Listing 1 - 10 of 85 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Psychologie van Communicatie focust op de grondhouding van de zender, de leefwereld van de ander en de effect-bevorderende factoren voor het ontwikkelen van effectieve communicatiestrategieën.Psychologie van Communicatie focust op de grondhouding van de zender, de leefwereld van de ander en de effect-bevorderende factoren voor het ontwikkelen van effectieve communicatiestrategieën. Voor effectieve communicatie is het van belang dat niet de intentie van de zender centraal staat, maar de leefwereld van de ontvanger. Wanneer je de leefwereld van de ontvanger centraal zet, is de kans op effectieve communicatie het grootst. 'De Psychologie van Communicatie'reikt handvatten aan om de psychologische opstelling van de zender (grondhouding) en de ontvanger (leefwereld) te analyseren. De effect-bevorderende factoren, die voortkomen uit onder andere filosofie, neurowetenschappen, psychologie en sociobiologie vergroten het raamwerk van de situatie en de interventiemogelijkheden. Dit leidt tot nieuwe uitgangspunten voor effectieve communicatiestrategieën. Inspirerend en praktisch tegelijk. Bron : http : www.bol.com
Communicatiepsychologie --- Communicatiestrategieën --- Effectieve communicatie --- Communicatie --- Communicatiemanagement --- Communicatiestrategie
Choose an application
•Het eerste Nederlandstalige boek met concrete en toepasbare communicatiestrategieën; •geschreven door de auteur van het Communicatie handboek; •sterke balans tussen theorie en praktijk. Communicatiestrategie is de kern van elke aanpak van communicatie. Maar wat is die kern precies? Dit boek geeft een inspirerend antwoord op die vraag. Het biedt studenten een methode om communicatiestrategieën te ontwikkelen en leert ze op creatieve wijze conceptueel te denken. Dit is het enige Nederlandstalig boek dat communicatiestrategie écht concreet toepasbaar maakt. Een effectieve communicatiestrategie geeft focus en zorgt voor consistentie in de communicatie. Daarbij moet een strategie een organisatie en opdrachtgevers inspireren om aan de slag te gaan. In het eerste deel van Communicatiestrategie maken studenten kennis met de basis van communicatiestrategie. Zij gaan in op de analyse van de context en ontdekken de belangrijkste analysetools. Het tweede deel behandelt maar liefst twaalf verschillende strategieën, zoals de Fanstrategie en de Ambassadeursstrategie. Allemaal compleet uitgewerkt met canvassen, modellen en schema's! In deze vernieuwde, vierde editie is veel feedback vanuit het werkveld verwerkt. Honderden professionals volgden de workshops van Wil Michels. Dit resulteerde in de toevoeging van nieuwe analysetools en nieuwe strategieën.
Communicatietheorie --- Communicatiemanagement --- Communicatiestrategie. --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Communicatiestrategieën --- Communicatiestrategieën --- communicatiestrategie --- Mass communications --- communicatie --- Communicatie --- 316.77
Choose an application
In dit boek laat de bekende storytellingdeskundige Astrid Schutte zien waarom u met een goed verhaal scoort, welke storytellingtechnieken in uw gereedschapskist moeten zitten en hoe u die kunt gebruiken.Wie als leider mensen wil raken heeft een verhaal nodig met een glasheldere visie, een concrete vertaling van die visie en persoonlijke bouwstenen. Iedereen kan zo'n verhaal vertellen, in dit boek leest u hoe u dat aanpakt. In dit levendige boek beschrijft Astrid Schutte de verhalen van bekende en minder bekende Nederlandse managers, ondernemers en professionals uit onder meer de zorg, het onderwijs, de politiek, de milieubescherming, de goede doelen-, de financiële en de IT-sector. Met deze voorbeelden laat ze zien welke verhalen werken, en welke jammerlijk falen. Met dit boek in de hand heeft u geen excuus meer voor een slap verhaal.Bron : http://www.managementboek.nl
Storytelling --- Communicatiestrategieën --- Leidinggeven --- Bedrijfscommunicatie --- Leadership Leadership --- Communicatiestrategie --- Leiderschap
Choose an application
Communicatie ; onderwijs --- Interne communicatie --- Externe communicatie --- Communicatiestrategieën --- Schoolmanagement
Choose an application
Corporate communication --- Communicatiestrategieën --- Communicatiemanagement --- Bedrijfscommunicatie --- Marketingcommunicatie --- Reputaties --- Corporate image --- Communicatiestrategie --- Reputatie
Choose an application
