Narrow your search

Library

UGent (5)

KU Leuven (2)

UAntwerpen (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

CaGeWeB (1)

EHC (1)

Hogeschool Gent (1)

KDG (1)

Liberas (Liberaal Archief) (1)

More...

Resource type

book (4)

dissertation (1)


Language

Dutch (5)


Year
From To Submit

2002 (1)

2000 (1)

1985 (1)

1902 (1)

1900 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
De paedagogiek aan de universiteit : voordracht gehouden tot opening zijner lessen, zaterdag 3 februari 1900, des nam. ten 2 1/2 ure
Author:
Year: 1900 Publisher: [S.l. : s.n.],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
De opleiding tot medisch specialist : een evaluatie van het opleidingsbeleid van het centraal college voor erkenning en registratie van medische specialisten.
Authors: ---
ISBN: 9090010114 Year: 1985 Publisher: S.l. s.n.


Book
Belang en minderwaardigheid
Author:
Year: 1902 Publisher: Leiden : Brill,


Book
Geyl in Zuid-Afrika : verslag van de lezingentournee langs universiteiten in Zuid-Afrika, juli-december 1937
Authors: --- ---
ISBN: 907411220X 9789074112208 Year: 2000 Publisher: Amsterdam : Suid-Afrikaanse Instituut,


Book
Toetsen in het hoger onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9031336394 9789031336395 Year: 2002 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bij toetsing en examinering gaat nog steeds veel mis. Uit analyses van tentamens en tijdens cursussen voor docenten komen veelvuldig onnodige slordigheden boven tafel bij het construeren van toetsen en bij het formuleren van vragen. Zo is het bijvoorbeeld met behulp van een werkwoordentabel relatief eenvoudig vragen te formuleren die verder gaan dan het bevragen van reproducerende kennis. Door een specificatietabel te gebruiken is het ook eenvoudig de toets te laten voldoen aan de valiteitseis. De kwaliteit van de vragen is sterk te verbeteren door de checklists aan te houden die hiervoor bestaan. 
Door nieuwe doelen die aan onderwijs worden gesteld én door het gebruik van innovatieve onderwijsvormen, geven de gebruikelijke toetsvormen (vooal met meerkeuzevragen) onvoldoende zicht op de kennis , kunde en vaardigheden van studenten. Door het afnemen van toetsen met de computer, de Over-All-toets, toetsen met portfolio's, voortgangstoetsen, toetsen van competenties en het toetsen van groepsproducten worden deze problemen ondervangen. 
Veel klachten van studenten hebben te maken met de beoordeling, de wijze van nakijken, de zak/ slaaggrens en de beslissingen die over hen worden genomen. Het hanteren van een antwoordmodel bijvoorbeeld voorkomt al veel problemen. 
Dit inspirerende boek geeft docenten antwoorden op al deze vragen en gaat in op nieuwe ontwikkelingen op het gebied van toetsen, op vragen van docenten en het bevat veel concrete handvatten.


Listing 1 - 5 of 5
Sort by