Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Bible --- Social psychology --- rituelen --- conflicthantering --- sociale conflicten
Choose an application
316.48 --- 316.48 Sociale conflicten --- Sociale conflicten --- Public administration --- Netherlands
Choose an application
In tijden van grote veranderingen moeten organisaties om kunnen gaan met spanningen, wrijvingen en tegenstellingen. Directie en management moeten daarom beschikken over fundamentele kennis en vaardigheden van conflictoplossing. Friedrich Glasls degelijke handboek schetst een wetenschappelijk onderbouwd, uitgebreid model voor diagnose en behandeling van conflicten, dat zich ook in de praktijk vele malen bewezen heeft. Dit is zonder twijfel een van de beste boeken over dit onderwerp. De uitvoerige en systematische opzet van dit werk maakt het onmisbaar voor professionals die met conflicten in hun beroep moeten omgaan: conflictloodsen, coaches, mediators. Met onder meer kennis en informatie over: - Conflictdiagnose - Sociale conflicten - Typologie - Escalatie - Strategieën bij conflictmanagement - Interventies en modellen - Fasen bij escalatie
groepsdynamica --- Conflicthantering --- 361.13 --- Sociologie --- Vaardigheden --- sociale conflicten --- conflicthantering --- conflictbemiddeling --- Industrial psychology --- 316.48 --- 316.48 Sociale conflicten --- Sociale conflicten --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Choose an application
Blijven zeuren, niet willen luisteren, alles ter discussie stellen, geen 'nee' accepteren, schelden, dreigen, intimideren en soms zelfs fysiek geweld. Professionals krijgen tijdens hun werk steeds vaker te maken met grensoverschrijdend en agressief gedrag. Er zullen altijd mensen blijven die zich agressief gedragen, maar dat wil niet zeggen dat je alles maar hoeft te accepteren. Je moet zelf duidelijk maken waar de grens ligt. Agressie? Het doet mij (n)iets! biedt praktische en effectieve handvatten om grensoverschrijdend of agressief gedrag op een krachtige en duidelijke wijze te voorkomen en te stoppen.Aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt verduidelijkt hoe je de aangereikte handvatten in de praktijk kunt toepassen. Het boek biedt inzicht in je mentale weerbaarheid en hoe je die kunt versterken, zodat je steviger in je schoenen staat tijdens een confrontatie.Gerard de Bruin is specialist in conflict- en agressiemanagement en heeft meer dan twintig jaar ervaring op dit vakgebied. Hij heeft aan den lijve ondervonden wat de gevolgen van confrontaties met agressief gedrag kunnen zijn voor mensen en organisaties.
Psychology --- Social problems --- Personality development --- Psychiatry --- signaleren (mensen) --- agressie --- conflicthantering --- sociale conflicten
Choose an application
Sociology of organization --- Industrial psychology --- arbeidsconflicten --- personeelsmanagement --- sociale media --- conflicthantering --- sociale conflicten
Choose an application
In deze drukke tijden lijken conflicten onvermijdelijk. Voor sommigen voelt het alsof mensen constant een kort lontje hebben. Dit boek is een gids die je waardevolle inzichten en krachtige tools geeft om op een constructieve manier met conflicten om te gaan, zowel in je persoonlijke als professionele relaties.Het boek geeft voorbeelden van alledaagse situaties waarin conflicten ontstaan en toont hoe je ze kunt omzetten in groeikansen en begrip. Of het nu gaat om een meningsverschil binnen je familie, een verhitte discussie op het werk of een ruzie met een vriend of een geval van verkeersagressie, de tips helpen je om constructieve oplossingen te vinden.Aan de hand van drie P's, Persoon, Positie en Perspectief, bieden de auteurs een boeiende kijk op conflicten. Ze ontleden de dynamiek van conflicten tussen personen, analyseren in wat voor situaties ze ontstaan en welke externe factoren een conflict beïnvloeden.'Kort lontje' is doorspekt met inspirerende verhalen van mensen die erin slaagden om een kort lontje in te tomen. Dit boek biedt een leidraad om rust te creëren en mild te zijn in alle aspecten van je leven. Zo buig je conflicten om naar kansen om te verbinden.https://www.standaardboekhandel.be/p/kort-lontje-9789464987850
Conflict --- Conflictbeheersing --- Relatie --- Sociale vaardigheden --- Conflicthantering --- Social problems --- communicatie --- agressie --- angst --- conflicthantering --- sociale conflicten --- conflictbemiddeling
Choose an application
Of het nu gaat om de rol van de islam in de terroristische aanslagen, over de veiligheid van pesticiden, de huidskleur van het hulpje van Sinterklaas: waarom ontstaan er zo vaak twee kampen die er beiden van overtuigd zijn dat ze de wijsheid in pacht hebben? Waarom graven we ons zo graag in in de loopgraven van ons eigen gelijk? In Waarom iedereen altijd gelijk heeft probeert Ruben Mersch via het verband tussen kakkerlakken en ethiek, de laaghangende broeken van hiphoppers en het mysterie van de schone studentenkeuken deze vragen te beantwoorden. Daarbij verwijst hij gretig naar de nieuwste inzichten van psychologen, antropologen, biologen, filosofen en een achttiende-eeuwse predikant met een voorliefde voor biljart. Hij komt tot een ontnuchterende conclusie: niet onze ratio, maar wel onze emoties zijn heer en meester over ons denken. Gelukkig, zo voegt Mersch eraan toe, zijn er manieren om dit tegen te gaan. Iets wat hij boeiend en met hilarische voorbeelden aan de lezer presenteert. Waarom iedereen altijd gelijk heeft is het ideale boek om meer inzicht te krijgen in de strapatsen van de menselijke geest
sociale conflicten --- Philosophical anthropology --- emoties --- conflicthantering --- communicatie --- etnische conflicten --- ethiek --- Denken --- 17 --- Social psychology --- Emoties --- Psychologie --- Zelfbeeld --- Emotie --- Man --- Volwassene --- Community organization --- Sociology
Choose an application
bemiddeling --- 007 --- Sociale conflicten. --- conflictbemiddeling --- methoden van het sociaal werk --- conflicthantering --- onderhandelen --- Sociology of social welfare --- Buurten --- Conflicten --- Bemiddeling --- Hulpverlening --- Methodiek --- Buurt --- Conflict
Choose an application
Dit boek biedt een belangrijke theoretische basis voor conflictmanagement en geeft tegelijkertijd handvatten voor de toepassing ervan in de praktijk. Studenten leren hoe ze op een positieve manier met conflicten om kunnen gaan en hoe ze eventuele schade als gevolg ervan kunnen beperken.Waarom kiezen voor Conflictmanagement?* conflictmanagement in theorie én praktijk; * hanteert het 7-I-model voor conflictanalyse en veel aandacht voor interventie en mediation; * online toetsen met feedback en studieadvies.Conflictmanagement beschrijft elementaire en recente wetenschappelijke inzichten op een praktische en herkenbare wijze, waarbij ook de culturele context aan bod. Voor een goede analyse van conflictsituaties introduceert Conflictmanagementhet 7-I-model. Vervolgens is er veel aandacht voor praktische strategieën en interventies om conflicten het hoofd te bieden. Als conflicten uit de hand lopen is er vaak een interventie van een derde nodig. Daarom staan dit soort interventies en mediation centraal in het laatste deel van dit boek.
Sociology of organization --- Industrial psychology --- arbeidsconflicten --- personeelsmanagement --- sociale media --- conflicthantering --- sociale conflicten --- arbeidspsychologie --- conflict --- Conflicthantering ; ondernemingen --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Management ; stress
Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|