Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Vandaag gaat Seppe op jacht. Dat is heel gevaarlijk, want er zit een tijger in zijn tuin. Vindt Seppe de tijger, of vindt de tijger Seppe?
Dutch literature --- fantasie (themawoord fictie) --- avonturen (themawoord fictie) --- helden (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Tijgers --- Vader-kindrelatie --- Helden --- Jeugdboeken --- Fiction --- Prentenboeken --- Fantasie --- Fantasiespel
Choose an application
415.4 --- Adolescenten --- Fantasie --- Fantasiespel --- Kinderen --- Identiteit --- Leren --- Spel --- Zelfbeeld --- Hogere geestelijke functies --- Educational psychology --- Primary education --- Secondary education --- dramatische expressie --- creatieve therapie --- fantasie (verbeelding) --- creatieve expressie --- expressie
Choose an application
416.23 --- Baby's --- Media --- Computers --- Fantasiespel --- Jonge kinderen --- Kleuters --- Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Peuters --- Speelgoed --- Taalverwerving --- Spelen --- Taalontwikkeling --- Televisie --- Tweetaligheid --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar
Choose an application
SSSSsssst... niet bewegen. Niks zeggen. Seppe sluipt en kruipt door de tuin. Seppe is op tijgerjacht. Het is gevaarlijk, maar Seppe is niet bang. Seppe speurt en zoekt. Krak krak! Breekt daar een tak? Seppe schrikt. Hij is niet op zijn gemak. Wat ziet hij daar? Een oranje zwart gevaar! Seppe gilt. De tijger komt en... geeft Seppe een lik. Wie zit er onder die gevaarlijke kop?
Prentenboeken --- Fantasie --- Fantasiespel --- angst --- Tijgers --- Helden --- Papa's --- Kamishibai --- Tijger --- Held --- Papa --- Dutch literature --- fantasie (themawoord fictie) --- avonturen (themawoord fictie) --- helden (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- kamishibai (genre)
Choose an application
Didactics of sports and games --- Developmental psychology --- spelen --- 159.922.73 --- #GBIB:IDGP --- spel --- 416.4 --- kinderspelen --- ontwikkelingspsychologie --- opvoeding --- psychologie --- rollenspel --- 433.6 --- Fantasiespel --- Ontwikkeling van kinderen --- Spelen --- 416.4 ) KINDERSPEL --- Intellektuele ontwikkeling van het kind --- Psychologie van het kinderspel --- Kind, spel en speelgoed --- 159.922.73 Intellektuele ontwikkeling van het kind
Choose an application
796.1 --- spelen --- opvoeding --- 433.6 --- 622.1 --- Bouwen --- Bouwhoeken --- Constructiespel --- Fantasiespel --- Groepsspel --- Hoekenwerk --- Samenspel --- Speelgoed --- Spelen --- Water --- Zand --- 468 --- Groepswerk --- Kinderen --- Kinderspelen --- Ontwikkelingsstoornissen --- Psychologie --- Buitenspelen. Bewegings- en behendigheidsspelen --- kind, spel en speelgoed --- Kind, spel en speelgoed --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Orthopedagogiek --- orthodidactiek --- 796.1 Buitenspelen. Bewegings- en behendigheidsspelen --- orthodidactiek. --- Orthopedagogics --- Didactics of sports and games --- Didactics of social education --- kinderspelen
Choose an application
In dit boek worden vijf stappen van emotionele coaching besproken, stappen die ouders meestal nemen om empathie te integreren in relaties met hun kinderen. Deze stappen houden in : je bewust zijn van de emoties van je kind, de emotie kunnen onderkennen als een gelegenheid om vertrouwelijk met elkaar te zijn en je kind iets te leren, empathisch luisteren en de gevoelens van je kind geldig verklaren en je kind helpen emoties met woorden te benoemen en tot slot grenzen stellen terwijl je je kind helpt met het oplossen van problemen. De rol van de vader bij de emotionele opvoeding wordt in de verf gezet. Het boek gaat ook expliciet in op de invloed van huwelijksproblemen en echtscheiding op kinderen. Dit is een concrete, optimistische en mooi uitgegeven opvoedingsgids.
#KVHB:Emotionele intelligentie --- #KVHB:Intelligentie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 415.3 --- echtscheiding --- emoties --- emotionele intelligentie --- emotionele vaardigheden --- empathie --- empathisch luisteren --- grenzen stellen --- huwelijk --- intelligentie --- laissez-faire ouders --- niet-ontvankelijke ouders --- ouders --- pedagogiek --- vaderschap --- welbevinden --- Uitvoerende functies --- Emotionele intelligentie --- Kinderen --- Opvoeding en onderwijs --- 433 --- Angst --- Echtscheiding --- Emoties (Gevoelens) --- Fantasiespel --- Ontwikkeling van kinderen --- Opvoeding --- Opvoedingsstijlen --- Relatie ouder - kind --- Relatie vader-kind --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Opvoeding in de praktijk --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs
Choose an application
creatieve expressie --- bewegingsopvoeding --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- jeugdtheater --- 642 --- bewegingsexpressie --- motorische ontwikkeling --- 622.4 --- expressie --- gehoorstoornissen --- spelen --- 456.72 --- 471.47 --- 477.2 --- 477.8 --- Balspelen --- Basisonderwijs --- Bewegingsexpressie met kinderen (bewegingsspelen) --- Bewegingsexpressie --- Dieren --- Fantasiespel --- Gehoorgestoorde kinderen --- Hoepels --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Touwen --- Verstoppertje --- Zwemmen --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming --- Dramatische expressie --- Bewegingsopvoeding --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Auditief gehandicapte kinderen) --- Lager onderwijs
Choose an application
Theoretische achtergronden en praktische werkvormen voor leerkrachten om op een verantwoorde wijze taalactiviteiten te ontplooien bij kleuters.Mac SteenaartIn dit deeltje uit de serie 'Taal & didactiek' wordt ingegaan op de achtergronden van taalontwikkeling bij kleuters. De auteurs zien deze groep als groep die op de basisschool toch anders moeten worden benaderd. De didactiek moet worden afgestemd op de spelende manier waarop kleuters hun wereld ontdekken. Aan de hand van heel veel praktijkvoorbeelden wordt theoretische achtergrondinformatie gegeven aan de doelgroep (die in het boek met 'je' wordt aangesproken), studenten van de pabo en leerkachten van de onderbouw basisschool. Daarnaast wordt veel aandacht besteed aan praktische zaken (tips, lessuggesties, werkvormen). Het taalgebruik is niet moeilijk, maar de uitvoering wat zakelijk: heel veel tekst, veel paragrafen, opdrachten en kleine zwartwitfoto's. Bevat inhoudsopgave, literatuuroverzicht en een trefwoordenregister.© NBD Biblio
aanvankelijk lezen --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- technisch lezen --- Didactics of languages --- didactiek --- kleuteronderwijs --- taal --- 471.41 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Kindertaal --- Kleuteronderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Ontluikende geletterdheid --- Taal --- Taalmethodes --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- fantasiespel --- kleuters --- kringgesprek --- linguïstiek --- rollenspel --- taalactiviteiten --- taalonderwijs --- taalontwikkeling --- taalverwerving --- vertellen --- voorlezen --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Kleuterschool: taal --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalonderwijs : kleuters --- 472.1 --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van de talen --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Kleuters --- Taalopvoeding --- Nederlands --- Taalactivering --- Kleuter --- Therapie --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Taalstimulering --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|