Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Schilderij --- Jeugdpoëzie --- Model (persoon) --- Jeugdboeken 07-09 jaar
Choose an application
Schilderij --- Model (persoon) --- Jeugdpoëzie --- Jeugdboeken 07-09 jaar
Choose an application
Veel kinderen dromen ervan om later model te worden. Jij misschien ook. In dit boekje lees je een interview met Valerie, een Belgisch model. Ze vertelt over hoe ze zelf in de modewereld terechtkwam, over hoe een werkdag van een model eruitziet, en wat de leuke en minder leuke kanten van het werk zijn. Zo kom je alles te weten over het leven van een model.
Leesontwikkeling. --- Lezen --- Modellen. --- Nederlands --- Niveaulezen. --- Basisonderwijs. --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Begrijpend lezen --- Mannequins --- Mode --- 475.2 --- schoolboeken --- lezen --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Model (persoon) --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Maurits Muis, die in 2014 zijn intrede deed in de prentenboeken van de hand van Ingrid en Dieter Schubert, woont nog altijd in het Mauritshuis in Den Haag. Daar bewaakt hij, zodra de bezoekers verdwenen zijn, de schilderijen. Ook dit keer wordt Maurits opgeschrikt door de dieren die uit de diverse schilderijen sprongen. Verontwaardigd laten ze hem weten dat een beroemd iemand op visite zal komen en dat alle schilderijen worden opgeborgen. Dat pikken ze niet. Maurits beslist te helpen en ontdekt in de plint onder het portret van een oude man, alerte kijkers herkennen daarin allicht de oude Rembrandt, een piepklein gaatje. Maurits wurmt zich erdoor, wordt alzo door de ruimte en de tijd gekatapulteerd en belandt midden in een zak vol meel. Daar maakt hij kennis met de jonge Rembrandt, die zichzelf voorstelt als "Rembrant Hamerszoon van Rijn", de zoon van een molenaar en die van plan is later een beroemd schilder te worden. Door zijn meester op school wordt hij Rembrandus genoemd. Wie zich verbaasde over het ontbreken van een d in zijn oorspronkelijke familienaam vindt hier misschien een verklaring. De Schuberts maken van de korte periode die Maurits bij de jonge Rembrandt doorbrengt gebruik om diens leven en vooral de sfeer die zijn werk uitstraalt, summier maar toch herkenbaar weer te geven. Ze doen dat met hun typische warme en vooral kleurrijke illustraties waarin humoristische details zijn verwerkt. Als Maurits via een klein gaatje weer terug in het Mauritshuis belandt, staan de schilderijen met herkenbare details van wat hij tijdens zijn reis door de tijd zag, te wachten om opgehangen te worden. En voor de alerte kijkers is er een verwijzing die verklaart wat niet in woorden werd neergeschreven.Dit prentenboek kwam er naar aanleiding van het Rembrandtjaar en heeft misschien wel als eerste bedoeling jonge kinderen met een beroemd Nederlands schilder in contact te brengen. Dat is het echtpaar Schubert goed gelukt. Maurits Muis en Rembrandt biedt het lees- en vooral kijkplezier dat ook hun andere boeken kenmerkt. Het verhaal lijkt op het eerste gezicht mager en makkelijk maar de illustraties nodigen uit tot herlezen en vooral opnieuw bekijken. Op die manier krijgt het werk van Rembrandt de kans om zich langzaam te nestelen in het hoofd van jonge kijkers. Een mooie manier om vertrouwd te raken met het Nederlandse culturele erfgoed.Hedwige Buys Bron: https://www.pluizer.be/kinderboeken-jeugdboeken/maurits-muis-en-rembrandt
Prentenboeken --- Tijdreizen --- Nederland ; 17de eeuw --- 17de eeuw --- Rembrandt --- Dutch literature --- schilderen (themawoord fictie) --- kunst (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Kunst --- Schilderkunst --- Mauritshuis --- Schilder --- Model (persoon) --- Portretschilderkunst --- Zelfportret --- Jeugdboeken 03-06 jaar
Choose an application
Karin begrijpt niet waarom professioneel fotograaf Joey haar als model vraagt. Liever besteedt ze haar tijd aan hardlopen. Toch besluit ze op zijn voorstel in te gaan, om het eens mee te maken en om Joey zélf. Als Karin dan Joey’s vriendin wordt, wil ze alles voor hem doen … Karin begrijpt niet waarom professioneel fotograaf Joey haar als model vraagt. Liever besteedt ze haar tijd aan hardlopen. Toch besluit ze op zijn voorstel in te gaan, om het eens mee te maken en om Joey zélf. Als Karin dan Joey's vriendin wordt, wil ze alles voor hem doen' (Bron: www.lijsters.nl)
genre-thema"">
Choose an application
Dit magazine is onderdeel van een pakket met drie thematische magazine. Zap is een methode Beeld voor de 1e graad van het secundair. De methode is bruikbaar in de A- en de B-stroom, sluit aan bij de nieuwe eindtermen en is geschikt voor alle netten. De methode Zap is beschikbaar als pakket dat bestaat uit drie thematische magazines.Zap besteedt aandacht aan het ruime bouwstenenpakket van de beeldtaal en de rijkdom aan materiaal en technieken. Maar deze zijn nooit een doel op zich. De leerlingen integreren deze bouwstenen en technieken steeds in de unieke beeldboodschappen die ze creëren en uitdragen. Enkel zo bekom je de typische authenticiteit die eigen is aan kunst. De methode richt zich tot scholen die muzische vorming multidisciplinair aanbrengen. In totaal zijn er drie magazines voor de eerste graad. De activiteiten in Zap gaan steeds over expressie en over creatieve, persoonlijke beeldverwerkingen (interpretaties) rond een aantal thema?s.
beeld --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Schoolbooks - Didactic material --- 486 --- muzische vorming --- didactiek secundair onderwijs - expressievakken, lichamelijke opvoeding --- Expressievakken --- Beeld --- 1e graad secundair onderwijs --- A-stroom --- B-stroom --- Muzische opvoeding --- Kunst --- Landschappen --- Plastische opvoeding --- Hundertwasser, Friedensreich --- Bloemen --- Planten --- Stillevens --- Perspectieftekenen --- Friedrich, Caspar David --- Turner, William --- Oliepastel --- Gerards, Marcus --- Fairburn, Ed --- Kaarten --- Abstracte schilderkunst --- Land art --- Da Vinci, Leonardo --- Dieren --- Houtskool --- Pastelkrijt --- Affichekunst --- Druktechnieken --- Bourgeois, Louise --- De Bruyckere, Berlinde --- Panamarenko --- Identiteit --- Zelfportretten --- Borremans, Michaël --- Sherman, Cindy --- Bacon, Francis --- van Veluw, Levi --- Kleurenleer --- Collages --- Modellen --- Beeldbewerking --- Mascottes --- Avatars --- Warhol, Andy --- PXL-Education 2020 --- handboeken secundair onderwijs --- beeldende expressie --- Beeldopvoedi --- Expressievakken - Lichamelijke opvoeding --- Cultuurwetenschappen --- Secundair onderwijs. --- Kunsten --- Landschap --- Bloem (plant) --- Plant --- Stilleven --- Kaart (geografie) --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Ecologie --- Fotografie --- Motief --- Nomenclatuur --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Dier --- Druktechniek --- de Bruyckere, Berlinde --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Zelfportret --- Collage --- Model --- Avatar --- Model (persoon) --- 456.7 --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|