Met transmedia storytelling kun je een breed publiek op uiteenlopende manieren betrekken bij een verhaal. Het publiek kan zelfs een bijdrage leveren aan het verloop ervan. De beleving staat centraal, waardoor de onderliggende boodschap veel beter blijft hangen. Om een verhaal transmediaal goed over te laten komen, heb je een uitgebalanceerde mix van uiteenlopende (online en offline) mediakanalen nodig. In Transmedia storytelling leer je aan de hand van een stappenplan een communicatieboodschap transmediaal over te brengen. In de vier hoofdstukken van het boek staan de volgende onderwerpen centraal:- het verhaal afstemmen op de identiteit van je organisatie en de drijfveren van je publiek;- het mediumspecifiek selecteren van geschikte mediakanalen;- de randvoorwaarden om een goed verhaal op te bouwen;- de uiteindelijke implementatie van een transmediaal storytelling communicatieproject.Transmedia storytelling biedt veel praktijkcases waarin de stappen nader worden uitgelegd.DoelgroepDit boek is met name geschreven voor derde- en vierdejaars studenten hbo Communicatie. De inhoud is ook interessant voor communicatieprofessionals die aan de slag willen met nieuwe communicatiemogelijkheden. Bron : http://www.boomlemma.nl
Storytelling. --- storytelling --- communicatievaardigheden --- Mass communications --- Transmedia --- Marketingcommunicatie --- Storytelling --- Mediaplanning --- Communicatie --- Communicatiestrategieën --- Communicatiestrategie
Choose an application
Om succesvol te kunnen zijn, is iedere organisatie afhankelijk van duurzame relaties, met zowel interne als externe groepen. Zonder financiers, afnemers en medewerkers kun je als organisatie niet overleven. En al die interne en externe stakeholders doen natuurlijk het liefst zaken met organisaties die ze waarderen. Hoe zorg je er nu voor dat jouw organisatie de meeste credits krijgt? De alignment-factor laat aan de hand van vier stappen zien hoe je als communicatieprofessional voor jouw organisatie duurzame relaties opbouwt en ze op langere termijn onderhoudt. Verzamel informatie en zorg dat je goed inzicht krijgt in je reputatie, de publieke opinie, het gedrag van medewerkers, je identiteit en strategische doelen. Kies een marsroute, neem positie en kies een helder doel. Duurzame relaties opbouwen kan op twee manieren: de zachte of de harde, onderhandelend of ... confronterend. Communiceer je marsroute, positie en doelen vervolgens op een aansprekende manier, zodat je het onderhandelen of confronteren ondersteunt. Toon je successen en wees accountable: zorg dat je op het niveau van de raad van bestuur kunt uitleggen wat de effecten zijn van je inspanningen om duurzame relaties tot stand te brengen.
Relatiemarketing --- Relaties --- Communicatie --- Netwerkmarketing --- Corporate communication --- Interne communicatie --- Communicatiestrategieën --- Relatie --- Communicatiestrategie
Choose an application
Creativiteit in Communicatie is een nieuw doe-boek voor studenten in het domein communicatie en aanverwante disciplines. De student volgt het proces van werken aan een praktijkopdracht voor een opdrachtgever. Creatieve communicatievraagstukken staan centraal, met extra aandacht voor het online domein. Het gaat niet om het opstellen van (creatieve) communicatiestrategieën. De student leert wel creatieve communicatieconcepten op basis van analyses en communicatiestrategieën te maken en uit te werken.
creativiteit --- creatief taalgebruik --- communicatie --- Mass communications --- Communicatie --- Marketing : communicatiestrategieën --- 658.8
Choose an application
Sponsoring (alle aspecten) --- Casestudies --- Praktijk --- Sportsponsoring --- Cultuursponsoring --- Citymarketing --- Communicatiestrategieën --- Sponsoring --- Casestudy --- Communicatiestrategie
Choose an application
Dit praktische zelfcoachboek helpt ambitieuze communicatieadviseurs om de stap te zetten naar een strategische positie. Met de opdrachten in dit boek werk je aan de vermeerdering van jouw eigen waarde als communicatieprofessional en aan de waarde die jij voor je opdrachtgevers hebt. Je investeert in jezelf, in je vaardigheden als adviseur. En je werkt aan je relatie met je opdrachtgevers. Want die moeten uiteindelijk jou op waarde weten te schatten. Zij spelen dan ook een belangrijke rol in de uit te voeren opdrachten. Het Werkboek sluit naadloos aan bij het in 2012 verschenen en lovend besproken boek van Karel A. Winkelaar, De communicatieadviseur op een strategische positie in de organisatie. Het Werkboek is ook los te gebruiken.Bron : http://www.bol.com
Communicatieadvies. --- Coaching --- Communicatiemanagement --- Organisaties --- Communicatiestrategieën --- Sociale communicatie --- Bedrijfscommunicatie --- Consultants --- Adviesbureaus --- Managementvaardigheden --- Organisatie --- Communicatiestrategie --- Consultant --- Adviesbureau
Listing 1 - 10 of 85 | << page >> |
Sort by
|