Listing 1 - 10 of 55 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Massacommunicatie : een inleiding.
Author:
ISBN: 9021428075 Year: 1973 Publisher: Amsterdam : Wetenschappelijke uitgeverij,


Book
Radiojournalistiek
Author:
ISBN: 9062834639 Year: 2005 Publisher: Bussum : Coutinho,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Radiojournalistiek is het eerste Nederlandstalige basisboek op dit vakgebied. Het leert de journalist (in spe) alles over het vak van bureauredacteur en verslaggever voor de radio. Radio is snel, kan informatie en emoties direct overbrengen en is tegelijk ook anoniem en intiem. Bij radionieuws heb je te maken met meerder deadlines per dag. Hoe ga je als journalist met deze zaken om? Met dit boek leert de lezer stap voor stap de benodigde vaardigheden in praktijk te brengen.


Book
Mediaplanning begrijpen en benutten
Authors: --- --- ---
ISBN: 9054664908 Year: 2001 Publisher: Mechelen Koncept


Book
Samenhangend mediabeleid.
Author:
ISBN: 9012040930 Year: 1982 Publisher: 's-Gravenhage Staatsuitgeverij


Book
Van wie is de school? Het bijzonder onderwijs in een veranderende wereld
Author:
ISBN: 9056250337 Year: 1998 Publisher: Nijmegen Uitgeverij Valkhof Pers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Inhoud geven aan levensbeschouwelijke diversiteit via het Vlaams officieel onderwijs : van theorie naar praktijk
Author:
ISBN: 9789464511185 9464511184 9789464512182 9464512180 Year: 2023 Publisher: Antwerpen Boom Juridisch Antwerpen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mogen leerlingen een hoofddoek of keppel dragen en/of bidden binnen het schoolterrein van een Vlaamse openbare (lees: officiële) school? Zijn er naast vegetarische ook halal-maaltijden toegelaten? Het ‘accommoderen’ van levensbeschouwelijke diversiteit in het onderwijs is een zeer belangrijke uitdaging in de hedendaagse hyperdiverse samenleving. Het Vlaams officieel onderwijs moet hierbij rekening houden met begrippen als ‘neutraliteit’, ‘pluralisme’, ‘actief pluralisme’ en ‘actief burgerschap’. Dit maakt de oefening er zeker niet gemakkelijker op. Onderzoek naar mogelijk heden, handvatten, grenzen en beperkingen betreffende het accommoderen van levensbeschouwelijke diversiteit is dan ook van groot belang. Inhoud geven aan levensbeschouwelijke diversiteit via het Vlaams officieel onderwijs heeft implicaties voor theorie, praktijk en beleid. Allereerst maakt het onderzoekers bewust van het feit dat de invulling van de grondwettelijke beginselen die voor het realiseren van ‘levensbeschouwelijke accommodatie’ belangrijk zijn (zoals het ‘neutraliteitsbeginsel’), concreet vorm krijgt in de dagelijkse praktijk. In de praktijk kan de grote inzet van leraren en directies tot een betere aanpak van levensbeschouwelijke accommodatie leiden. Dat is mogelijk als hieraan op een georganiseerde manier, van onderuit (bottom-up), actief wordt gewerkt. Er zijn dringend centrale beleidsinitiatieven nodig, uitgaande van politieke beleidsmakers en inrichtende machten (lees: schoolbesturen), die deze bottom-upvernieuwing organisatorisch en inhoudelijk faciliteren. Daarbij dient het beleid zo weinig mogelijk zelf (top‑down) regels op te leggen. De auteur laat op overtuigende wijze het belang van empirisch onderzoek (onder meer bestaande uit een meervoudige gevalstudie met observaties in de betrokken Gentse officiële scholen) zien. Daarnaast biedt ze theoretische, beleidsmatige en praktische instrumenten aan op basis waarvan tot een positieve en breed gedragen aanpak van levensbeschouwelijke accommodatie gekomen kan worden.


Book
De kronkelwegen van de informatie
Author:
ISBN: 9061521602 Year: 1975 Volume: 28 Publisher: Leuven Davidsfonds


Book
Media-ethiek : morele dilemma's in journalistiek, communicatie en reclame
Author:
ISBN: 9789001809256 Year: 2012 Publisher: Groningen : Wolters-Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Media-ethiek biedt een helder en toegankelijk overzicht van de belangrijkste onderwerpen op dit terrein. Dit boek is bedoeld voor studenten journalistiek en communicatie(wetenschap), maar ook voor anderen met belangstelling voor ethische vragen op het terrein van media, communicatie en reclame. De volgende kwesties komen onder meer aan de orde: Wanneer mogen journalisten betalen voor exclusieve informatie? Waar liggen de morele en juridische grenzen van de vrijheid van meningsuiting? Waar liggen de grenzen bij digitale manipulatie van nieuwsfoto's? Welke morele vragen worden opgeroepen door de burgerjournalistiek, bijvoorbeeld zoals die wordt beoefend door bloggers? Is met criteria als goede smaak, fatsoen en goede zeden nog te werken in een pluriforme samenleving als de onze? Elk hoofdstuk wordt afgesloten met enkele kennis- en discussievragen.


Book
Persberichten schrijven in 20 stappen
Author:
ISBN: 9013004482 Year: 2003 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoudsopgave : 1. Wanneer wel, wanneer geen persbericht? 2. Persberichten schrijven 3. Vormgeving 4. Strategie 5. Nazorg

Listing 1 - 10 of 55 << page
of 6
>>
Sort by