Listing 1 - 10 of 47 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Thought leadership : vernieuwende inzichten en waardecreatie op het snijvlak van markt en maatschappij
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Anders organiseren & beter werken : handboek sociale innovatie en verandermanagement
Authors: --- --- ---
Year: 2008 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Formule X : hoe zorg je voor extreme versnelling in je organisatie ?
Authors: ---
ISBN: 9789047012924 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

?Formule X? van Jurriaan Kamer en Rini van Solingen is een verhalend managementboek over snelheid, leiderschap en organisatieverandering. Veel organisaties worstelen met het feit dat de wereld sneller is geworden. Voor bedrijven en professionals voelt het leveren van werk vaak als een onmogelijke spagaat tussen kwaliteit en snelheid. Maar dat snelheid niet gelijk hoeft te staan aan slecht werk, bewijst de wereld van de Formule 1. Binnen de korte tijd tussen de races moet daar de enorme klus geklaard worden om alle data te analyseren en nieuwe onderdelen te ontwerpen, te produceren, te verschepen en in te bouwen. Hoe doen ze dat? En wat kun jij daarvan leren en direct toepassen in jouw werkomgeving? ?Formule X? vertelt het verhaal van Ronald Verhulst, directeur van een groot keukenbedrijf. Als het hem niet lukt de levertijd van de keukens drastisch te verkorten van twaalf tot twee weken, is hij zijn baan kwijt. Met vallen en opstaan versnelt hij stap voor stap zijn organisatie. Hij krijgt daarbij hulp uit onverwachte hoek in de vorm van advies van een F1-teambaas. Ronald voert de geleerde lessen uit de Formule 1 door, met een ware cultuuromslag tot gevolg. Maar net wanneer Ronald denkt er te zijn, slaat het noodlot dubbel en dwars toe. Hoe redt hij zich hieruit? Bron : http://www.businesscontact.nl


Book
Breaking Bad Habits : over innovatie en het trotseren van best practices
Author:
ISBN: 9789462762480 9462762481 Year: 2018 Publisher: Deventer Vakmedianet Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heb je je ooit afgevraagd waarom de meeste kranten zo groot zijn ? Waarom managementconsultants zulke lange dagen draaien ? Of waarom hotels zo nodig een incheckbalie willen hebben ? Vraag het aan wie dan ook in deze branches en het antwoord luidt steevast : 'Zo hebben we het hier nou eenmaal altijd gedaan.'Best practices mogen dan wijdverspreid zijn, dat betekent nog niet dat ze ook effectief zijn. In veel gevallen is het tegendeel waar: best practices kunnen achterhaald zijn, of schadelijk, en innovatie dwarsbomen. Dan worden het 'slechte praktijken' en die zijn maar al te gebruikelijk in organisaties.Managers en executives hebben vaak een blinde vlek voor hun funeste effect. Omdat zulke praktijken in het verleden wél goed werkten of met succes zijn geïmplementeerd bij andere bedrijven, worden er zelden vragen gesteld over het doel en de effectiviteit ervan. Het gevolg is dat ze zich verspreiden en standhouden.Strateeg Freek Vermeulen, iemand met een scherp oog voor het absurde, biedt in Breaking Bad Habits hulpmiddelen aan om slechte praktijken op het spoor te komen en je organisatie ervan te vrijwaren. Maar hij laat bovenal overtuigend zien hoe het elimineren van populaire maar versleten ideeën, processen en strategieën nieuwe kansen creëert voor innovatie en groei.Breaking Bad Habits - boordevol inspirerende verhalen over eigenzinnige organisaties in allerlei bedrijfstakken, waaronder IVF-klinieken, hotels, krantenbedrijven en een beroemd theater in Londen - zet je aan het denken over langgekoesterde standaarden in je branche. Freek Vermeulen moedigt je aan om je business nieuwe energie te geven door los te breken uit de status quo.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Risicovreugde : leid liever evident gevaarlijk dan ogenschijnlijk veilig
Authors: ---
ISBN: 9789089653994 9089653996 Year: 2018 Publisher: Van Duuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Digitale, technologische en sociale ontwikkelingen ontgrenzen het speelveld van organisaties. Terwijl veranderingen over elkaar heen buitelen, liggen échte revoluties nog in het verschiet. De mogelijkheden zijn eindeloos - voor wie ze ziet en ernaar handelt. Maar te veel leiders onderschatten het belang van deze transities en sluiten de ogen, waardoor bedrijven structureel onderpresteren. Dat kan anders. Nee: dat móet anders!Dit boek is een pleidooi voor gedreven en gedurfd leiderschap. Heb je de moed om te doen wat nodig is en te dealen met tegenwind en onvoorziene omstandigheden? Durf je keuzes te maken op basis van incomplete informatie, zonder risico's uit de weg te gaan? Heb je de verbeeldingskracht om met een onderscheidend verhaal te komen dat anderen inspireert? Zodat je bedrijf optimaal rendeert? Dit boek opent je ogen. Onder het motto: liever evident gevaarlijk dan ogenschijnlijk veilig!- Voor het eerst ontmoeten de 'harde' kant van corporate finance en de 'zachte' kant van organisatiepsychologie elkaar op ooghoogte.- Een boek voor frisdenkers, prestatieaanjagers en status quo-uitdagers.- Inclusief tien spraakmakende businesscases over o.a. Rabobank, Ajax, Unilever en AkzoNobel en DSM.Bron : http://www.vanduurenmedia.nl


