Narrow your search

Library

KU Leuven (6)

UGent (4)

Hogeschool Gent (2)

Thomas More Mechelen (2)

UAntwerpen (2)

UCLL (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

DB (1)

EhB (1)

More...

Resource type

book (6)

dissertation (3)


Language

Dutch (6)


Year
From To Submit

2011 (1)

1996 (1)

1990 (1)

1988 (1)

1987 (2)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Multi
De betekenis van het arbeidersgezin voor het leerniveau en de schoolloopbaan van het kind : een voorlopige evaluatie van het project Onderwijs en sociaal milieu in de eerste drie jaren van de basisschool
Authors: ---
ISBN: 9064721041 Year: 1987 Publisher: 's-Gravenhage Instituut voor onderzoek van het onderwijs SVO


Multi
Taalvaardigheid en schoolsucces : de relatie tussen taalvaardigheid Nederlands en schoolsucces van allochtone en autochtone leerlingen aan het einde van de basisschool
Author:
ISBN: 9026509596 Year: 1988 Publisher: Amsterdam Swets en Zeitlinger


Multi
Turkse kinderen en hun schoolsucces: een dieptestudie naar de rol van sociaal-culturele oriëntatie, taalvaardigheid en onderwijskenmerken
Author:
ISBN: 9036198666 Year: 1996 Publisher: Tilburg Tilburg University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verslag van een sociolinguïstisch diepte-onderzoek naar schoolsucces van Turkse kinderen in het Nederlandse onderwijs in de periode van de overgang van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs.


Book
Evaluatie in het Vlaamse onderwijs : beleid en praktijk van leerling tot overheid
Authors: --- ---
ISBN: 9789044127904 Year: 2011 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In geen enkele sector van het sociale leven wordt zoveel tijd en energie geïnvesteerd in evaluatie als in het onderwijs. Daarbij wordt spontaan gedacht aan het beoordelen van leerlingen. Maar ook initiatieven inzake de evaluatie van leraren, scholen en overheden worden steeds talrijker en verscheidener. De vraag rijst of het geheel van al deze verschillende evaluatievormen een bijdrage levert tot de kwaliteit van het onderwijs in Vlaanderen. Om deze vraag te beantwoorden is een overzicht nodig van het bestaande beleid en de heersende praktijk. Voor het eerst wordt alle informatie over het Vlaamse evaluatiebeleid en de evaluatiepraktijk bij elkaar gebracht in één publicatie. Ze handelt zowel over de evaluatie van leerlingen, van leerkrachten en directies, van scholen – door de onderwijsinspectie, maar ook in het kader van zelfevaluatie – als van de overheid. Centraal staat de vraag hoe evaluatie op micro-, meso- en macroniveau kan bijdragen tot kwaliteitsverbetering, gelijkheid en effectiviteit van het onderwijs. Telkens wordt daarbij de bestaande wetgeving bekeken en wordt de actuele praktijk beschreven. Daarnaast bevat de publicatie ook standpunten en reacties van belangrijke actoren. (Bron: flaptekst)


Book
De Nederlandse taalvaardigheid van allochtone en Nederlandse kleuters : peiling van de taalvaardigheid in het Nederlands van Surinaamse, Antilliaanse, Marokkaanse, Turkse en Nederlandse leerlingen aan het einde van de kleuterperiode
Authors: --- ---
ISBN: 9026510853 9789026510854 Year: 1990 Volume: 4 Publisher: Amsterdam Swets en Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Education, Bilingual --- Language and languages --- Academic achievement --- Ability testing --- Language Development. --- Language. --- -Academic achievement --- -KVH-BOM --- #KVHB:Taalvaardigheid --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Migranten --- #KVHB:Kleuters --- allochtonen: taal --- kleuterschool: taal --- Academic underachievement --- Achievement, Academic --- Educational achievement --- Scholastic achievement --- Scholastic success --- School achievement --- Student achievement --- Underachievement, Academic --- Performance --- Success --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Development, Language --- Developments, Language --- Language Developments --- Psycholinguistics --- Netherlands. --- Aruba --- Curacao --- Holland --- Kingdom of the Netherlands --- Sint Maarten --- Language --- Language Development --- KVH-BOM --- Language assessment --- Study and teaching --- Dialect --- Dialects --- Academic performance --- Academic progress --- Academic success --- Achievement, Scholastic --- Achievement, Student --- Performance, Academic --- Progress, Academic --- School success (Academic achievement) --- Success, Academic --- Success, School (Academic achievement) --- Success, Scholastic --- Language Acquisition --- Acquisition, Language --- Bilingualism --- Multilingual education --- Education, Bilingual - Netherlands --- Language and languages - Ability testing --- Academic achievement - Netherlands


Book
Herkomst, kennis en kansen : allochtone en autochtone leerlingen tijdens de overgang van basis- naar voortgezet onderwijs
Author:
ISBN: 9026508174 Year: 1987 Publisher: Lisse Swets en Zeitlinger

Listing 1 - 6 of 6
Sort by