Listing 1 - 10 of 392 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
programmeren --- Programmeren --- Programmeren.
Choose an application
Deze handleiding hoort bij boek 1 tot en met 4 van Programmeren kun je leren. De handleiding is bedoeld voor leerkrachten (en ouders) die kinderen begeleiden bij het leren programmeren. Handleiding per boek, stap voor stap Met deze handleiding kunt u kinderen stap voor stap begeleiden bij het leren programmeren, ook als u zelf geen kennis heeft van programmeren. De handleiding volgt de indeling van boek 1 tot en met 4: de betreffende pagina's worden steeds in het klein afgebeeld. U kunt de voortgang van de kinderen bijhouden. Meer uitdaging biedt u met de extra opdrachten. In de handleiding vindt u ook de leerdoelen van elk boek en uitleg over de belangrijkste programmeerconcepten die aan bod komen. Tip: vraag de kinderen u uit te leggen waarmee ze bezig zijn - daar leren ze veel van! En probeer vooral zelf ook eens te programmeren! Technische beschrijvingen In de technische beschrijvingen vindt u uitleg over de vijf gebruikte programmeertalen: Logo, Scratch, Python, HTML en JavaScript. Met deze informatie kunt u bijvoorbeeld storingen en problemen oplossen. Naast de technische beschrijvingen vindt u een vergelijking van de programmeertalen. Achter in de handleiding staan suggesties om met kinderen 'veiligheid op internet' te bespreken, en verwijzingen naar websites met lesmateriaal.
Choose an application
In dit boek worden de bouwstenen van het programmeren in het algemeen en het objectgeoriënteerd programmeren in het bijzonder aangereikt op maat van leerlingen uit de derde graad van het secundair onderwijs. Spelenderwijs verdiepen we ons via de educatieve programmeeromgeving BlueJ in de programmeertaal Java. De controlestructuren, zoals selectie en iteratie, komen pas aan bod wanneer dit nodig is en staan niet los van het objectgeoriënteerd programmeren.In de tweede editie van dit boek werden een aantal concepten zoals overervering en polymorfisme toegankelijker gemaakt. Nieuw zijn de appendices met aandacht voor debugging en unit testing. Terzelfder tijd werd gekozen voor een modernere look met illustraties en een aantal nieuwe schema's. Leerkrachten vinden in de downloadsectie een handleiding met oplossingen bij de oefeningen.Leren programmeren, een objectgeoriënteerde aanpak, Java in BlueJ is een aanrader voor elke leerling die zich wil voorbereiden op het eerste jaar van een richting Informaticawetenschappen in het hoger onderwijs. De voorbeeldprojecten en oefenprojecten vind je in de downloadsectie.
525.5 --- programmeren --- programmeren.
Choose an application
Programmatuurontwikkeling. --- Programmeren. --- Programmeren
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 392 | << page >> |
Sort by
|