Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Hoogbegaafde kinderen --- Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- Hoogbegaafdheid --- Periodicals --- Developmental psychology --- Educational psychology
Choose an application
Cognitive psychology --- Developmental psychology --- Enfants --- Intelligentietests --- Kinderen --- Tests d'intelligence --- Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- Hoogbegaafheid
Choose an application
Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- 462.1 --- IQ --- hoogbegaafde kinderen --- hoogbegaafdheid --- intelligentie --- intelligentietests --- leeromgeving --- onderwijs --- Hoogbegaafde kinderen --- Developmental psychology
Choose an application
Dit boek geeft antwoorden op vragen over hoogbegaafdheid. En vooral over hoe dat nu voor jou voelt, zeker als je de uitzondering in de klas of je omgeving bent. Want soms kan het best lastig zijn dat je hoogbegaafd bent. Soms ook leuk. In ieder geval ben je in een aantal opzichten gewoon anders dan andere, gemiddeld begaafde kinderen. Dat anders zijn ervaar je misschien wel elke dag.
Hoogbegaafde kinderen. --- hoogbegaafdheid --- Educational psychology --- Primary education --- kinderen --- 462.1 --- Hoogbegaafde kinderen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- emoties --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- Hoogbegaafdheid --- Kinderen --- Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- Kleuters --- orthopedagogiek --- hoogbegaafde kinderen --- Kleuter --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Developmental psychology
Choose an application
Dit uiterst informatieve boek over begaafde leerlingen in het basisonderwijs voorziet om meerdere redenen in een directe behoefte. In de eerste plaats zijn er nog te veel mythen en misverstanden over (hoog)begaafdheid, die hier met feiten worden weerlegd. Tegelijkertijd presenteren de auteurs, specialisten uit het netwerk van Fontys Hogeschool Kind en Educatie en KPC, alle recente en relevante kennis en informatie over begaafdheid, basisschool en passend onderwijs. In de derde plaats doen ze dat op praktische wijze met tal van voorbeelden, illustraties, schema's en overzichten uit de vakliteratuur. Daarbij hanteren zij een actieve benadering van het werken met begaafde leerlingen, met pedagogische sensitiviteit als leidraad. De hoofdstuktitels geven tot slot de heldere opbouw van 'begrip' tot 'uitdaging' van (hoog)begaafdheid weer. Naast vier bijlagen over (hoog)begaafde leerlingen, (hoog)begaafde onderpresteerders, handreiking voor observatie en gesprekken en voorbeelden van complexe opdrachten, bevat dit boek een literatuurlijst. Alleen een register ontbreekt helaas in deze voortreffelijke en praktijkrelevante uitgave. Voor leerkrachten en ouders een waardevolle bron en naslagwerk. © NBD Biblion - Drs. A. Schipper MA
Cognitive psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- opvoeding --- hoogbegaafdheid --- lerarenopleiding --- Hoogbegaafdheid --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Kind --- hoogbegaafde kinderen --- 462.1 --- Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- Basisonderwijs --- Inclusief onderwijs --- sensitiviteit --- Differentiatie --- Metacognitie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- hoog sensitieve kinderen --- 462.1 hoogbegaafde kinderen --- didactiek --- kinderen --- orthopedagogiek --- Hoogbegaafde kinderen
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|