Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Naar aanleiding van de stage in het laatste jaar van de opleiding bachelor in hotelmanagement kregen we de opdracht om een managementcase te schrijven. Mijn stage vond plaats in Thon Hotel Vettre in Noorwegen en duurde 4 maanden. Gedurende deze periode werkte ik mijn case uit. Het onderwerp van de case is gelinkt aan het jaarthema van 2017-2018: ‘People management – personeel als motor van het bedrijf.’ Het onderwerp waar ik voor gekozen heb is interne communicatie. De keuze van mijn onderwerp rond dit thema was vrij snel gemaakt. Interne communicatie is immers voor elke organisatie van cruciaal belang. Dit om zoveel mogelijk misverstanden te vermijden. Het is belangrijk dat de kwaliteit van de communicatie goed is zodat alles vlot verloopt. Dat vertaalt zich in de tevredenheid van de medewerkers, betere prestaties en dus ook in het succes van de hele organisatie. De managementcase bestaat uit twee delen. Het eerste deel is de research en literatuurstudie. In het tweede deel wordt de eigenlijke casestudie uitgewerkt. In dit verslag vindt u eerst een inlichtingenfiche van het hotel. Deze dient als leidraad voor de lezer en geeft een globaal beeld van het stagebedrijf. De fiche bevat basiscijfermateriaal zoals prijzen, personeelsbezetting en bezettingsgraden. Hierop volgt de research en literatuurstudie. In mijn research geef ik een antwoord op de vraag wat interne communicatie is en wat het belang is van een goede communicatie. Daarnaast leg ik ook de verschillende communicatiestromen uit. Ten slotte maakte ik gebruik van verschillende bronnen die betrekking hebben tot interne communicatie. Deze bestaan uit de richtlijnen van Olav Thon Gruppen, de wetgeving rond applicaties en verschillende studies in verband met interne communicatie. In het tweede deel van de managementcase heb ik mijn casestudie uitgewerkt. Hierin leg ik uit wat het doel van interne communicatie is. Daarna onderzocht ik welke interne communicatiemiddelen het hotel gebruikt. Daar maakte ik een uitgebreide beschrijving van. Om te weten waar het fout loopt in de organisatie deed ik een analyse van de interne communicatie. Zo kon ik vaststellen wat de problemen zijn. Vervolgens omschrijf ik hoe het gebruik van de applicatie ‘Thoncom’ een extra dimensie geeft aan het huidig communicatiesysteem. Daarna geef ik ook aan welke soorten applicaties er zijn en voor welke soort ik uiteindelijk gekozen heb. Verder beschrijf ik hoe de app uitgewerkt is en wat de verschillende functies zijn. In het laatste deel van de casestudie benoem ik de verschillende kosten die aan het ontwikkelen van een app verbonden zijn. Om een juist beeld te schetsen van de totale kost heb ik ook een simulatie gemaakt van de te verwachte kosten. Eindigen doe ik met een overzicht van de voor-en nadelen voor de werkgever en werknemer. Ten slotte vat ik mijn managementcase kort samen in het Engels zodat ik deze kan voorleggen op mijn stageplaats.
Choose an application
Aanbevelingen bij huisartsen in Vlaanderen betreffende preventie bij tetanus en difterie, vallen bij 65-plussers, colorectale kanker, acute middenoorontsteking, cardiovasculair risicobeheer, enkeldistorsie, depressie, slapeloosheid, stoppen met roken, acute hoest, acute keelpijn, influenza, lageluchtweginfecties, pneumokokken, rhinosinusitis, scabiës, diabetes mellitus type 2, obesitas bij kinderen, obesitas en overgewicht, cystitis, anticonceptie, preconceptie, zwangerschapsbegeleiding, borstkanker, chlamdia, vaginitis en vaginose, gebruik van medicatie bij urgenties
Choose an application
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|