Listing 1 - 10 of 47 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
?Formule X? van Jurriaan Kamer en Rini van Solingen is een verhalend managementboek over snelheid, leiderschap en organisatieverandering. Veel organisaties worstelen met het feit dat de wereld sneller is geworden. Voor bedrijven en professionals voelt het leveren van werk vaak als een onmogelijke spagaat tussen kwaliteit en snelheid. Maar dat snelheid niet gelijk hoeft te staan aan slecht werk, bewijst de wereld van de Formule 1. Binnen de korte tijd tussen de races moet daar de enorme klus geklaard worden om alle data te analyseren en nieuwe onderdelen te ontwerpen, te produceren, te verschepen en in te bouwen. Hoe doen ze dat? En wat kun jij daarvan leren en direct toepassen in jouw werkomgeving? ?Formule X? vertelt het verhaal van Ronald Verhulst, directeur van een groot keukenbedrijf. Als het hem niet lukt de levertijd van de keukens drastisch te verkorten van twaalf tot twee weken, is hij zijn baan kwijt. Met vallen en opstaan versnelt hij stap voor stap zijn organisatie. Hij krijgt daarbij hulp uit onverwachte hoek in de vorm van advies van een F1-teambaas. Ronald voert de geleerde lessen uit de Formule 1 door, met een ware cultuuromslag tot gevolg. Maar net wanneer Ronald denkt er te zijn, slaat het noodlot dubbel en dwars toe. Hoe redt hij zich hieruit? Bron : http://www.businesscontact.nl
Veranderingsmanagement --- Leidinggeven --- Veranderingen --- Verandering --- Innovatie ; ondernemingen --- Leiderschap
Choose an application
Heb je je ooit afgevraagd waarom de meeste kranten zo groot zijn ? Waarom managementconsultants zulke lange dagen draaien ? Of waarom hotels zo nodig een incheckbalie willen hebben ? Vraag het aan wie dan ook in deze branches en het antwoord luidt steevast : 'Zo hebben we het hier nou eenmaal altijd gedaan.'Best practices mogen dan wijdverspreid zijn, dat betekent nog niet dat ze ook effectief zijn. In veel gevallen is het tegendeel waar: best practices kunnen achterhaald zijn, of schadelijk, en innovatie dwarsbomen. Dan worden het 'slechte praktijken' en die zijn maar al te gebruikelijk in organisaties.Managers en executives hebben vaak een blinde vlek voor hun funeste effect. Omdat zulke praktijken in het verleden wél goed werkten of met succes zijn geïmplementeerd bij andere bedrijven, worden er zelden vragen gesteld over het doel en de effectiviteit ervan. Het gevolg is dat ze zich verspreiden en standhouden.Strateeg Freek Vermeulen, iemand met een scherp oog voor het absurde, biedt in Breaking Bad Habits hulpmiddelen aan om slechte praktijken op het spoor te komen en je organisatie ervan te vrijwaren. Maar hij laat bovenal overtuigend zien hoe het elimineren van populaire maar versleten ideeën, processen en strategieën nieuwe kansen creëert voor innovatie en groei.Breaking Bad Habits - boordevol inspirerende verhalen over eigenzinnige organisaties in allerlei bedrijfstakken, waaronder IVF-klinieken, hotels, krantenbedrijven en een beroemd theater in Londen - zet je aan het denken over langgekoesterde standaarden in je branche. Freek Vermeulen moedigt je aan om je business nieuwe energie te geven door los te breken uit de status quo.Bron : http://www.managementboek.nl
Organisatieleer --- Veranderingsmanagement --- Innovatie ; ondernemingen --- Innovatie --- Gewoonten --- Gewoonte
Choose an application
Digitale, technologische en sociale ontwikkelingen ontgrenzen het speelveld van organisaties. Terwijl veranderingen over elkaar heen buitelen, liggen échte revoluties nog in het verschiet. De mogelijkheden zijn eindeloos - voor wie ze ziet en ernaar handelt. Maar te veel leiders onderschatten het belang van deze transities en sluiten de ogen, waardoor bedrijven structureel onderpresteren. Dat kan anders. Nee: dat móet anders!Dit boek is een pleidooi voor gedreven en gedurfd leiderschap. Heb je de moed om te doen wat nodig is en te dealen met tegenwind en onvoorziene omstandigheden? Durf je keuzes te maken op basis van incomplete informatie, zonder risico's uit de weg te gaan? Heb je de verbeeldingskracht om met een onderscheidend verhaal te komen dat anderen inspireert? Zodat je bedrijf optimaal rendeert? Dit boek opent je ogen. Onder het motto: liever evident gevaarlijk dan ogenschijnlijk veilig!- Voor het eerst ontmoeten de 'harde' kant van corporate finance en de 'zachte' kant van organisatiepsychologie elkaar op ooghoogte.- Een boek voor frisdenkers, prestatieaanjagers en status quo-uitdagers.- Inclusief tien spraakmakende businesscases over o.a. Rabobank, Ajax, Unilever en AkzoNobel en DSM.Bron : http://www.vanduurenmedia.nl
Leidinggeven --- Innovatie ; ondernemingen --- Risicomanagement --- Veranderingsmanagement --- Waardecreatie --- Leiderschap
Choose an application
Vernieuwing is mensenwerk. Het werk van mensen die zich niet klem laten zetten door de verwachtingspatronen van anderen in hun omgeving, maar mensen die daar juist mee spelen. Mensen die ondanks alle belangen, processen en risicos de ruimte maken om samen met anderen buitengewone dingen te doen. Baanbreker! geeft een praktisch en zelfrelativerend inzicht in de menselijke kant van innoveren.
