Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Filosofie van de Middeleeuwen --- Filosofie van de Oudheid --- Philosophie de l'Antiquité --- Philosophie du Moyen Age --- Philosophy, Medieval --- Time --- Philosophie médiévale --- Temps (Philosophie) --- Philosophy --- Philosophy, Medieval. --- History --- -Academic collection --- #GOSA:II.P.AU.3 --- #GOSA:XX.III.D.Aeg-R.M --- Hours (Time) --- Geodetic astronomy --- Nautical astronomy --- Horology --- Medieval philosophy --- Scholasticism --- -Philosophy, Medieval --- -Philosophy, Medieval. --- Philosophie médiévale --- Academic collection --- Time - History - To 1500.
Choose an application
Choose an application
Volwassenen komen vrij gemakkelijk met elkaar in conflict. Het is steeds verbazingwekkend hoe lang conflicten onuitgesproken blijven en door blijven zeuren. Veel mensen lijden onder conflicten en voelen zich of zijn niet in staat hun conflicten op te lossen. Ook kinderen hebben zo hun dagelijkse conflicten. Ze ontstaan frequent en zijn meestal weer snel voorbij. Maar soms zijn die conflicten indringend en hebben al een langere voorgeschiedenis. Zulke conflicten laaien steeds weer op en de kinderen zijn zich er niet van bewust dat het vaak om dezelfde aanleidingen gaat. Het zoeken naar de onderliggende oorzaken is dan een remedie om zulke conflicten op te lossen en in het vervolg te voorkomen. In de dagelijkse schoolpraktijk blijkt dat kinderen zeer wel in staat zijn om te leren hoe zij hun conflicten kunnen oplossen: al dan niet met behulp van een bemiddelaar. In dit boek wordt een praktische methode geboden om conflicten tussen (mensen-) kinderen op een goede manier op te lossen: met het zes-stappen-plan krijgen kinderen én hun onderwijzers concrete handreikingen aangeboden om eigen onderlinge conflicten op te lossen of anderen daarbij te helpen. Afkoelen, uitpraten en samen naar oplossingen zoeken zijn daarbij de sleutelbegrippen.
Conflicthantering --- Sociale conflicten --- Onderwijs. --- conflictbemiddeling --- Didactics of social education --- conflicthantering --- Didactics of primary education --- conflicten --- conflictoplossing --- relationele opvoeding --- sociale opvoeding --- 478.1 --- vredesopvoeding --- 471.44 --- Conflicten --- Sociale opvoeding --- Vredesopvoeding --- Basisonderwijs --- Conflictbeheersing --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- 433.4 --- conflicten: kinderen --- Ruzie --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- 307.4 --- 478.8 --- Relationele opvoeding; ba.o. --- Conflictoplossing --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Sociale en emotionele opvoeding --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Ruzie) --- Relationele opvoeding; ba.o --- sociale vaardigheden --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- Kleuter --- Conflict
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|