Narrow your search
Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Het aanbieden van individuele en groepsgerichte activiteiten
Author:
Year: 1995 Publisher: Rijswijk Nijgh & Van Ditmar

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Groepsspelletjes : voor thuis, op school of bij de jeugdbeweging
Authors: ---
ISBN: 9030320664 Year: 2000 Publisher: Place of publication unknown Casterman

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
Ik ben, dus ik kies!
Author:
ISBN: 9789082121308 Year: 2015 Publisher: Gent Konnekt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Ik ben dus ik kies' is een educatief pakket om met mensen met een verstandelijke beperking te werken rond 'keuzes maken'. Er worden verschillende deelvaardigheden aangeleerd die mensen in staat stellen hun eigen leven (loopbaan) te ontplooien en zelf in handen te nemen. De methodieken in het pakket zijn 'groepsmethodieken'. Een aantal methodieken kunnen ook individueel gebruikt worden. De methodieken zijn zo laagdrempelig mogelijk gemaakt. Het blijven echter wel voor een groot deel 'talige' methodieken. Ze zijn dan ook vooral bedoeld voor mensen met een lichte of matige verstandelijke beperking.


Object
Estafettestokken

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Constructieve groepsprocessen
Author:
ISBN: 9031348783 9789031348787 Year: 2006 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De aandacht voor groepstherapie groeit. Dit geldt vooral voor de therapie aan paren of gezinnen, waarbij de groepswerking wordt benaderd vanuit een psychotherapeutisch, psychodynamisch of ervaringsgericht kader.Over groepstherapie aan afzonderlijke individuen en groepsprocessen in niet-therapeutische formele groepen is minder bekend. Constructieve groepsprocessen beschrijft ook deze groepsprocessen en maakt daarbij gebruik van een systeem- en communicatietheoretisch kader. Aan de hand van drie casussen wordt de groep als complexiteit helder beschreven, met een onmiddellijke koppeling naar de praktijk.De oplossingsgerichte opzet maakt dit boek tot een bron van inspiratie voor groepstherapeuten, sociotherapeuten en groepsbegeleiders in zowel de ambulante als de residentiële sector van de GGZ. Voor leidinggevenden, coördinatoren en werkbegeleiders biedt het een waardevol theoretisch kader van waaruit nieuwe ideeën kunnen worden vormgegeven.


Book
Energize! Groepsactiviteiten voor groot en klein
Author:
Year: 1994 Publisher: Amstelveen Quest Europa


Book
Samen delen : methodiekboek voor opvoedingsondersteuning in groepen
Authors: --- ---
ISBN: 9789085600114 Year: 2010 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Diverse auteurs beschrijven de meest voorkomende vormen, werkwijzen en methodieken van groepswerk met ouders. Groepswerk met ouders in vele vormen blijkt verandering van opvoedingsgedrag vooral door de laagdrempeligheid te bevorderen, omdat het de uitwisseling van ervaringen vergemakkelijkt, ouders in hun rol versterkt, ze uit hun isolement haalt, hun zelfvertrouwen geeft en ze doet spiegelen aan goede voorbeelden


Book

Book
Bres spelenboek
Author:
ISBN: 9789060765067 9060765060 Year: 2007 Publisher: Baarn De Vrieseborch


Book
Dit is mijn leven, vriend : begeleiden van jongeren in de straatcultuur : handboek voor professionals
Authors: ---
ISBN: 9789088502224 Year: 2012 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe bereik je jongeren in de straatcultuur? Hoe zorg je ervoor dat deze jongeren weer mee gaan doen in de samenleving? Hoe help je hen om weerstand te bieden tegen de druk en de verleidingen van de straat? En hoe kun je hun ouders, familie en netwerk inzetten bij het werken aan een positieve toekomst?Het boek biedt een praktische handleiding om jongeren uit de straatcultuur te begeleiden bij gedragsverandering. Het is bedoeld voor iedereen die met deze jongeren werkt: docenten en leerlingbegeleiders op scholen, buurthuis- en straathoekwerkers, jeugdbeschermers en gezinshulpverleners. Het concrete methodische handelen van de professional staat centraal. Er zijn ook veel praktijkvoorbeelden in het boek opgenomen, die onder andere zijn ontleend aan het - van oorsprong Utrechtse - Programma Jongerenteams. De methodiek is gebaseerd op de oplossingsgerichte benadering en het competentiemodel. Daarbij is recent onderzoek naar criminaliteit onder jongeren in de methodiek verwerkt. Het boek biedt handreikingen voor zowel de individuele begeleiding als voor het werken met jongeren in een groep. Ook komt het werken met de gezinnen van de jongeren aan bod

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by