Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
uitgave is de handelseditie van het gelijknamige proefschrift, Universiteit voor Humanistiek te Utrecht, 21 september 2015
Teacher training --- Methodology --- Teachers --- Education (Continuing education) --- Belgium --- Education --- Ability --- Zorgbeleid --- Zorgtraject --- Hoger onderwijs --- Loopbaanbegeleiding --- Leraren ; professionalisering --- Loopbaan ; leraren --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Zorgpad
Choose an application
Dit boek brengt weldoordachte tips bij elkaar, vanuit vragen van leraren en uit de ervaring van de auteurs als lerarenopleider. Sommige tips behoeven maar een korte overdenking, misschien op de fiets op weg naar de school. Andere vragen meer denkwerk en voor nog andere is enige voorstudie en overleg nodig. Een deel hiervan levert een specifieke bijdrage tot het zelfstandig leren van de leerlingen. De auteurs hebben heel wat zelfkritiek, getuige de vele cartoons. (Bron: www.maklu.be)
Didactiek. --- Lerarenbegeleiding. --- Onderwijskunde. --- Teaching --- Handbooks, manuals, etc. --- Teachers --- Education (Continuing education) --- Belgium --- Education --- 450.7 --- 454 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Lesgeven --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- Relatie leraar-leerling --- Didactiek ; algemeen --- Didactiek --- Zelfstandig leren --- 120200.jpg --- Werkplezier --- Leraren --- Leerkrachten --- 371 --- Lerarenopleiding : CVO --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek; algemeen --- Klassenmanagement --- Relatie leraar - leerling --- 371.213 --- Leraar --- Directie
Choose an application
Het Decreet betreffende de lerarenopleidingen in Vlaanderen (2006) versterkte heel uitgesproken de praktijkcomponent, zeker in de specifieke lerarenopleiding van de CVO's en de universiteiten. Hoewel de vraag naar een sterkere praktijkcomponent ook door het werkveld werd gevraagd, leidde de uitbreiding ervan tot signalen van overbelasting en ongelijke spreiding van de stagiairs over de scholen.In dit boek wordt verslag gedaan van een gezamenlijk onderzoek van de lerarenopleidingen van de Katholieke Hogeschool Brugge-Oostende (thans Katholieke Hogeschool VIVES) en het Expertisenetwerk Lerarenopleidingen AI Gent/Artevelde-hogeschool. Het onderzoek focuste zich specifiek op het organiseren van stages voor studenten en cursisten uit de lerarenopleidingen voor het secundair onderwijs en maakte daarbij gebruik van de gegevens in het digitale aanvraag- en registratiesysteem stageaanvraag.be. Stageaanvraag.be was een initiatief van scholengemeenschap Sint-Nicolaas (S. Niklaas) en werd na een opstartfase geïmplementeerd in alle katholieke scholengemeenschappen van Oost- en West-Vlaanderen.Het opzet was om samen met de verschillende betrokken actoren bij het organiseren van stages in secundaire scholen op zoek te gaan naar duurzame en haalbare manieren om het groeiende probleem rond het toekennen van stageplaatsen opgelost te krijgen.Niet alleen werden de gegevens uit de database achter het registratiesysteem geanalyseerd, ook werden alle gebruikers van het systeem bevraagd over hun ervaringen: de school- en vakmentoren in de stagescholen, de coördinerende directeuren en hun stafmedewerkers op het niveau van de scholengemeenschappen, de stage- en opleidingscoördinatoren in de lerarenopleidingen en de studenten en cursisten - de stagiairs - zelf. Op basis van de aldus verzamelde gegevens formuleerden de onderzoekers in dit rapport adviezen ten aanzien van de verschillende actoren.
Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen --- Stages ; onderwijs --- Lerarenopleiding --- Stage secundair onderwijs --- Stage --- stages --- 450.7 --- lerarenopleiding --- Stages --- Didactics --- stagebegeleiding --- SO (secundair onderwijs) --- Teacher training --- Methodology --- Teachers --- Training of --- Handbooks, manuals, etc. --- Education (Continuing education) --- Belgium --- PXL-Education 2015 --- onderwijs en onderzoek --- onderwijsbeleid --- Lerarenopleiding. --- Stage secundair onderwijs. --- Stages. --- lerarenopleiding. --- stages.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|