Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
'Communicatieve vaardigheden voor technici' is het eerste Nederlandstalige studieboek dat de belangrijkste facetten van communicatie voor technici in één boek behandelt. Het brengt techniekstudenten de communicatie vaardigheden bij die ze nodig hebben voor succes in hun studie en hun toekomstige werkzaamheden. Het boek behandelt verschillende typen documenten en formulieren en gaat in op verschillende doelgroepen waarmee studenten tijdens hun stages, afstudeerwerk en carrière geconfronteerd worden. Hierbij worden handige richtlijnen gegeven die studenten helpen om zelf dergelijke documenten op te stellen. De auteurs bespreken steeds eerst de functie van deze documenten, dan de vorm en ten slotte de uitwerking. Overige onderwerpen die in dit boek aan de orde komen: - Communicatie van berekeningen: het boek biedt een unieke behandeling van het communiceren van ontwerpoplossingen; - Visuele communicatie: er is ruime aandacht voor visuele presentatie met behulp van grafieken, diagrammen, tabellen en tekeningen; - Solliciteren: het boek bespreekt schriftelijke en elektronische communicatie bij sollicitaties. Hierbij wordt ook ingegaan op solliciteren in het buitenland; - Grammatica in stijl: in de appendices komen grammatica en stijl van Nederlands en Engels aan bod.
mondelinge communicatie --- solliciteren --- visuele communicatie --- grammatica --- communicatievaardigheden --- schrijfprocessen --- schriftelijke communicatie --- Mass communications --- Communicatie ; technische beroepen --- 316.776 --- 316.776 Communicatieprocessen --- Communicatieprocessen --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Techniek --- Techniek (wetenschap)
Choose an application
Rapporteren is een praktische handleiding voor het schrijven en structureren van rapporten. Aan de hand van duidelijke voorbeelden bespreekt de auteur de belangrijkste aspecten van een rapport. Hij stelt niet alleen de doelgroep en opbouw van een rapport aan de orde, maar geeft ook adviezen over schrijfstijl en werkwijze. Daarnaast geeft de auteur volop tips en trucs om valkuilen te vermijden. De lezer krijgt zo een goed overzicht van technieken en vaardigheden die nodig zijn om individueel of in teamverband rapporten te schrijven. In rapporteren staat de vraag van de opdrachtgever centraal en wordt het doel van het rapport steeds voor ogen gehouden. Hierbij wordt uitgebreid gekeken naar de eisen van een goed rapport, zoals objectiviteit, volledigheid en controleerbaarheid. Het boek is hierdoor goed toepasbaar in de praktijk. Dit boek is geschikt voor studenten die tijdens hun studie schriftelijk verslag moeten doen. Bovendien is Rapporteren een ideaal naslagwerk voor iedereen die in zijn werk goed en systematisch wil rapporteren. Marcel Heerink is neerlandicus en werkt momenteel als onderzoeker en docent communicatie. Hij heeft jarenlange ervaring als trainer en consultant in het bedrijfsleven en bij de overheid. Van zijn hand verschenen ook de Pratische schrijfgids, Schrijven in de juridische praktijk en Rapporteren voor Techniek en ICT.
verslagen schrijven --- rapporteren --- schrijfstijl --- schriftelijke communicatie --- Mass communications --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Rapport annuel Jaarverslag --- 659.3 --- 844.4 --- Rapporteren --- rapportonderdel --- Massacommunicatie --- 316.776 --- 316.776 Communicatieprocessen --- Communicatieprocessen
Choose an application
Audiovisual methods --- audiovisuele opvoeding --- Communicatie --- Communication --- Education --- Education permanente --- Opvoeding --- Permanente vorming --- 316.776 --- #GSDBP --- #GGSB: Pedagogie --- #GGSB: Onderwijs --- communicatie --- mediakunde --- Communicatieprocessen --- Pedagogiek en onderwijskunde --- onderwijstechnologie --- onderwijstechnologie. --- 316.776 Communicatieprocessen --- Onderwijstechnologie. --- Pedagogie --- Onderwijs
Choose an application
Academic collection --- #SBIB:309H2820 --- #KVHA:Teksttypologie; Nederlands --- #KVHA:Reclametaal; Nederlands --- 316.776 --- 316.776 Communicatieprocessen --- Communicatieprocessen --- De reclameboodschap: algemene werken --- Reclame --- Gedrukte media --- Inhoudsanalyse --- Praktijk --- Reclame-praktijk --- Reclame-onderzoek
