Listing 1 - 10 of 105 << page
of 11
>>
Sort by

Book
Gebarentalen van doven en psycholinguistiek
Author:
Year: 1985 Publisher: Amsterdam : Universiteit van Amsterdam. Instituut voor Algemene Taalwetenschap.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Taal en mens : taalkundige bijdragen aan het onderzoek van de menselijke geest.
Author:
ISBN: 9060012151 Year: 1972 Publisher: Deventer Van Loghum Slaterus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Over taal (elementaire begrippen) en psychologie
Author:
ISBN: 9026505698 Year: 1984 Publisher: Lisse Swets en Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Mondig worden met taal : over taal en hulpverlening.
Authors: ---
ISBN: 9025500382 Year: 1989 Publisher: Assen : Dekker & Van de Vegt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het taalinstinct : het taalscheppende vermogen van de mens
Authors: ---
ISBN: 9789046704592 Year: 2014 Publisher: Z.p. Olympus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Taal is universeel. Ongeacht cultuur of afkomst is taal ons belangrijkste instrument, maar hoe taal precies werkt en zelfs wat het eigenlijk is, is nog grotendeels onduidelijk. In elk geval zijn taal en bewustzijn nauw verweven. Hoe kun je gedachten en emoties bij andere mensen laten ontstaan, alleen maar door met je mond geluid te maken? Waar komt deze verbazingwekkende eigenschap vandaan? Het taalinstinct gaat onder meer over hoe mensen taal maken en begrijpen, hoe peuters leren spreken, hoe ons taalapparaat in de genen ligt verankerd en in onze hersenen is gegroeid, en hoe taal ontstond. De vele voorbeelden uit de alledaagse taalpraktijk die Pinker geeft, zijn vaak erg grappig en altijd verhelderend. Als geen ander is hij in staat om de fascinatie van zijn onderzoek naar de ontwikkeling van taal en taalverwerving bij de lezer over te brengen. Steven Pinker is professor in psychologie aan de Harvard Universiteit. Hij is de auteur van verschillende bestsellers: Hoe de menselijke geest werkt, Het onbeschreven blad en De stof van het denken. Het unieke van Steven Pinker is dat hij zijn antwoorden op zoveel terreinen zoekt: psychologie, taalkunde, evolutiebiologie - en dat maakt hem ook meteen iemand die vanuit veel hoeken op debat en controverse kan rekenen.http://www.atlascontact.nl/boek/het-taalinstinct/


Book
Psychologie van taal en taalonderwijs
Author:
Year: 1953 Publisher: Tilburg : Drukkerij van het R.K. Jongensweeshuis,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Een vanzelfsprekend proces bekeken : het spraak- en taalverwervingsproces bij kinderen
Authors: --- ---
ISBN: 9789066658776 Year: 2007 Publisher: Groningen Groningen Amsterdam Rijks Universiteit Groningen KNO/Universitair Audiologisch Centrum SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Taalvaardigheid
Authors: ---
ISBN: 906765518X 9789067655187 Year: 1993 Volume: 2 Publisher: Dordrecht ICG

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bundel met artikelen van verschillende auteurs waarin de volgende thema's aan bod komen: Spreken als vaardigheid; De psycholinguïstiek van taalvaardigheid; Het meten van taalvaardigheid; Taalvaardigheid in een tweede of derde taal; Schoolse taalvaardigheid.


Book
De vroege taalontwikkeling.
Authors: --- ---
ISBN: 9062879764 9789062879762 Year: 1981 Publisher: Amsterdam Arbeiderspers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ouders en schoolsucces : activiteiten om ouders bij het onderwijs te betrekken
Author:
ISBN: 9026513763 9789026513763 Year: 1994 Publisher: Lisse Swets en Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ouders kunnen veel bijdragen aan het schoolsucces van hun kinderen. De stimulansen die hoger opgeleide ouders bieden, komen meestal in grote lijnen overeen met hetgeen de school verwacht. Maar lager opgeleide ouders en ook allochtone ouders hebben soms minder interesse in de schoolloopbaan van hun kinderen en beschikken meestal evenmin over de kennis en vaardigheden om hun kinderen op een vergelijkbare manier te stimuleren. Toch kunnne ook zij een bijdrage leveren aan schoolsucces door bijvoorbeeld school en diploma's belangrijk te vinden, door hun kinderen aan te sporen huiswerk te maken, enzovoort. Daarnaast lopen in Nederland en daarbuiten veel projecten om ouders toe te rusten met voldoende kennis en vaardigheden om hun kinderen inhoudelijk te helpen. De activiteiten die scholen ontwikkelen, spelen daarbij een belangrijke rol. In dit boek wordt een aantal projecten waarin leerkrachten, ouders en kinderen op een stimulerende wijze samenwerken, uitgebreid beschreven en geëvalueerd. Op grond daarvan worden aanbevelingen geformuleerd voor scholen en instellingen die dergelijke activiteiten willen opzetten. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 105 << page
of 11
>>
Sort by