Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Orthopedagogics --- stemgebruik --- Otorhinolaryngology --- #KVHB:Stemstoornissen --- Stemgebruik --- Stemproblemen --- Therapie --- Stemprobleem --- Zangpedagogie --- Ziektes --- Stemstoornissen --- Psychologie --- Fysiologie --- Pedagogie
Choose an application
presentatietechnieken --- stemgebruik --- Physiology: movement organs, voice and skin --- stemhygiëne --- stemvorming --- #KVHB:Stem --- #KVHB:Verbale communicatie --- #KVHB:Stemstoornissen --- 612.6 --- logopedie --- stemproblemen --- communicatie --- Zangkunst --- Stemstoornissen --- Stemproblemen --- Stem --- Stemstoornis --- Stemprobleem --- Onderzoek --- * 841 --- Nederlands - uitspraak
Choose an application
#KVHB:Heesheid --- #KVHB:Stemstoornissen kinderen --- logopedie --- Physiology: movement organs, voice and skin --- heesheid --- #KVHB:Stemstoornissen; kinderen --- 612.6 --- stemproblemen
Choose an application
Handig en helder geschreven gids voor zangers in elke stijl, van klassiek tot rock en jazz; voor koorzangers, thuiszangers en solozangers, voor beginnende en ervaren zangers, voor jonge en oude zangers. Geschreven in samenwerking met klassieke en niet-klassieke zangers, koordirigenten, docenten, medici en andere deskundigen. Tipboek Zang is geen lesboek, maar een leesboek bomvol praktische informatie en nuttige tips over de mogelijkheden van en de zorg voor hat meest persoonlijke muziekinstument: de stem. (Bron: covertekst)
Muzikale vorming --- Zingen. --- Basisonderwijs. --- Zangkunst --- Registers (muziek) --- Stemvorming --- Zangstemmen --- Muziek --- Stemproblemen --- D070661.jpg --- Zangkunst ; instructie --- Zangstem --- Stemprobleem --- Afrika --- Compositie (muziek)
Choose an application
Met Logopedie en leerkracht maak je een competente start als beroepsspreker. De methode helpt je bij je eigen spreekvaardigheid, maar ook bij het tijdig signaleren van logopedische problemen bij leerlingen in de klas. Bij deze uitgave zit de Pabowijzer card met een persoonlijke toegangscode. Deze code geeft je toegang tot digitale ondersteuning op de website behorend bij het boek.Logopedie en leerkracht bestaat uit twee delen. Deel 1, 'De leerkracht spreekt', beschrijft de problemen bij gezond stemgebruik en communicatie van de leerkracht. Deel 2, 'De leerkracht signaleert' gaat over taalontwikkeling, spraak, luistergedrag, stotteren en stemgebruik bij leerlingen. Bij elk thema wordt aandacht besteed aan het voorkómen en het verhelpen van de communicatieve problemen.De theorie van Logopedie en leerkracht sluit goed aan bij de lespraktijk. De opdrachten zijn zelfstandig uit te voeren, uitdagend van opzet en beroepsecht.
#KVHB:Algemene logopedie --- 463.4 --- 450.7 --- Stemproblemen --- Spreken --- Gehoorgestoorden --- Taalachterstand --- Articulatie --- Stotteren --- Hees --- Slissen --- Stemgebruik --- Logopedie --- 612.6 --- logopedie --- spraakproblemen --- stotteren --- stemproblemen --- slissen --- heesheid --- articulatie --- taalachterstand --- spreken --- stemgebruik --- gehoorgestoorden --- spreekvaardigheid --- stemstoornissen (ler) --- logopedie (gez) --- leerkrachten --- Spraak- en taalgebrekkigen --- Opleiding en bijscholing --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Taalproblemen --- Uitspraak --- Kinderen --- Onderwijs --- Stemprobleem --- Leraar --- Taalprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Nederlands --- Directie --- Oefening --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Professionele stemgebruikers zijn voor hun beroepsuitoefening direct afhankelijk van hun stem. Ter wille van hun uitzonderlijke prestaties worden ze wel eens 'stematleten', of zelfs stemkunstenaars genoemd. Van een beroepssporter wordt geaccepteerd dat hij vanwege een blessure niet mag presteren. Voor beroepssprekers is dit nog altijd minder het geval. Toch ondervinden professionele zangers en acteurs, maar ook verkopers, advocaten, leerkrachten, telefonisten, ...ernstige professionele gevolgen bij het geringste stemprobleem. Dit boek biedt uitgebreide informatie over stemproblemen bij beroepssprekers. Beeldmateriaal illustreert dit alles. Uiteraard staat het voorkómen van een stemstoorniscentraal. Daarom verschaft het boek ook inzicht in de verschillende factoren die een negatieve invloed hebben op de stem, zoals medicatie, roken, alcohol, angst en stress. Verder bevat het suggesties voor spreek- en stemtraining, maar ook voor stemrust.inhoud:1. Beroepssprekers en hun stem: kwetsbare relatie2. Bouwen werking van het stemorgaan3. 'Goede' en 'slechte' stemmen4. Onderzoek van de stem 5. Overzicht van mogelijke stemproblemen bij beroepssprekers 6. Is beroepsdysfonie voorspelbaar? 7. Preventie van stemstoornissen8. Stemtherapie 9. Therapiesucces 10. Woordenlijst technische termen.
