Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- didactische principes --- 481.7 --- Docentenbegeleiding --- pedagogisch hoger onderwijs --- De leraar en zijn opleiding --- algemeen. --- didactische principes. --- Algemeen. --- Didactische principes.
Choose an application
481.7 --- 489.4 --- 844.4 --- Pabo. --- didactiek. --- lerarenopleiding. --- reflecteren. --- reflectievaardigheid. --- scriptie. --- taalvaardigheid. --- verslaggeving. --- De leraar en zijn opleiding. --- Didactiek (hoger onderwijs). --- Notuleren - Rapporteren.
Choose an application
Iedereen herinnert zich een juf of meester die een grote indruk heeft achtergelaten. Je kunt denken aan mensen die je hebben geïnspireerd om het beroep te kiezen dat je later bent gaan doen, of die een blijvende interesse voor iets (literatuur, hobby, sport) hebben gekweekt. Mensen inspireren mensen. Kinderen worden geïnspireerd door leraren, maar leraren laten zich in hun werk ook inspireren door kinderen. Inspiratie heeft te maken met geraakt of gegrepen worden door iets of iemand. Inspirerende leraren leren kinderen wat van waarde is; dat is iets anders dan scholen of onderwijzen. Kinderen hebben leraren nodig die werk maken van hun inspiratie door hun onderwijspraktijk te richten op wat het leven waardevol en gelukkig maakt. Geïnspireerde leraren zijn zelf een beeld van wat voor hen van waarde is. Deze bundel richt zich in het bijzonder op leraren op katholieke en interconfessionele scholen van primair onderwijs. De eerste drie bijdragen schetsen een theoretisch kader voor inspiratie en leraarschap. Wat is inspiratie? Welke vormen kun je onderscheiden? Hoe komt de overgang tot stand van geïnspireerd worden door naar geïnspireerd worden tot? Hoe ligt inspiratie verankerd in de biografie van lera-ren? Hoe kan inspiratie ter sprake komen in gesprekken met leraren? Deze bundel geeft inzicht in recent onderzoek naar inspiratie. Welke ei-genschappen hebben inspirerende leraren volgens de leraren zelf en de ouders in het katholiek basisonderwijs? Wat dragen leraren bij aan de ontwikkeling van kinderen? Wat doet een inspirerende schoolleider? Welke spiritualiteit kenmerkt een inspirerende schoolleider? Hoe werkt inspiratie bij leerkrachten in verschillende multireligieuze contexten? De bundel eindigt met enkele praktische handreikingen om leraren te ondersteunen bij het werken vanuit hun inspiratie. Hoe kan werken aan inspiratie worden ingebouwd in het curriculum van de lerarenopleiding? Hoe kan inspiratie onderdeel worden van kritische reflectie op professioneel handelen? Hoe kun je inspiratie leren ontdekken binnen de pedagogische grondhouding als leraar?
inspiratie --- motivatie --- basisonderwijs --- leraren --- 450.7 --- 471.3 --- 472.7 --- 481.7 --- Inspiratie --- Katholiek onderwijs --- Leraren --- Professionalisering --- Spiritualiteit --- Opleiding en bijscholing --- De kleuterleidster --- De onderwijzer en zijn opleiding --- De leraar en zijn opleiding --- Didactics of religion --- Didactics of primary education
Choose an application
Er is de laatste tijd veel te doen omtrent 'de functie' van de leerkracht. De problematiek heeft ook de politieke actualiteit gehaald. Maar de belangrijkste vraag luidt : wat is vandaag en morgen 'de functie' van de leerkracht? Zeven auteurs - een onderwijzeres, een leraar ASO, een schooldirecteur SO, twee onderwijskundigen, een filosoof en een pedagoog - hebben, onafhankelijk van elkaar, fundamenteel over deze vraag nagedacht. Hun visie geeft de lezer en het beleid heel wat stof tot nadenken.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Sociology of occupations --- Teacher education. Teacher's profession --- leraren --- lerarenberoep --- #SBIB:316.334.1O287 --- #A0009A --- 750 Onderwijspersoneel --- 481.7 --- Beroepsprofielen --- Klasgebeuren --- Leraren --- Overheid --- 024948.jpg --- Lerarenberoep --- Lerarenopleiding : CVO --- Leraren : beroepsloopbaan --- Leraren : lesgeven --- 371.213 --- Onderwijs: personeel: relatie leraar-community --- De leraar en zijn opleiding
Choose an application
Didactics --- lerarenopleiding --- tijdschriften --- tijdschriften lerarenopleiding --- onderwijs --- Leraren --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleidingen --- Nascholing --- Nederland --- Onderwijs --- Vlaanderen --- 481.7 --- 472.7 --- 460.5 --- 450.7 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- hoger onderwijs --- De leraar en zijn opleiding --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Didactiek --- Opleiding en bijscholing --- Periodicals --- teachers colleges [buildings] --- Teacher education. Teacher's profession --- E-journals
Choose an application
#SBIB:316.334.2A82 --- Onderwijs 37 --- Stress 331.442 --- 371.213 --- 481.7 --- Onderwijsorganisatie --- Onderwijzend personeel --- Stress --- doceren --- leraar --- psychologie --- stress --- 450.9 --- leerkrachten : stress (ler) --- Onderwijs: stress --- Bijzondere arbeidsproblemen: ergonomie, arbeidsgeneeskunde, arbeidsbelasting, arbeidsongeschiktheid, burn-out --- De leraar en zijn opleiding --- Onderwijs 37. --- Stress 331.442. --- Bijzondere arbeidsproblemen: ergonomie, arbeidsgeneeskunde, arbeidsbelasting, arbeidsongeschiktheid, burn-out.
