Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Periodical
Talent: tijdschrift over (hoog)begaafdheid
ISSN: 13881809 Year: 1998 Publisher: Utrecht

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het testen van hoogbegaafde kinderen : suggesties voor diagnostiek en begeleiding
Authors: --- ---
ISBN: 9060925467 Year: 1992 Publisher: Alphen aan den Rijn Samson H.D. Tjeenk Willink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Mijn kind is hoogbegaafd
Authors: --- ---
ISBN: 9024380049 Year: 2001 Publisher: Aartselaar Deltas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hoogbegaafd, nou èn? : ontdek-boek over hoogbegaafdheid
Authors: ---
ISBN: 9789077228319 9077228535 9077228314 Year: 2005 Publisher: Amsterdam Samsara

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft antwoorden op vragen over hoogbegaafdheid. En vooral over hoe dat nu voor jou voelt, zeker als je de uitzondering in de klas of je omgeving bent. Want soms kan het best lastig zijn dat je hoogbegaafd bent. Soms ook leuk. In ieder geval ben je in een aantal opzichten gewoon anders dan andere, gemiddeld begaafde kinderen. Dat anders zijn ervaar je misschien wel elke dag.


Book
Werken met begaafde leerlingen in de klas : pedagogische sensitiviteit als leidraad
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789023254416 9789023254768 9023254767 Year: 2016 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit uiterst informatieve boek over begaafde leerlingen in het basisonderwijs voorziet om meerdere redenen in een directe behoefte. In de eerste plaats zijn er nog te veel mythen en misverstanden over (hoog)begaafdheid, die hier met feiten worden weerlegd. Tegelijkertijd presenteren de auteurs, specialisten uit het netwerk van Fontys Hogeschool Kind en Educatie en KPC, alle recente en relevante kennis en informatie over begaafdheid, basisschool en passend onderwijs. In de derde plaats doen ze dat op praktische wijze met tal van voorbeelden, illustraties, schema's en overzichten uit de vakliteratuur. Daarbij hanteren zij een actieve benadering van het werken met begaafde leerlingen, met pedagogische sensitiviteit als leidraad. De hoofdstuktitels geven tot slot de heldere opbouw van 'begrip' tot 'uitdaging' van (hoog)begaafdheid weer. Naast vier bijlagen over (hoog)begaafde leerlingen, (hoog)begaafde onderpresteerders, handreiking voor observatie en gesprekken en voorbeelden van complexe opdrachten, bevat dit boek een literatuurlijst. Alleen een register ontbreekt helaas in deze voortreffelijke en praktijkrelevante uitgave. Voor leerkrachten en ouders een waardevolle bron en naslagwerk. © NBD Biblion - Drs. A. Schipper MA

Listing 1 - 5 of 5
Sort by