Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het vertrekpunt is één simpel en concreet basisgegeven van animatiefilm: stilstaande beelden maken een bewegend beeld, en stoppen daarmee te bestaan als stilstaande beelden. Het lijkt paradoxaal dat beweging kan ontstaan uit stilstand, dat continuïteit kan worden samengesteld met discrete objecten. Dit schrijven is de neerslag van persoonlijke denkoefeningen rond dit gegeven, aan de hand van verscheidene theoretische kaders en toepassingen.
Choose an application
Het lineair-verhalende tijdsverloop lijkt een evidentie voor cinema als medium. Soms is die structuur zodanig sterk en voelbaar, dat de cineast zijn kijker geen vrijheid tot ervaren laat. Voor mijn afstudeerwerk in de audiovisuele kunsten ging ik op zoek naar een manier om de innerlijke beleving van tijd op een filmische manier voor te stellen. Het concept van 'het tijdsbeeld' van Deleuze, Tarkovski's 'Nostalghia' en Weerasethakuls 'Uncle Boonmee' en 'Cemetery of Splendour', vormen het kader voor deze zoektocht.
Deleuze --- Bergson --- Tarkovski --- Weerasehakul
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Door de huidige technologische ontwikkeling leeft de hedendaagse mens volgens De Graeve zonder uitzicht en zingeving. Daarom moet de traditionele filosofie radicaal herzien worden, iets wat al gebeurt in het werk van Deleuze.
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|