Logopedie. --- Spraakorganen --- Stem. --- Stemstoornissen. --- Anatomie. --- 801.4 --- #KVHB:Stemgebruik --- #KVHB:Stemscholing --- #KVHB:Stem --- #KVHB:Stemstoornissen --- Informatie 002 --- Communicatie 656:621.39 --- Logopedie --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Stemtechniek --- Uitspraak --- 801.4 Fonetiek. Fonologie --- Fonetiek. Fonologie --- Orthophonie --- 499.4 --- logopedie --- mondelinge communicatie --- stemgebruik --- 411 --- 463.4 --- Spreekkunst --- Stem --- Stemgebruik --- Stemproblemen (Stemstoornissen) --- stemstoornissen (ler) --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Stemtechniek (algemeen) --- Spraak- en taalgebrekkigen --- Stemproblemen --- Stemvorming --- Stempedagogiek --- Anatomie --- Stemstoornissen --- 612.6 --- spraak- en taalstoornissen --- stembanden --- 768 --- Theorie van het theater en de film - Didactiek en onderzoek --- Stemprobleem --- Stemoefening --- Stemstoornis --- Tekenen --- Onderzoek --- 431 --- opleiding management --- formation management --- stemproblemen --- 761.30 --- Theorie van het theater en de film - Stemtheorie
Choose an application
Logopedie & Leerkracht is een stimulerende methode die de student leert duidelijk te communiceren, niet alleen in de klas maar ook op de ouderavond. De student leert bovendien op tijd logopedische problemen bij leerlingen te signaleren. Ook krijgt de aanstaande leerkracht direct toepasbare adviezen over de manier waarop communicatieproblemen te verhelpen of te voorkómen zijn. Het resultaat: een bekwame leerkracht die inzicht heeft in communicatieve problemen bij zichzelf en bij de leerlingen. Omdat de leerkracht meer grip op de communicatie heeft, zullen leerlingen gemakkelijker en enthousiaster deelnemen aan activiteiten in de klas. Kortom: méér 'leerkracht' in de klas! Logopedie & Leerkracht bestaat uit twee delen: De Leerkracht spreekt en De Leerling Spreekt. De bijbehorende DVD toont videofragmenten van zowel leraren als leerlingen die met meer of minder moeite communiceren. Aan de orde komen: bij de leerkracht: stemgebruik, articulatie, horen en spreken voor een groep; bij de leerling: taal en spraakontwikkeling, luistergedrag, stotteren en stemgebruik. De aangeboden theorie sluit direct aan bij de dagelijkse praktijk van het lesgeven. De methode is zeer geschikt voor competentiegerichte zelfstudie door gebruik van tussenvragen, individuele opdrachten en de gerichtheid op samenwerking met medestudenten. De opdrachten zijn uitdagend en beroepsecht en leveren nuttige informatie op voor de student zelf, de leerling, de ouders of de stageschool.