Veranderingsmanagement --- Innovatie ; ondernemingen --- Innovatie --- Ondernemingen --- Onderneming --- Overheidsbeleid
Choose an application
Hoe bereik je je klanten ? Niet door simpelweg op een andere of steeds nadrukkelijkere manier aanwezig te zijn. En toch kiezen veel organisaties nog altijd voor deze aanpak. Maar stel dat je een markt zou kunnen creëren waarin klanten voor jou kiezen. Dat je met een compleet vernieuwend aanbod zou kunnen komen. Dat je zelf je concurrentie zou kunnen zijn. Wat zou er dan gebeuren ?In De difference map laat Bernadette Jiwa zien hoe merken als Airbnb, Uber en Apple erin zijn geslaagd om deze weg in te slaan. Ze introduceert een doeltreffende methode om je business en je marketing op één A4 te vernieuwen. Zodat je in staat bent om kansen te herkennen die waarde creëren en om producten of diensten te ontwikkelen waar klanten écht op zitten te wachten. Zodat je in staat bent om het verschil te maken.Bron : http://www.vanduurenmedia.nl
Marketing --- Klantenbinding --- Innovatie ; ondernemingen --- Marketingstrategieën --- Productontwikkeling --- Productinnovatie --- Marketingstrategie --- Financiewezen
Choose an application
91 p.
Innovatie --- Veranderingsmanagement --- Creativiteit --- Competentiemanagement --- Innovatie ; ondernemingen --- Créativité Creativiteit --- Musiceren
Choose an application
Theorie en praktijk van technologische en sociale innovatie binnen bedrijven en organisaties en de samenhang daartussen Dit boek gaat over het innoveren van bedrijven en organisaties. De auteurs beschouwen innoveren als belangrijke randvoorwaarde om te kunnen overleven in de vierde industriële revolutie. Innoveren biedt ook kansen voor verdere ontwikkeling van bedrijven en organisaties. In dit boek wordt niet alleen de technologische innovatie besproken, maar ook en met name de sociale innovatie en de samenhang tussen beide. Dit boek gaat ook over de ervaringen van een aantal bedrijven met innovatie, zoals DSM en Randstad. Daarnaast gebruiken de auteurs ook een denkbeeldig bedrijf om de theorie uit te leggen. De theorie en praktijk komen in dit boek op een krachtige manier samen, waardoor het boek zeer leesbaar is. Dit managementboek is een aanrader voor iedereen die veranderingen en innovaties in een organisatie wil doorvoeren. Het boek is in kleur uitgevoerd, met cartoonachtige illustraties, met een voorwoord en managementsamenvatting, inhoudsopgave en een zeer uitgebreide literatuurlijst.
Organization theory --- innovatiemanagement --- organisatiemanagement --- veranderingsmanagement --- Innovatie ; ondernemingen --- Veranderingsmanagement
Choose an application
Economic production --- Product strategy --- Innovatie ; ondernemingen --- Organisatieleer --- Technologie en economie --- productontwikkeling --- innovaties --- bedrijfsbeleid --- innovation
Listing 1 - 10 of 47 | << page >> |
Sort by
|