Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Als beloning voor de beste doctoraalscriptie werd deze publicatie opgenomen in de Rijnhove-reeks. De auteurs, resp. pedagoge en promovenda gezondheidswetenschappen, bestudeerden de sociale interacties tussen groepsopvoeders en kinderen in een orthopedagogisch behandelingstehuis. De wetenschappelijke begeleiding gebeurde vanuit de Universiteit van Amsterdam, waarbij door middel van video-opnamen twee leefgroepen met elkaar werden vergeleken. Zestien mogelijke typeringen werden geconstateerd, met als conclusie dat de groepsopvoeders vooral gericht zijn op de kinderen, maar de kinderen op zichzelf. Niettemin blijken er heel wat overeenkomsten tussen de beide leefgroepen, ondanks de verschillende benaderingswijze van de opvoeders. Dit onderzoek zal dan ook worden voortgezet. De lezerskring zal vooral te vinden zijn bij (toekomstige) hulpverleners in de residentie͏̈le jeugdhulpverlening. © NBD Biblion
leefgroepen --- groepen --- groepsdynamica --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Didactic strategies --- #PBIB:2002.4 --- 364.046 --- Instellingen --- Leefgroepen --- Onderzoek --- Residentiële therapie --- Groepswerk --- Residentiële jeugdzorg --- 79.16 youth care services. --- Didactic strategies. --- Leefgroepen. --- Orthopedagogics. --- Residentiële hulpverlening. --- Sociale interactie. --- groepen. --- groepsdynamica. --- leefgroepen. --- orthopedagogiek. --- Groepswerk. --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|