- Mass communications --- Media ; ethiek --- 659.3 --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Media --- Ethiek --- Journalistiek --- Journalistieke ethiek --- Reclame --- Reclame-ethiek --- journalistiek --- communicatie --- reclame --- sociale media --- journalistiek. --- communicatie. --- reclame. --- sociale media. --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Journalistiek. --- Communicatie. --- Reclame. --- Sociale media.
Choose an application
Inhoudsopgave : 1. Wanneer wel, wanneer geen persbericht? 2. Persberichten schrijven 3. Vormgeving 4. Strategie 5. Nazorg
Persberichten. --- Schriftelijke communicatie. --- Journalism --- persberichten --- #A0307A --- 694 Schrijvende pers --- #KVHA:Journalistiek; Nederlands --- #KVHA:Perscontacten --- 659.3 --- PR --- 091 --- communicatie in organisaties --- pers --- schriftelijke communicatie --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- public relations --- 65.012 --- 384 --- 007.2 --- Persberichten --- Mediarelaties --- Journalistiek --- Tekstsoorten --- Externe communicatie --- Mediarelatie --- Tekstsoort --- Persbericht --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Listing 1 - 10 of 55 | << page >> |
Sort by
|