Choose an application
Zakelijk schrijven Zakelijke correspondentie Commercieel schrijven Zakelijke verslaglegging 'Nieuwe' media
handelscorrespondentie --- zakentaal --- zakelijk schrijven --- e-mail --- Mass communications --- 82.081 --- 316.776 --- 374 --- 499.5 --- 840 --- Schriftelijke communicatie --- Communicatie --- 316.776 Communicatieprocessen --- Communicatieprocessen --- 82.081 Creatief schrijven --- Creatief schrijven --- Handelscorrespondentie en handelstaal --- Schrijven --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands
Choose an application
Gesprekstechnieken. --- Vergadertechnieken. --- 316.776 --- #ECO:03.05:industrie en onderneming facility management organisatie --- 316.776 Communicatieprocessen --- Communicatieprocessen --- Onderhandelen --- Communicatieve vaardigheden --- Vergaderen --- Overleg --- Communicatie --- Besluitvorming --- Gesprekstechnieken --- Argumenteren --- Rapporteren --- Onderhandeling --- Overleg (beraad) --- Gesprekstechniek
Choose an application
Interpersoonlijke communicatie. --- #SBIB:309H517 --- Verbale communicatie: sociale psychologie van de taal en de interactie, psycholinguistiek --- Taal en sekse --- psycholinguïstische studies --- psycholinguïstische studies. --- Psycholinguïstische studies. --- 316.776 --- 316.472.42 --- 392.61 --- #GBIB:IDGP --- 392.61 Seksuele gebruiken. Erotiek --- Seksuele gebruiken. Erotiek --- 316.472.42 Face-to-face relaties. Interactie --- Face-to-face relaties. Interactie --- 316.776 Communicatieprocessen --- Communicatieprocessen --- Psycholinguistics --- Sociolinguistics --- Pragmatics --- #GBIB:IDGP. --- Verbale communicatie: sociale psychologie van de taal en de interactie, psycholinguistiek. --- Face-to-face relaties. Interactie. --- Communicatieprocessen. --- Seksuele gebruiken. Erotiek.
Choose an application
Dit boek is een toolbox, een gereedschapskist met denkpatronen waarmee je slimmer kunt denken. Het neemt je mee op een verrassende ontdekkingsreis door je eigen denken. Door de aangeboden denkpatronen te gebruiken, leer je veelzijdiger, meer flexibel en creatiever denken.Je verwerft inzicht in je eigen denkprocessen en in de patronen waarin je vastloopt. Het komt erop aan het eigen denken bewust te sturen en patroondoorbrekende wegen te vinden en aan te wenden om out-off-the-box te denken. Dat laat toe om meteen een grote sprong voorwaarts te zetten.Creativiteit is niet zo moeilijk als het lijkt, voor wie openstaat voor verruimende inzichten en nieuwe ontwikkelingen. Zien en weten hoe anderen denken heeft vele wederzijdse pluspunten en leidt tot nieuwe invalshoeken. Zeker in teamverband inspireert en prikkelt dit om op zoek te gaan naar onverwachte bronnen van creativiteit en innovatie.
psychologie --- Denken --- Creativiteit --- Creatief denken --- cognitieve psychologie --- 159.95 --- Cognitive psychology --- Industrial psychology --- Toolbox --- Innovatie --- PXL-Central Office 2017 --- leerpsychologie --- denkprocessen --- communicatieprocessen --- Cognitieve vaardigheden --- Musiceren --- Didactic strategies --- denken
Choose an application
Zakelijk schrijven Zakelijke correspondentie Commercieel schrijven Zakelijke verslaglegging 'Nieuwe' media
handelscorrespondentie --- zakentaal --- zakelijk schrijven --- e-mail --- Mass communications --- Schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Zakelijke correspondentie --- Correspondentie ; Nederlandse taal --- Zakelijke communicatie --- 82.081 --- 316.776 --- Nederlands --- schriftelijke communicatie --- zakelijke communicatie --- didactiek --- 374.2 --- Taalvaardigheid (schriftelijk) --- 316.776 Communicatieprocessen --- Communicatieprocessen --- 82.081 Creatief schrijven --- Creatief schrijven --- Nederlandse zakelijke communicatie
Choose an application
316.776 --- 803.93 -06 --- mondelinge communicatie --- 801.2 --- #A9204A --- AA / International- internationaal --- 659 --- Communicatieprocessen --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- 007.1 --- Reclame - Public relations. --- Toespraken --- Toespraken. --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- 316.776 Communicatieprocessen --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- Reclame - Public relations
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|