Narrow your search
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Gedrag is een signaal : een passende aanpak voor opvallend gedrag
Author:
ISBN: 9789083192666 Year: 2023 Publisher: Rotterdam CED-groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Worstel je als leerkracht met leerlingen die moeite hebben met uitgestelde aandacht, met pestsituaties of met een groep die zoveel storend gedrag vertoont dat lesgeven haast onmogelijk wordt? Omgaan met gedrag van leerlingen is een veelbesproken onderwerp op scholen. Hoe zorg je er nu voor dat er een harmonieuze groep ontstaat waarin samenwerken en samen leren leidend zijn?Opbrengstgericht werken aan vakken zoals taal en rekenen is behoorlijk ingeburgerd in ons onderwijs. Maar wist je dat je ook opbrengstgericht kunt werken aan gedrag? Gedrag is een vak leert je hoe je planmatige en cyclisch aan gedrag van kinderen kunt werken volgens het Opbrengstgericht werken in 4D-model. Door deze aanpak krijgen leerlingen meer inzicht in hun eigen (school)gedrag en krijgen ze concrete handvatten om dat te ontwikkelen. Dat is belangrijk, want leerlingen komen pas tot leren als zij weten wat er van hen verwacht wordt en de gestelde kaders duidelijk zijn. Benader gedrag als een vak en creëer samen met je leerlingen een positieve werk- en leersfeer op school. Het resultaat? Meer leertijd en hogere leeropbrengsten!Ondanks dat je met het grootste deel van jouw groep goed aan de slag kunt met de aanpak uit het boek Gedrag is een vak, blijven sommige leerlingen opvallend gedrag vertonen. Voor het kind is dat vaak functioneel, een manier om met een situatie om te gaan. Pas wanneer je weet welk signaal onder het gedrag zit kom je tot een passende aanpak.Gedrag is een signaal leert je, met behulp van het Opbrengstgericht werken in 4D-model, goed te kijken naar het gedrag, in te leven in het kind en zijn/haar situatie, de context van de interactie te begrijpen en van daaruit de behoeften formuleren.Naast de versterkte aandacht voor reflectie op het kind en je eigen handelen, zijn in deze tweede druk de nieuwste inzichten in het 4D-model verwerkt en is het aantal signalen en interventies handzamer.https://www.cedgroep.nl/webwinkel/product/gedrag-is-een-vak-gedrag-is-een-signaal


Book
1 Stap verder met 1-zorgroute : efficiënt, opbrengstgericht, handelingsgericht
Author:
ISBN: 9789058192981 Year: 2012 Publisher: CED-groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Opbrengstgericht leren, meer dan presteren : een integrale aanpak van OGW en HGW
Authors: --- --- ---
Year: 2013 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gedrag is een vak : opbrengstgericht werken aan gedrag
Author:
ISBN: 9789083192659 Year: 2023 Publisher: Rotterdam CED-groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Worstel je als leerkracht met leerlingen die moeite hebben met uitgestelde aandacht, met pestsituaties of met een groep die zoveel storend gedrag vertoont dat lesgeven haast onmogelijk wordt? Omgaan met gedrag van leerlingen is een veelbesproken onderwerp op scholen. Hoe zorg je er nu voor dat er een harmonieuze groep ontstaat waarin samenwerken en samen leren leidend zijn?Opbrengstgericht werken aan vakken zoals taal en rekenen is behoorlijk ingeburgerd in ons onderwijs. Maar wist je dat je ook opbrengstgericht kunt werken aan gedrag? Gedrag is een vak leert je hoe je planmatige en cyclisch aan gedrag van kinderen kunt werken volgens het Opbrengstgericht werken in 4D-model. Door deze aanpak krijgen leerlingen meer inzicht in hun eigen (school)gedrag en krijgen ze concrete handvatten om dat te ontwikkelen. Dat is belangrijk, want leerlingen komen pas tot leren als zij weten wat er van hen verwacht wordt en de gestelde kaders duidelijk zijn. Benader gedrag als een vak en creëer samen met je leerlingen een positieve werk- en leersfeer op school. Het resultaat? Meer leertijd en hogere leeropbrengsten!Ondanks dat je met het grootste deel van jouw groep goed aan de slag kunt met de aanpak uit het boek Gedrag is een vak, blijven sommige leerlingen opvallend gedrag vertonen. Voor het kind is dat vaak functioneel, een manier om met een situatie om te gaan. Pas wanneer je weet welk signaal onder het gedrag zit kom je tot een passende aanpak.Gedrag is een signaal leert je, met behulp van het Opbrengstgericht werken in 4D-model, goed te kijken naar het gedrag, in te leven in het kind en zijn/haar situatie, de context van de interactie te begrijpen en van daaruit de behoeften formuleren.Naast de versterkte aandacht voor reflectie op het kind en je eigen handelen, zijn in deze tweede druk de nieuwste inzichten in het 4D-model verwerkt en is het aantal signalen en interventies handzamer.https://www.cedgroep.nl/webwinkel/product/gedrag-is-een-vak-gedrag-is-een-signaal


