Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Detailhandel in uw gemeente : inspiratieboek 2.0
Author:
Year: 2021 Publisher: Gent Provincie Oost-Vlaanderen, Deputatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Huurprijzen van winkelpanden 1985 en 1986
Author:
ISBN: 9037102034 Year: 1988 Publisher: Zoetermeer Economisch instituut voor het midden- en kleinbedrijf

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Rent --- Stores, Retail --- Statistics --- Costs --- Statistics


Book
Werk aan de winkel : ambachten, handel en kleinnijverheid tijdens de 20ste eeuw in Puurs en Kalfort
Author:
ISBN: 9781616270209 Year: 2014 Publisher: Puurs Louis Callaert

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het winkellandschap van Amsterdam : stedelijke structuur en winkelbedrijf in de vroegmoderne en moderne tijd, 1550-2000
Authors: ---
ISBN: 9789087043735 9087043732 Year: 2013 Publisher: Hilversum Uitgeverij Verloren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Overhangende luifels, uithangborden, uitstallingen op de stoep en sobere interieurs waren ooit typerend voor de winkels in Amsterdam. Vanaf het midden van de zestiende eeuw hebben de puien, etalages en interieurs van de winkels echter grote veranderingen ondergaan. Clé Lesger beschrijft deze in samenhang met ontwikkelingen in bouwkunde en architectuur, de opkomst van warenhuizen en supermarkten en veranderingen in verlichting en glasfabricage. Ook de samenstelling, koopkracht en smaak van het winkelend publiek spelen een rol. De vele afbeeldingen maken de veranderingen zichtbaar. Daarnaast besteedt Lesger veel aandacht aan de locatie van winkels. Winkels zijn niet willekeurig verdeeld over de stad, maar verbonden met de structuur van het stratennetwerk die is ontstaan tijdens stadsuitbreidingen en andere grote ingrepen in het stedelijk landschap. Pas toen er winkelcentra werden gebouwd in buitenwijken, werd het patroon van winkelstraten doorbroken. In de vooroorlogse delen van Amsterdam is het oude bewinkelingspatroon wel blijven bestaan.


Book
De unieke winkelstraat : zijstraten met klasse
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789491463174 Year: 2012 Publisher: Brussel Minerva

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Experience shopping : waar, waarom en hoe mensen shoppen
Author:
ISBN: 9789020977455 Year: 2008 Publisher: Tielt Lannoo


Book
De drogisterij
Author:
ISBN: 9037102751 9789037102758 Year: 1989 Publisher: Zoetermeer EIM


Book
Advies wijziging winkelsluitingswet.
Author:
ISBN: 9065872507 Year: 1986 Publisher: Den Haag SER


Book
Designing the shop experience : 19th & 20th centuries : catalogus : tentoonstelling 'On Display. Design van de boutiek', Brussel, Design Museum Brussels, 12.10.2022 - 05.03.2023 = catalogue : exposition 'On Display. Quand le design investit la boutique', Bruxelles, Design Museum Brussels, 12.10.2022 - 05.03.2023 = catalog : exhibition 'On Display. Designing the shop experience', Brussels, Design Museum Brussels, 12.10.2022 - 05.03.2023
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9782875720856 Year: 2022 Publisher: Brussel = Bruxelles = Brussels CFC-Éditions

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Quand on cherche à comprendre et à analyser l'histoire de l'architecture commerciale, on pense généralement au développement des grands magasins. Ces cathédrales emblématiques de la consommation sont synonymes de modernité, d'innovations techniques et de nouvelles pratiques commerciales. Mais de son côté, la boutique, grâce à ses caractéristiques spatiales, temporelles et plastiques, se révèle un sujet perméable aux transformations de la société et aux représentations d'une certaine culture populaire. = When you try to understand and to analyse the history of commercial architecture, you will generally think of the development of department stores. Those emblematic cathedrals of consumption became the synonyms of modernity, of technical innovations and of new commercial practices. However the shop, the 'boutique', for its part, thanks to Its spatial, temporal and plastic features, would turn out to be permeable to societal transformations and to the representations of a certain popular culture. = Wanneer we de geschiedenis van de winkelarchitectuur willen begrijpen en analyseren, denken we doorgaans aan de ontwikkeling van de warenhuizen. Deze emblematische kathedralen van de consumptie staan symbool voor moderniteit, technische innovaties en nieuwe verkooppraktijken. Omgekeerd is de winkel, dankzij zijn ruimtelijke, tijdelijke en plastische kenmerken, bijzonder gevoelig voor de veranderingen in de maatschappij en voor devoorstellingen van een bepaalde populaire cultuur.

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by