Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Linguistic minorities --- Multicultural education --- Netherlands --- Cultural policy.
Choose an application
Bilingualism in children --- Second language acquisition. --- Language and languages --- Linguistic minorities --- Study and teaching --- Education
Choose an application
Linguistic minorities --- Sociolinguistics --- Minorities --- -Minorities --- -Sociolinguistics --- -Language and languages --- Language and languages --- Language and society --- Society and language --- Sociology of language --- Language and culture --- Linguistics --- Sociology --- Integrational linguistics (Oxford school) --- Ethnic minorities --- Foreign population --- Minority groups --- Persons --- Assimilation (Sociology) --- Discrimination --- Ethnic relations --- Majorities --- Plebiscite --- Race relations --- Segregation --- Minority languages --- Social aspects --- Sociological aspects --- Political aspects --- -Linguistic minorities --- Linguistic minorities - Netherlands. --- Sociolinguistics - Netherlands. --- Minorities - Netherlands. --- Minoritized languages
Choose an application
#KVHA:Vertaalwetenschap --- #Tolken --- #KVHA:Gerechtstolken --- Translating and interpreting --- Law and legislation --- European Union countries --- Handbooks, manuals, etc. --- Linguistic minorities --- Training of
Choose an application
Dit boek geeft een verslag van een longitudinale studie naar de ontwikkeling van vroege tweetaligheid bij Turkse, Marokkaanse en Antilliaanse kleuters in Nederland. Het onderzoek probeert antwoord te geven op de vraag hoe de aard en mate van tweetaligheid, met nadruk op congnitieve taalkennis, zich bij Turkse, Marokkaanse en Antilliaanse kinderen gedurende de eerste drie leerjaren van het basisonderwijs ontwikkelt. Daarbij is eveneens antwoord gezocyht op de vraag vanuit welke sociolinguistische en onderwijskundige variabelen de individuele variatie van tweetalige ontwikkeling kan worden verklaard. Bovendien is onderzocht in welke mate er sprake is van samenhang tussen het patroon van tweetalige ontwikkeling en de mate van metalinguistisch bewustzijn van kleuters. Tenslotte is nagegaan wleke implicaties de onderzoekresultaten hebben voor de onderwijspraktijk en voor onderwijsbeleid. (Bron: covertekst)
kleuterschool: allochtonen --- Language awareness in children --- Bilingualism in children --- Language acquisition --- Linguistic minorities --- Children --- Minority languages --- Language and languages --- Minorities --- Sociolinguistics --- Acquisition of language --- Developmental linguistics --- Developmental psycholinguistics --- Language development in children --- Psycholinguistics, Developmental --- Interpersonal communication in children --- Psycholinguistics --- Language --- Political aspects --- Acquisition --- Language acquisition. --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Children of immigrants --- Netherlands --- Bilingualism in children - Netherlands --- Linguistic minorities - Netherlands - Language --- Language awareness in children - Netherlands --- Minoritized languages
Choose an application
Dit boek biedt informatie over de belangrijkste allochtone talen in Nederland, met achtergronden en ideeën voor het onderwijs. In deel 1 gaat het om de status van allochtone thuistalen. Er wordt een groot aantal gegevens gepresenteerd over onder andere de distributie en de vitaliteit van allochtone thuistalen. In deel 2 gaat het om de status van allochtone talen op school. Na een bespreking van het beleid en de wetgeving hierover voor het basis- en voortgezet onderwijs wordt ingegaan op thema's als onderwijsdeelname, leermiddelen, leerplannen enz. Ten slotte is in het laatste deel een uitgebreide bibliografie opgenomen over allochtone groepen en talen in Nederland.
