Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Rent --- Stores, Retail --- Statistics --- Costs --- Statistics
Choose an application
Regional documentation --- Puurs --- Stores [Retail ] --- Belgium --- History --- Kalfort
Choose an application
Overhangende luifels, uithangborden, uitstallingen op de stoep en sobere interieurs waren ooit typerend voor de winkels in Amsterdam. Vanaf het midden van de zestiende eeuw hebben de puien, etalages en interieurs van de winkels echter grote veranderingen ondergaan. Clé Lesger beschrijft deze in samenhang met ontwikkelingen in bouwkunde en architectuur, de opkomst van warenhuizen en supermarkten en veranderingen in verlichting en glasfabricage. Ook de samenstelling, koopkracht en smaak van het winkelend publiek spelen een rol. De vele afbeeldingen maken de veranderingen zichtbaar. Daarnaast besteedt Lesger veel aandacht aan de locatie van winkels. Winkels zijn niet willekeurig verdeeld over de stad, maar verbonden met de structuur van het stratennetwerk die is ontstaan tijdens stadsuitbreidingen en andere grote ingrepen in het stedelijk landschap. Pas toen er winkelcentra werden gebouwd in buitenwijken, werd het patroon van winkelstraten doorbroken. In de vooroorlogse delen van Amsterdam is het oude bewinkelingspatroon wel blijven bestaan.
History of civilization --- Amsterdam --- Stores Retail --- Magasins --- History --- Histoire --- Amsterdam (Netherlands) --- Amsterdam (Pays-Bas) --- History.
Choose an application
Environmental planning --- Economic geography --- Flanders --- Streets --- Belgium --- History --- Stores [Retail ] --- Shopping --- Guidebooks
Choose an application
Microeconomics --- winkels --- Consumer behavior --- Sociology of culture --- winkelinrichting --- Distribution strategy --- merkimago --- consumentengedrag --- consumptiegoederen --- populaire cultuur --- Shopping centers --- Stores [Retail ] --- Pictorial works --- Shopping --- Marketing --- Beleveniseconomie --- Trends --- Trendwatching --- Detailhandel --- Trend --- Financiewezen
Choose an application
Drugstores --- 658.81 --- -Apothecaries (Drugstores) --- Apothecary shops --- Chemists' shops --- Drug stores --- Pharmacies --- Pharmaceutical services --- Stores, Retail --- Sales organization --- -Sales organization --- 658.81 Sales organization --- -658.81 Sales organization --- Apothecaries (Drugstores) --- Drugstores - Netherlands.
Choose an application
Commercial law. Economic law (general) --- Distribution strategy --- Store hours --- 381.50 --- NL / Netherlands - Nederland - Pays Bas --- Shopping hours --- Retail trade --- Stores, Retail --- Sunday legislation --- Law and legislation --- Kleinhandel: algemeenheden
Choose an application
Quand on cherche à comprendre et à analyser l'histoire de l'architecture commerciale, on pense généralement au développement des grands magasins. Ces cathédrales emblématiques de la consommation sont synonymes de modernité, d'innovations techniques et de nouvelles pratiques commerciales. Mais de son côté, la boutique, grâce à ses caractéristiques spatiales, temporelles et plastiques, se révèle un sujet perméable aux transformations de la société et aux représentations d'une certaine culture populaire. = When you try to understand and to analyse the history of commercial architecture, you will generally think of the development of department stores. Those emblematic cathedrals of consumption became the synonyms of modernity, of technical innovations and of new commercial practices. However the shop, the 'boutique', for its part, thanks to Its spatial, temporal and plastic features, would turn out to be permeable to societal transformations and to the representations of a certain popular culture. = Wanneer we de geschiedenis van de winkelarchitectuur willen begrijpen en analyseren, denken we doorgaans aan de ontwikkeling van de warenhuizen. Deze emblematische kathedralen van de consumptie staan symbool voor moderniteit, technische innovaties en nieuwe verkooppraktijken. Omgekeerd is de winkel, dankzij zijn ruimtelijke, tijdelijke en plastische kenmerken, bijzonder gevoelig voor de veranderingen in de maatschappij en voor devoorstellingen van een bepaalde populaire cultuur.
Stores, Retail --- Store decoration --- Storefronts --- Commercial buildings --- Magasins --- Devantures de magasin --- Immeubles commerciaux --- Design --- History --- Exhibitions. --- Histoire --- Expositions --- Décoration --- Exhibitions --- Architecture --- designs [artistic concepts] --- department stores [buildings] --- winkelinrichting --- anno 1800-1899 --- anno 1900-1999
Choose an application
department stores --- Economic geography --- supermarkets --- shopping centers --- General ethics --- Distribution strategy --- Environmental planning --- Plant and equipment --- Architecture --- shopping arcades --- architecture [discipline] --- stores --- Economics --- 725.2 --- 725.21 --- 725.26 --- virtuele winkel --- woonboulevard --- Nederland --- Architectuur ; winkels ; winkelontwerpen ; ontwikkeling --- Passages --- Warenhuizen --- Winkelcentra --- Woonboulevards --- Virtuele architectuur ; virtuele winkels --- Commerciële gebouwen --- Handelsgebouwen --- Winkels (architectuur) --- Winkelgalerijen (architectuur) --- Supermarkten --- Shopping centers (architectuur) --- Openbare gebouwen ; winkels, warenhuizen, winkelcentra --- Theses --- Shopping centers. --- Stores, Retail. --- Shopping centers --- Stores, Retail --- Retail stores --- Shops --- Commercial buildings --- Retail trade
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|