Book
Cyclisch onderwijs ontwerpen : in vijf stappen naar passende leeractiviteiten
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789046905791 9789046967096 9046967093 Year: 2017 Publisher: Bussum Uitgeverij Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als leerkracht sta je voor de uitdagende taak om je leerlingen voor te bereiden op de toekomst. Vanwege de aanhoudende stroom van onderwijsvernieuwingen, razendsnelle technologische ontwikkelingen en eisen van ouders moeten leerkrachten hun manier van werken steeds veranderen. Maar hoe doe je dat? Cyclisch onderwijs ontwerpen leert je hoe je je leeractiviteiten zo kunt inrichten dat je optimaal in speelt op de verschillen tussen leerlingen en de onderwijsopbrengsten zo groot mogelijk zijn. Hoofdstuk 1 gaat in op wat er van de leerkracht als professional verwacht wordt. In hoofdstuk 2 wordt beschreven hoe leerkrachten zelf de regie over hun onderwijs kunnen nemen door onderwijs(activiteiten) te ontwerpen volgens de vijfstappencyclus van opbrengstgericht onderwijs ontwerpen. In de hoofdstukken daarna worden deze ontwerpstappen uitgewerkt. Het laatste hoofdstuk gaat over werken met data in relatie tot het stellen van doelen en ontwerpen van onderwijs. Cyclisch onderwijs ontwerpen (voorheen Opbrengstgericht onderwijs ontwerpen) is in eerste instantie bestemd voor pabostudenten, maar het is ook geschikt voor professionals die al werkzaam zijn in de onderwijspraktijk.


Book
Cyclisch onderwijs ontwerpen : in vijf stappen naar passende leeractiviteiten
Authors: --- ---
ISBN: 9789046905791 9789046967096 9046967093 Year: 2017 Publisher: Bussum Uitgeverij Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als leerkracht sta je voor de uitdagende taak om je leerlingen voor te bereiden op de toekomst. Vanwege de aanhoudende stroom van onderwijsvernieuwingen, razendsnelle technologische ontwikkelingen en eisen van ouders moeten leerkrachten hun manier van werken steeds veranderen. Maar hoe doe je dat? Cyclisch onderwijs ontwerpen leert je hoe je je leeractiviteiten zo kunt inrichten dat je optimaal in speelt op de verschillen tussen leerlingen en de onderwijsopbrengsten zo groot mogelijk zijn. Hoofdstuk 1 gaat in op wat er van de leerkracht als professional verwacht wordt. In hoofdstuk 2 wordt beschreven hoe leerkrachten zelf de regie over hun onderwijs kunnen nemen door onderwijs(activiteiten) te ontwerpen volgens de vijfstappencyclus van opbrengstgericht onderwijs ontwerpen. In de hoofdstukken daarna worden deze ontwerpstappen uitgewerkt. Het laatste hoofdstuk gaat over werken met data in relatie tot het stellen van doelen en ontwerpen van onderwijs. Cyclisch onderwijs ontwerpen (voorheen Opbrengstgericht onderwijs ontwerpen) is in eerste instantie bestemd voor pabostudenten, maar het is ook geschikt voor professionals die al werkzaam zijn in de onderwijspraktijk.


Digital
Opbrengstgericht werken aan lezen en schrijven : voor groep 4 t/m 8 : kopieerbladen : cd-rom
Authors: --- ---
ISBN: 9789077529393 Year: 2012 Publisher: Nijmegen Expertisecentrum Nederlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goed leren lezen en schrijven is een basisvoorwaarde voor succesvol functioneren op school en in onze geletterde samenleving. De leerkracht heeft een cruciale rol om kinderen lees- en schrijfvaardigheden te leren. De praktijk leert echter dat dit gemakkelijker gezegd is dan gedaan. Want in een klas krijg je te maken met behoorlijke niveauverschillen. Leerkrachten hebben de complexe taak om af te stemmen op al die niveaus binnen een klas. Om dat te bereiken, is inzicht in de geletterdheid van de individuele leerling nodig. Dit boek, vol suggesties en voorbeelden, geeft handvatten om het lees- en schrijfonderwijs gedifferentieerd en doelgericht vorm te geven volgens de principes van interactief taalonderwijs. Het is een onmisbaar boek voor leerkrachten van groep 4 t/m 8 die kinderen goed en passend onderwijs willen bieden.


Book
Opbrengstgericht werken : 'vlot en vloeiend lezen'
Authors: --- ---
ISBN: 9789044128765 Year: 2012 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek koppelt technisch lezen aan opbrengstgericht werken. Veel Nederlandse basisschoolkinderen hebben moeite met technisch lezen. Dit kan negatieve gevolgen hebben tijdens hun schoolloopbaan en daarna. Hoe help je kinderen automatisch en met de juiste accenten en faseringen te lezen?


Book
HTNO : brug tussen onderzoek en onderwijs : Het Taalonderwijs Nederlands Onderzocht
Authors: --- ---
ISBN: 9789070593179 9070593173 Year: 2012 Publisher: Den Haag Nederlandse Taalunie


Book
Opbrengstgericht werken aan lezen en schrijven : voor groep 4 t/m 8
Authors: --- ---
ISBN: 9789077529393 Year: 2012 Publisher: Nijmegen Expertisecentrum Nederlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goed leren lezen en schrijven is een basisvoorwaarde voor succesvol functioneren op school en in onze geletterde samenleving. De leerkracht heeft een cruciale rol om kinderen lees- en schrijfvaardigheden te leren. De praktijk leert echter dat dit gemakkelijker gezegd is dan gedaan. Want in een klas krijg je te maken met behoorlijke niveauverschillen. Leerkrachten hebben de complexe taak om af te stemmen op al die niveaus binnen een klas. Om dat te bereiken, is inzicht in de geletterdheid van de individuele leerling nodig. Dit boek, vol suggesties en voorbeelden, geeft handvatten om het lees- en schrijfonderwijs gedifferentieerd en doelgericht vorm te geven volgens de principes van interactief taalonderwijs. Het is een onmisbaar boek voor leerkrachten van groep 4 t/m 8 die kinderen goed en passend onderwijs willen bieden.

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by