Book
Baanbreker! : zo maak je ruimte voor vernieuwing
Authors: ---
ISBN: 9789462201002 Year: 2015 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vernieuwing is mensenwerk. Het werk van mensen die zich niet klem laten zetten door de verwachtingspatronen van anderen in hun omgeving, maar mensen die daar juist mee spelen. Mensen die ondanks alle belangen, processen en risicos de ruimte maken om samen met anderen buitengewone dingen te doen. Baanbreker! geeft een praktisch en zelfrelativerend inzicht in de menselijke kant van innoveren.


Book
De difference map : hoe je je business en je marketing vernieuwt op één A4
Author:
ISBN: 9789089652300 9089652302 Year: 2014 Publisher: Culemborg Van Duuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe bereik je je klanten ? Niet door simpelweg op een andere of steeds nadrukkelijkere manier aanwezig te zijn. En toch kiezen veel organisaties nog altijd voor deze aanpak. Maar stel dat je een markt zou kunnen creëren waarin klanten voor jou kiezen. Dat je met een compleet vernieuwend aanbod zou kunnen komen. Dat je zelf je concurrentie zou kunnen zijn. Wat zou er dan gebeuren ?In De difference map laat Bernadette Jiwa zien hoe merken als Airbnb, Uber en Apple erin zijn geslaagd om deze weg in te slaan. Ze introduceert een doeltreffende methode om je business en je marketing op één A4 te vernieuwen. Zodat je in staat bent om kansen te herkennen die waarde creëren en om producten of diensten te ontwikkelen waar klanten écht op zitten te wachten. Zodat je in staat bent om het verschil te maken.Bron : http://www.vanduurenmedia.nl


Book
Dagelijks innoveren : praktische adviezen voor een kansgerichte organisatie
Author:
ISBN: 9789043017282 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

91 p.


Book
Innovatie jij.nu : niet de robots, maar wij zijn aan zet
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789462762664 946276266X Year: 2019 Publisher: Deventer Management IMPACT

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Theorie en praktijk van technologische en sociale innovatie binnen bedrijven en organisaties en de samenhang daartussen Dit boek gaat over het innoveren van bedrijven en organisaties. De auteurs beschouwen innoveren als belangrijke randvoorwaarde om te kunnen overleven in de vierde industriële revolutie. Innoveren biedt ook kansen voor verdere ontwikkeling van bedrijven en organisaties. In dit boek wordt niet alleen de technologische innovatie besproken, maar ook en met name de sociale innovatie en de samenhang tussen beide. Dit boek gaat ook over de ervaringen van een aantal bedrijven met innovatie, zoals DSM en Randstad. Daarnaast gebruiken de auteurs ook een denkbeeldig bedrijf om de theorie uit te leggen. De theorie en praktijk komen in dit boek op een krachtige manier samen, waardoor het boek zeer leesbaar is. Dit managementboek is een aanrader voor iedereen die veranderingen en innovaties in een organisatie wil doorvoeren. Het boek is in kleur uitgevoerd, met cartoonachtige illustraties, met een voorwoord en managementsamenvatting, inhoudsopgave en een zeer uitgebreide literatuurlijst.


Book
Innoveren kun je leren : een inleidend overzicht
Authors: ---
ISBN: 9789065237224 9789065237521 Year: 2014 Publisher: Nijkerk Uitgeverij van Brug

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 47 << page
of 5
>>
Sort by