Choose an application
Deze map werd samengesteld door de Vlaamse Scholierenkoepel (VSK) om leerkrachten in het secundair onderwijs te ondersteunen bij het organiseren van een feedbackmoment. Uit een bevraging van scholieren bleek dat zij de mogelijkheid om feedback te kunnen geven aan leerkrachten erg belangrijk vinden. Een feedbackmoment brengt voordelen mee voor zowel leraren als leerlingen. De leerkracht verbetert zijn methode van lesgeven en de leerling voelt zich gewaardeerd omdat zijn mening ertoe doet. 'Sst, de leerkracht leert' bestaat uit twee delen. Het eerste deel bevat een visietekst en een stappenplan, en maakt het hoe en waarom van feedback duidelijk. Het tweede deel bevat vijfentwintig praktische fiches met mogelijke manieren om feedback in de klas of op school vorm te geven: van vragenlijsten en klasdiscussies tot schrijfgesprekken en stellingenspelen. In bijlage werd het bijbehorend werkmateriaal toegevoegd. (Bron: catalogus Docatlas Antwerpen)
feedback --- leerkrachten --- lesgeven --- 450.7 --- 454.22 --- 481.7 # De leraar en zijn opleiding --- Ervaringsleren --- Feedback --- Leergroepen --- Lerarenopleiding --- Onderwijsstijlen --- Reflecteren (Terugblikken) --- Secundair onderwijs --- didactiek --- 484 --- Didactiek --- Lesgeven --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2015 --- lerarenbegeleiding --- Zelfevaluatie --- Leraren secundair onderwijs --- Leraren --- Kwaliteitszorg --- Relatie leraar - leerling --- 454.23 --- coaching --- leerkracht --- leerkrachtenbegeleiding --- leerkrachten evaluatie --- les --- onderwijs --- sociale vaardigheden --- Leraar secundair onderwijs --- Leraar --- Directie
Choose an application
In het Handboek voor leraren vind je de basis die nodig is om een succesvolle leraar te worden. In het eerste deel staan de leerpsychologietheorieën en de didactiek die daarop is afgestemd centraal. Deel twee bespreekt de relatie tussen de leraar en de leerling. Er wordt ingegaan op communicatie en interactie met groepen, maar ook op het omgaan met individuele leerlingen. Bijbehorende thema's zijn pesten, ordehandhaving en conflicthantering. In deel drie beschrijven de auteurs het Nederlandse onderwijssysteem met onderwerpen zoals de schoolorganisatie, de schoolcultuur en de verschillende schooltypes. Daarnaast wordt ingegaan op de relatie tussen school en omgeving. Deel vier ten slotte, gaat in op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van leraren. (Bron: covertekst)
454.2 --- 472.7 --- 481.7 --- Beginnende leraren --- Competenties --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Gespreksvaardigheden --- Groepsdynamica --- Intercultureel onderwijs --- Klasmanagement --- Leren --- Leren leren --- Lesvoorbereidingen --- Secundair onderwijs --- Toetsen --- Werkvormen --- Zorgverbreding --- didactiek (ler) --- lerarenopleiding (ler) --- De leraar en zijn opleiding --- Onderwijsstijlen --- 112717.jpg --- Leraren --- Onderwijsstrategieën --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- lerarenberoep --- teachers colleges [buildings] --- lerarenopleiding --- didactiek --- departement Algemeen 11
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- praktijkstages --- stagebegeleiding --- lerarenberoep --- supervisie --- lerarenopleidingen --- reflecteren --- onderwijs --- 450.7 --- 481.7 --- Leerbegeleiding --- Lerarenopleidingen --- Reflecteren --- Stage --- 472.7 --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiding-Vlaanderen --- Onderwijskwaliteit --- Pedagogisch hoger onderwijs --- Reflectie --- Stages --- 472.7 ) De onderwijzer en zijn opleiding --- stages --- Studentenbegeleiding --- 489.59 --- Leraren ; opleidingen --- hoger onderwijs --- zelfsturend leren --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- De leraar en zijn opleiding --- Opleiding en bijscholing --- De onderwijzer en zijn opleiding --- 371.3 --- 378 --- 371.21 --- 371.35
Choose an application
Het werkboek biedt een drietal inleidende hoofdstukken waarin dieper wordt ingegaan op de pedagogische taak van docenten. In een drietal luiken (Wie ben ik als docent? Wie is die leerling? Wat betekent dit voor mijn handelen?) wordten vervolgens een dertigtal werkwijzen aangereikt waarmee (aanstaande) docenten, alleen of samen met medestudenten of collega's, aan de slag kunnen. Er kan gependeld worden tussen ervaring en reflectie daarop met behulp van de opdrachten binnen de drie luiken. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding. --- Onderwijskunde. --- Teacher education. Teacher's profession --- pedagogiek --- lerarenberoep --- Leraren --- Opleidingen --- Pedagogiek --- lesgeven --- leerkrachten --- 481.7 --- Intervisie --- Leerlingbegeleiding --- Lerarenopleiding --- 472.7 ) De onderwijzer en zijn opleiding --- docenten --- leerlingbegeleiding --- leerlingen --- onderwijs --- opvoeden --- pedagogische taken --- reflecteren --- 484 --- s.o.: didactiek (ler) --- Lesgeven --- 454.2 --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Leerkrachten, opleiding --- 032077.jpg --- Didactiek: secundair onderwijs --- didactiek --- leerkrachten, opleiding --- pedagogie --- Onderwijsstrategieën --- De leraar en zijn opleiding --- 371.3 --- 371.22 --- 371.21 --- 37 --- Leraar --- Opleiding --- Directie --- Arbeidsmarkt
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|