Narrow your search

Library

UGent (1)


Resource type

dissertation (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2002 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Dissertation
Apprentissage précoce du français: analyse des performanceslangières d'une fillette bilingue français-méerlandais
Authors: ---
Year: 2002 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Nagaan of een tweetalige opvoeding het taalniveau van een kind (3,5 jaar) positief of negatief beïnvloedt. Middelen of methode: Interviews - Spontane taal-analyse (TOAST) - Specifiekgerichte testen: fonologie, syntaxis en semantiek (telkens receptief en productief) (Taaltest voor Kinderen, ECOSSE, ELOLA, Antwerps Articulatie- onderzoek) De resultaten worden eerst met een eentalige normgroep vergeleken. Daarna worden de verschillen tussen het Nederlands en het Frans belicht. Resultaten: Een tweetalige opvoeding heeft geen negatieve invloed op het taalniveau van onze proefpersoon. Ze haalt telkens de norm en er zijn geen merkwaardige verschillen vast te stellen tussen het Nederlands en het Frans.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by