Narrow your search

Library

KBR (3)

UCLL (3)

Arteveldehogeschool (2)

Hogeschool Gent (2)

Thomas More Kempen (2)

UGent (2)

EhB (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2015 (2)

2008 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Professionele identiteitsontwikkeling van leraren als dialogisch proces : een narratieve studie in een masteropleiding in speciale onderwijszorg en loopbaanbegeleiding van leerlingen
Author:
ISBN: 9789044132984 Year: 2015 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

uitgave is de handelseditie van het gelijknamige proefschrift, Universiteit voor Humanistiek te Utrecht, 21 september 2015


Book
Tips voor lesgevers : suggesties voor meer werkplezier
Authors: ---
ISBN: 9789044123227 Year: 2008 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek brengt weldoordachte tips bij elkaar, vanuit vragen van leraren en uit de ervaring van de auteurs als lerarenopleider. Sommige tips behoeven maar een korte overdenking, misschien op de fiets op weg naar de school. Andere vragen meer denkwerk en voor nog andere is enige voorstudie en overleg nodig. Een deel hiervan levert een specifieke bijdrage tot het zelfstandig leren van de leerlingen. De auteurs hebben heel wat zelfkritiek, getuige de vele cartoons. (Bron: www.maklu.be)


Book
Help, alweer een stagiair in de klas ! : stages optimaal organiseren in het Vlaamse secundair onderwijs
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789462921214 Year: 2015 Publisher: Leuven Den Haag Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Decreet betreffende de lerarenopleidingen in Vlaanderen (2006) versterkte heel uitgesproken de praktijkcomponent, zeker in de specifieke lerarenopleiding van de CVO's en de universiteiten. Hoewel de vraag naar een sterkere praktijkcomponent ook door het werkveld werd gevraagd, leidde de uitbreiding ervan tot signalen van overbelasting en ongelijke spreiding van de stagiairs over de scholen.In dit boek wordt verslag gedaan van een gezamenlijk onderzoek van de lerarenopleidingen van de Katholieke Hogeschool Brugge-Oostende (thans Katholieke Hogeschool VIVES) en het Expertisenetwerk Lerarenopleidingen AI Gent/Artevelde-hogeschool. Het onderzoek focuste zich specifiek op het organiseren van stages voor studenten en cursisten uit de lerarenopleidingen voor het secundair onderwijs en maakte daarbij gebruik van de gegevens in het digitale aanvraag- en registratiesysteem stageaanvraag.be. Stageaanvraag.be was een initiatief van scholengemeenschap Sint-Nicolaas (S. Niklaas) en werd na een opstartfase geïmplementeerd in alle katholieke scholengemeenschappen van Oost- en West-Vlaanderen.Het opzet was om samen met de verschillende betrokken actoren bij het organiseren van stages in secundaire scholen op zoek te gaan naar duurzame en haalbare manieren om het groeiende probleem rond het toekennen van stageplaatsen opgelost te krijgen.Niet alleen werden de gegevens uit de database achter het registratiesysteem geanalyseerd, ook werden alle gebruikers van het systeem bevraagd over hun ervaringen: de school- en vakmentoren in de stagescholen, de coördinerende directeuren en hun stafmedewerkers op het niveau van de scholengemeenschappen, de stage- en opleidingscoördinatoren in de lerarenopleidingen en de studenten en cursisten - de stagiairs - zelf. Op basis van de aldus verzamelde gegevens formuleerden de onderzoekers in dit rapport adviezen ten aanzien van de verschillende actoren.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by