Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Het verkrijgen van een grondig begrip van de onderliggende mechanismen en oorzaken van delinquentie is noodzakelijk om het voortdurende probleem van delinquentie in de samenleving aan te pakken. Dit onderzoek richt zich op de rol van gewelddadige videogames in relatie tot delinquent gedrag bij jongeren, gezien de toenemende populariteit van online videogames. Deze masterproef onderzoekt daarom niet enkel de relatie tussen gewelddadige videogames en agressief gedrag, maar ook andere vormen van delinquent gedrag zoals impulsief gedrag, evenals de attitudes van jongeren ten opzichte van geweld en andere vormen van delinquentie. Daarnaast onderzoekt deze masterproef ook de invloed van persoonlijke factoren, zoals geslacht, speelduur en ouderlijke betrokkenheid, op de relatie tussen gewelddadige videogames en delinquentie bij jongeren. De data voor dit kwantitatieve onderzoek werd verzameld door middel van een online enquête. 76 Vlaamse jongeren tussen de 14 en de 18 jaar vulden een zelfrapportagevragenlijst in om informatie te verkrijgen over de verschillende relevante variabelen. De statistische analyses omvatten correlatie-, regressie- en moderatieanalyses, telkens uitgevoerd via SPSS. De resultaten van de correlatieanalyses tonen interessant genoeg aan dat er geen significante samenhang bestaat tussen het spelen van gewelddadige videogames en agressief gedrag en tussen het spelen van gewelddadige videogames en impulsief gedrag. Er werd echter wel een significante relatie gevonden tussen gewelddadige videogames en delinquente attitudes bij jongeren. Deze bevinding geldt zowel voor geweldattitudes als trots ten aanzien van delinquentie. Uit de uitgevoerde regressieanalyses kwamen ook deze conclusies. De uitgevoerde moderatieanalyses suggereren dat geslacht, speelduur en ouderlijke betrokkenheid geen significante moderatoren zijn in deze relaties. Deze bevindingen dragen bij aan de literatuur door aan te tonen dat, hoewel gewelddadige videogames geen directe samenhang vertonen met agressief gedrag en impulsiviteit, ze wel significant geassocieerd zijn met delinquente attitudes. Dit wijst op een mogelijke invloed van gewelddadige videogames op het ontwikkelen van gewelddadige denkpatronen bij jongeren, wat belangrijke implicaties kan hebben voor de ontwikkeling van interventie- en preventieprogramma’s.
Choose an application
Verwonderen en ontdekken in een speelse en rijke leeromgeving waarbij kleuters op een eigentijdse manier worden uitgedaagd? Dat is Dag Loeloe!, een totaalaanbod speciaal voor de 2de kleuterklas. Door klaspop Loeloe komen de activiteiten tot leven en voelen kleuters zich veilig om te gaan ontdekken en te onderzoeken. Alle ontwikkelingsdomeinen komen op een doelgerichte manier aan bod. Dag Loeloe! bevat een ruim aanbod aan differentiatiemogelijkheden. Zo voelen alle kinderen zich goed in de klas en leren ze op hun eigen niveau en tempo. Klaspop Loeloe is daarbij hun vertrouwenspersoon en vriendinnetje.
Didactics of Kindergarten --- vakoverschrijdende thema's --- taalverwerving --- bewegingsopvoeding --- didactische werkvormen --- taalopvoeding --- voorbereidend lezen --- voorbereidend schrijven --- voorbereidend rekenen
Choose an application
Didactics of Kindergarten --- vakoverschrijdende thema's --- taalverwerving --- bewegingsopvoeding --- didactische werkvormen --- taalopvoeding --- voorbereidend lezen --- voorbereidend schrijven --- voorbereidend rekenen
Choose an application
Dag Loeloe! Spelenderwijs verwonderen en ontdekken in een rijke en eigentijdse leeromgeving? Dat is Dag Loeloe! Een nieuwe totaalmethode voor de 2de kleuterklas van uitgeverij Zwijsen. Dag Loeloe! werkt met ankers (thema's) die gekoppeld worden aan herkenbare gebeurtenissen. Alle ankers zijn opgebouwd volgens een vaste structuur, waarbinnen alle ontwikkelings- en leerplandoelen aan bod komen. Er zijn 12 ankers voor de 2de kleuterklas verdeeld over 3 perioden..
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|