Communicatie. --- Gesprekstechnieken --- Lerarenopleiding. --- Logopedie. --- Spraakstoornissen. --- Stemstoornissen --- Stemtechniek. --- Taalstoornissen --- Leraren. --- Kinderen. --- Teacher education. Teacher's profession --- logopedie --- Orthopedagogics --- stemgebruik --- lerarenopleiding --- spreken --- Didactics of languages --- gehoor --- spraakproblemen --- stemproblemen --- stotteren --- taalachterstand --- 450.7 --- 463.4 --- Articulatie --- Competentiegericht onderwijs --- Gehoor(Horen) --- Lerarenopleiding --- Logopedie --- Luisteren --- Mondelinge communicatie --- Spraakproblemen(Kinderen met spraakproblemen, Spraakstoornissen) --- Stemgebruik --- Stemproblemen (Stemstoornissen) --- Stotteren --- Taalontwikkeling --- spraakontwikkeling --- Opleiding en bijscholing --- Spraak- en taalgebrekkigen --- Contains audio-visual material --- Stemproblemen --- Leraren --- Taalproblemen --- Uitspraak --- Kinderen --- 612.6 --- Hees --- Hoorproblemen --- Leerkracht --- Leerling --- Slissen --- Taalachterstand --- (zie ook: motivatie (leerling)) --- Stemprobleem --- Leraar --- Taalprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Nederlands --- Directie --- Oefening --- Neuropathology --- Psycholinguistics --- psycholinguïstiek
Choose an application
801.4 --- #KVHB:Stemstoornissen --- stemstoornissen --- 463.4 --- Logopedie --- Stemproblemen (Stemstoornissen) --- 801.4 Fonetiek. Fonologie --- Fonetiek. Fonologie --- Spraak- en taalgebrekkigen --- Voice disorders --- Treatment --- Stemstoornissen --- Klinisch onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen --- Stemstoornis
Choose an application
Met bijhorende cd.
Logopedie. --- Spraak. --- Spraakorganen. --- Stem. --- stem --- logopedie --- stemgebruik --- Physiology: movement organs, voice and skin --- spreken --- Mass communications --- 411 --- 767 --- 801.4 --- Academic collection --- stemmen --- stemstoornissen --- 499.4 --- mondelinge communicatie --- 463.4 --- Communicatie --- Logopedie --- Stem --- Stemproblemen (Stemstoornissen) --- Stemgebruik --- Stemstoornissen --- 801.4 Fonetiek. Fonologie --- Fonetiek. Fonologie --- Stemtechniek (algemeen) --- Theorie van het theater - Spreken, vertellen en schrijven --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Spraak- en taalgebrekkigen --- Mondelinge communicatie --- 007.1 --- Contains audio-visual material --- Leraren --- Spreekkunst --- 639 --- Vocale didactiek - Stemtechniek --- Provincie West-Vlaanderen --- Leraar --- Directie --- Stemstoornis --- Onderzoek --- stemproblemen
Choose an application
Veel stemgebruikers krijgen vroeg of laat problemen met hun stem. Heesheid, verminderde stemmogelijkheden, last of vermoeidheid bij en na het spreken en zingen: het zijn klachten die vaak verholpen kunnen worden. Want stemgeven berust op spierwerking, en spieren kun je trainen.Hoe werkt de stem? Waarmee houd je rekening als je je stem op een gezonde manier wil gebruiken? Hoe laat je je zangstem mooi klinken? En welke stemveilige instructies kun je als logopedist, zangopleider of koordirigent geven aan de cliënten, cursisten, solo- of koorzangers die je begeleidt?Op zoek naar antwoorden werkte Michel de Kort een stevige theoretische basis uit in het 3-Zones Stemmodel. Dit model benadert stemtherapie en -training op een multidisciplinaire manier. Het hanteert een aantal relatief eenvoudige, technische uitgangspunten, waardoor cliënten met stemproblemen, studenten, sprekers en zangers snel weer grip krijgen op hun stem.Grip op je stem is een uiterst bruikbaar houvast in de opleiding en in de praktijk: het 3-Zones Stemmodel vindt een concrete vertaling in meteen bruikbare tips en toepasbare voorbeelden uit de stemtherapie- en training, logopedie, zangpedagogiek en koordirectie. Op die manier draagt Grip op je stem bij aan een beter stemgedrag en dus ook meer stemcomfort voor wie als professional of amateur het woord voert of zingt.
Stem --- Voice --- Voix --- 450.7 --- 463.4 --- Leraren --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Logopedie --- Stemgebruik --- Stemproblemen (Stemstoornissen) --- stem --- stemstoornissen --- stemgebruik --- logopedie --- #KVHB:Stemtherapie --- #KVHB:Stemtraining --- Opleiding en bijscholing --- Spraak- en taalgebrekkigen --- Stemstoornissen --- Stemvorming --- Stemvorming. --- Singing --- Instruction and study --- Stemstoornis --- Onderzoek
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|