Sociolinguistics
---
Netherlands
---
Nederland
---
Language and languages
---
-Linguistic minorities
---
-Sociolinguistics
---
-#BIBC:ruil
Choose an application
Een verslag van twee veldonderzoeken naar alfabetisering in het Nederlands als tweede taal. Centraal staat de wijze waarop en de mate waarin cursisten leren lezen in niet-intensieve en in intensieve cursussen
Didactics of Dutch --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- -Language and languages --- -Linguistic minorities --- -Literacy --- -Second language acquisition --- KVH-BOM --- #A9203A --- #KVHB:Analfabetisme --- #KVHB:Schrijven --- #KVHB:Lezen --- #KVHB:Nederlands voor anderstaligen --- Nederlands als tweede taal --- Second language learning --- Language acquisition --- Illiteracy --- Education --- General education --- Minority languages --- Language and languages --- Minorities --- Sociolinguistics --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Study and teaching --- -Foreign speakers --- -Education --- -NT2 --- Political aspects --- Linguistic minorities --- Literacy --- Second language acquisition. --- Foreign speakers. --- Second language acquisition --- Study and teaching&delete& --- Foreign speakers --- NT2 --- Minoritized languages
Choose an application
Bilderdijk, Willem --- Nederland --- Bilderdijk, Willem, --- Criticism and interpretation. --- 839.3 "18" BILDERDIJK, WILLEM --- Nederlandse literatuur--19e eeuw. Periode 1800-1899--BILDERDIJK, WILLEM --- -Criticism and interpretation --- 839.3 "18" BILDERDIJK, WILLEM Nederlandse literatuur--19e eeuw. Periode 1800-1899--BILDERDIJK, WILLEM --- -Bilderdyk, W. --- Bilderdyk, Willem --- Criticism and interpretation --- Nederland. --- Bilderdyk, W. --- Education, Bilingual --- Linguistic minorities --- Discourse analysis --- Social aspects --- Case studies --- Education --- Bilderdijk, Willem, - 1756-1831 - Criticism and interpretation --- Bilderdyk, Willem, --- Manger, Hermannus, --- Bilderdijk (willem), 1756-1831 --- Bilderdijk, Willem, - 1756-1831
Choose an application
Schriftelijke weerslag van het Nederlands-Vlaams symposium rond Nederlands als tweede taal voor etnische minderheden in het Nederlandse taalgebied, gehouden op 16 december 1988.
Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Dutch language --- Second language acquisition --- Néerlandais (Langue) --- Langue seconde --- Study and teaching --- Foreign speakers --- Etude et enseignement --- Allophones --- Acquisition --- Second language acquisition. --- Foreign speakers. --- -Second language acquisition --- Second language learning --- Language acquisition --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- -Foreign speakers --- Néerlandais (Langue) --- Study and teaching&delete& --- Linguistic minorities --- Flanders (Belgium) --- Addresses, essays, lectures --- Dutch language - Study and teaching - Foreign speakers.
Choose an application
Dit boek is een studie van de manier waarop Marokkaanse adolescenten op school dagelijks spelen met drie verschillende Nederlandstalige variëteiten: het Antwerps, gebrekkig Nederlands en het Algemeen Nederlands. In dit boek wordt zorgvuldig bestudeerd op welke manieren deze variëteiten worden ingeschakeld in een speelse praktijk die Marokkaanse jongens zelf belachelijk doen en tegenwerken noemen, en waarmee ze zowel saaie lessen opfleuren, als gespannen en onaangename situaties proberen te saboteren door hysterische verontwaardiging, volslagen incompetentie of extreme medewerking te simuleren.
Environmental planning --- ruimtelijke ordening --- architectuurkritiek --- architectuurfilosofie --- Economic geography --- Sociolinguistics --- Dialectology --- Antwerp --- Antwerpen (stad) --- Anvers (ville) --- Enseignement secondaire --- Etrangers --- Intégration sociale --- Middelbaar onderwijs --- Sociale integratie --- Socio-linguistique --- Sociolinguïstiek --- Sociologie --- Vreemdelingen --- steden --- stadsleven --- Vlaanderen --- verstedelijking --- beleid --- fiscaliteit --- politiek --- België --- gemeentepolitiek --- 335 --- Dutch language --- Linguistic minorities --- Moroccans --- Stedelijk beleid --- Social aspects --- Cultural assimilation. --- Stedelijk beleid. --- Ethnology --- Minority languages --- Language and languages --- Minorities --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Cultural assimilation --- Political aspects --- Minoritized languages
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|