Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
De Hogeschool Gent werkt aan het 4-jarig Elbev-project. Elbev is de afkorting van Ecological Low Budget Electric Vehicle. Deze thesis situeert zich in het 3e jaar van het project waarin het koetswerk voor deze elektrische en ecologische wagen gemaakt wordt. Naast de eigenlijke opdracht worden ook andere onderdelen van het voertuig afgewerkt zoals het aluminium chassis. Verder wordt ook het stuurhuis gecorrigeerd en wordt de Elbev voorzien van een kofferruimte, een zetel en een rolbeugel. Het ontwerp van deze rolbeugel wordt via NX 8 geoptimaliseerd om met een zo laag mogelijk gewicht een kracht van 2000 Newton te kunnen opvangen. Het koetswerk wordt vervaardigd uit glasvezelversterkte polyesterplaten en uit doorzichtige polycarbonaatplaten. Om low-budget te blijven wordt zoveel mogelijk met 2D vervormingen van het polyester gewerkt. De polycarbonaatplaat zal het venster van de koepel worden.De platen worden met verschillende systemen vastgezet op het chassis met als doel een stevige, maar ook esthetisch verantwoorde verbinding te bekomen. Zo wordt er bijvoorbeeld gewerkt met afstandsklemmen, klinknagels en hulponderdelen waarop de platen worden gelijmd. De neus van het voertuig wordt gemaakt met behulp van Rapid Prototyping technieken. Door middel van 3D-printing worden verschillende stukken geprint in PLA die in elkaar passen als een soort puzzel. Tot slot dient er een koepel te worden gemaakt. Deze zal draaien rond een virtueel scharnierpunt, vergelijkbaar met bepaalde autokoffers. Om deze koepel te construeren zal gebruik gemaakt worden van een mal. Het maken van deze koepel zal pas volgend jaar plaatsvinden. The Hogeschool Gent is working on the 4 year Elbev project. Elbev stands for Ecological Low Budget Electric Vehicle. This thesis is situated in the third year of the project in which the bodywork of this vehicle is made. Next to the official assignment, there are also other parts of the vehicle being finished like the aluminium chassis. Besides that, the steering mechanism is upgraded and the Elbev gets a trunk space, a seat and a roll bar. The design and weight of this roll bar are optimized using NX 8 to withstand a force of 2000 Newton. The bodywork is made from glass fiber reinforced polyester plates and transparent polycarbonate plates. To remain low-budget the deformations of the polyester are as much as possible in only two dimensions. The transparent plate will be the window of the car. The plates are attached to the chassis by different systems to obtain a firm but aesthetic responsible connection. The nose of the vehicle is made by using Rapid Prototyping techniques. Different pieces are 3D printed in PLA and fit in each other like a 3D puzzle. Also a dome has to be made. It will rotate around a virtual pivot point, comparable with the trunk of a regular car. The manufacturing of the dome will be for next year, a mall will be necessary.
Choose an application
Radioactive fallout --- Radioactive pollution of the atmosphere. --- Nuclear energy and meteorology. --- Plumes (Fluid dynamics). --- Nuclear energy and meteorology. --- Plumes (Fluid dynamics). --- Radioactive fallout. --- Radioactive pollution of the atmosphere. --- Observations. --- Belgium.
Choose an application
533.6 --- Fluid dynamic measurements --- Hot-wire anemometer --- Anemometer --- Fluid dynamics --- Measurements, Fluid dynamic --- Physical measurements --- Aerodynamics --- Measurement --- 533.6 Aerodynamics
Choose an application
De Energy5 ecowagen is een energiezuinige prototypewagen volledig gebouwd op een carbon monocoque chassis.Vorig jaar werd de wagen samengesteld uit de al reeds bestaande onderdelen. De wagen is reeds rijklaar maar heeft nog afwerking nodig.Dit eindwerk toont het proces om de Energy5 in een hoger niveau af te werken. Delen als de motor, de carrosserie, de kleurensamenstelling, het vormen van nieuwe ruiten en het reduceren van gewicht komen aan bod en worden verbeterd. Verder mag de aerodynamica niet vergeten worden, en dit steeds met het wedstrijdelement in het achterhoofd. Er werden compromissen gezocht tussen esthetisch mooi, doeltreffend en gewicht reducerend.Vorig jaar sneuvelden al Belgische records in zijn klasse, dit jaar is het tijd voor het internationale werk en volgt onder andere de Shell Eco-marathon te Rotterdam. The Energy5 ecocar is an economical prototype car. It is built on a carbon fiber monocoque chassis.Last year, the car was built out of the already made parts. The car is ready to run but still needs some finishing.This thesis shows the process of the Energy5 to finish it in a higher level. Parts like the engine, the body, the color scheme, the forming of the new windows and reducing weight are all done within this thesis. The optimalisation of the aerodynamics may not be forgotten, also the competition aspect must be still in the mind. Compromises are searched between efficient, reducing weight and still looking good.In the past year, the Energyteam broke some records on national level, this year it is time to compete on international level at the Ahoy arena in Rotterdam where the Shell Eco-marathon takes place.
Carbon. --- Carrosserie. --- Elektrische aandrijving. --- Hub motor. --- Hybride. --- Keramische lagers. --- Kunststoffen - polymers. --- Lamineren. --- Productietechniek - production engineering. --- Spuiten. --- Sterkteleer - strength of materials. --- Stromingsleer - fluid dynamics. --- Thermovormen. --- Voertuigtechniek - automotive engineering.
Choose an application
Choose an application
$ Chimney height --- $ 88KL --- $ Air pollution(Effect of chimney height) --- Smoke plumes --- Chimneys --- Atmospheric diffusion --- Environmental aspects --- -Chimneys --- -Atmospheric diffusion --- -Atmospheric physics --- Diffusion --- Dynamic meteorology --- Smokestacks --- Architecture --- Buildings --- Fireplaces --- Flues --- Chimney plumes --- Smoke trails --- Plumes (Fluid dynamics) --- -Details --- -Environmental aspects --- -Smoke plumes --- Atmospheric physics --- Details --- Smoke plumes - Environmental aspects - Netherlands --- Chimneys - Netherlands --- Atmospheric diffusion - Netherlands
Choose an application
Chernobyl Nuclear Accident, Chornobyl', Ukraine, 1986 --- Radioactive fallout --- Radioactive pollution of the atmosphere --- Nuclear energy and meteorology --- Plumes (Fluid dynamics) --- Tchernobyl, Accident nucléaire de, Ukraine, 1986 --- Retombées radioactives --- Pollution radioactive de l'atmosphère --- Energie nucléaire et météorologie --- Panaches (Dynamique des fluides)
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|