Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Education, Medical. --- Medical Education --- Medicine --- Physicians --- Physicians, Women --- Students, Medical --- education --- Theses --- 44.04 teaching, profession and organizations of medicine. --- 81.80 tertiary education. --- Medical specialists. --- Training programs. --- Education, Medical
Choose an application
15.00 history: general. --- 81.80 tertiary education. --- 89.91 imperialism. --- Netherlandish colonies. --- Politics and government. --- 1900-2000. --- Asia --- Indonesia --- Indonesia. --- Indonésie --- Netherlands --- Pays-Bas --- Politics and government. --- Politique et gouvernement. --- Colonies --- Colonies.
Choose an application
National movements --- Geyl, Pieter --- South Africa --- Geyl, Pieter, --- 81.80 tertiary education. --- Cross-cultural studies --- Cross-cultural studies. --- Historici. --- Intercultural communication --- Intercultural communication. --- Nationalisme. --- Race relations. --- Reisbeschrijvingen. --- Taalkwesties. --- Universiteiten. --- Études transculturelles --- Geyl, P. --- Geyl, P., --- Afrique du Sud --- South Africa. --- Zuid-Afrika. --- Relations raciales.
Choose an application
Bij toetsing en examinering gaat nog steeds veel mis. Uit analyses van tentamens en tijdens cursussen voor docenten komen veelvuldig onnodige slordigheden boven tafel bij het construeren van toetsen en bij het formuleren van vragen. Zo is het bijvoorbeeld met behulp van een werkwoordentabel relatief eenvoudig vragen te formuleren die verder gaan dan het bevragen van reproducerende kennis. Door een specificatietabel te gebruiken is het ook eenvoudig de toets te laten voldoen aan de valiteitseis. De kwaliteit van de vragen is sterk te verbeteren door de checklists aan te houden die hiervoor bestaan. Door nieuwe doelen die aan onderwijs worden gesteld én door het gebruik van innovatieve onderwijsvormen, geven de gebruikelijke toetsvormen (vooal met meerkeuzevragen) onvoldoende zicht op de kennis , kunde en vaardigheden van studenten. Door het afnemen van toetsen met de computer, de Over-All-toets, toetsen met portfolio's, voortgangstoetsen, toetsen van competenties en het toetsen van groepsproducten worden deze problemen ondervangen. Veel klachten van studenten hebben te maken met de beoordeling, de wijze van nakijken, de zak/ slaaggrens en de beslissingen die over hen worden genomen. Het hanteren van een antwoordmodel bijvoorbeeld voorkomt al veel problemen. Dit inspirerende boek geeft docenten antwoorden op al deze vragen en gaat in op nieuwe ontwikkelingen op het gebied van toetsen, op vragen van docenten en het bevat veel concrete handvatten.
Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- didactiek --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Didactische evaluatie --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- #KVHB:Toetsen --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 371.27 --- Evaluatie --- Examen --- Hoger onderwijs --- Evaluatietechnieken: hoger onderwijs --- Examens: hoger onderwijs --- evaluatie --- examen --- hoger onderwijs --- kwaliteitsbewaking --- tests --- toetsen --- 378 --- 371.21 --- Examens --- Normwaarden --- Wetenschappelijk onderzoek --- Informatica --- Casestudies --- Gezondheidszorg --- Normen --- Norm (standaard) --- Casestudy --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap) --- 81.53 student evaluation. --- 81.80 tertiary education. --- Beoordeling. --- Didactic evaluation. --- HO (hoger onderwijs). --- Higher education. --- Hoger onderwijs. --- Tests. --- didactiek. --- evaluatie (onderwijs).
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|