Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Soms werken organisaties zonder communicatieplan. Ze hebben het zo druk dat er geen tijd is of wordt vrijgemaakt om dat op papier op te zetten. Communicatie wordt dan een ad-hoc activiteit, terwijl een goed communicatieplan duidelijkheid schept over wat er de komende periode moet gebeuren. 'Communicatieplanner' is een praktisch handboek voor het maken van een communicatieplan. In deze derde uitgave gaat het puur om de kern voor het maken van zo'n plan. Beknopt en doelgericht zodat u zelf meteen met de basisstructuren aan de slag kunt om een eigen plan op maat te schrijven. Voor toelichtingen en theorie kunt u terecht bij het 'Communicatie Handboek' van dezelfde auteur. Een standaardpakket die altijd werkt bestaat niet. Elk communicatieplan is maatwerk. Vooral in het strategische en creatieve gedeelte legt u steeds ergens anders het accent op. Daardoor is het maken van communicatieplannen geen invuloefening. Iedere keer moet u op basis van een concrete probleemanalyse een voor de organisatie specifiek p,kan maken. dit boek levert u de bouwstenen voor het maken van een organisatiespecifiek plan. In 'Communicatieplanner' behandelt Wil Michels eerst uitgebreid het basiscommunicatieplan. Omdat er verschillende soorten plannen zijn, gaat hij vervolgens dieper in op het interne, corporate en marketingcommunicatieplan. Nieuw in deze uitgave is de bijlage met een tiental communicatiemodellen die u kunt gebruiken om uw plan te verstevigen. Op de website bij dit boek staan deze modellen ook, evenals enkele bruikbare checklists. In alle boeken over communicatie staat dat een planmatige aanpak essentieel is. Als u vervolgens zoekt naar een uitgewerkte opzet, vindt u die niet. Dit boek biedt uitkomst: u kunt direct aan de slag.
communicatietheorieën --- Advertising. Public relations --- Marketing --- marketingcommunicatie --- communicatiemanagement --- Mass communications --- Communicatie --- Communicatieplannen --- Communicatiemiddelen --- Bedrijfscommunicatie --- Interne communicatie --- Corporate communication --- Marketingcommunicatie --- Communicatieplan --- Communicatie. --- Communicatieplan. --- Massacommunicatie --- Reclame. Public relations --- Bedrijfsleiding --- Management
Choose an application
In dit basisboek staan de concrete communicatievragen van organisaties centraal. Hoe bereikt u met uw boodschap de doelgroep en wat moet u van de doelgroep weten om succesvol te communiceren? Kenmerkend is dat dit boek zich niet alleen reicht op public relations of reclame maar op een geïntegreerde aanpak van de communicatie. Daarbij maken we een onderscheid in concern, marketing en interne communicatie.
bedrijfscommunicatie --- marketingcommunicatie --- concerncommunicatie --- interne communicatie --- communicatie --- communicatiemanagement --- 366.42 --- Communicatie --- E090561.jpg --- Concerncommunicatie --- Marketingcommunicatie --- Interne communicatie --- Communicatieplannen --- Mediarelaties --- Media --- Presentaties --- Adviesbureaus --- Communicatieplan --- Mediarelatie --- Presentatie --- Adviesbureau
Choose an application
Communicatie handboek leert je hoe je de communicatie van een organisatie het beste vorm en inhoud kunt geven. Het boek geeft je een beknopt en toch volledig overzicht van het vakgebied. Heel toegankelijk dankzij het heldere taalgebruik en de praktijkgerichte benadering. Waarom kiezen voor Communicatie Handboek? * handige samenvattingen en begrippenlijsten; * goede voorbereiding op de beroepspraktijk; * inclusief unieke code voor Prepzone, met handige oefentoetsen, flitscolleges en begrippentrainer. In dit handboek maak je uitgebreid kennis met onderwerpen als corporate, marketing- en interne communicatie, maar je leert bijvoorbeeld ook hoe je als communicatieprofessional om kunt gaan met de pers. Het boek besteedt speciale aandacht aan het communicatieplan, communicatie bij veranderingen en social media. Deze onderwerpen nemen binnen de communicatiepraktijk een belangrijke plaats in, dus het is goed om je hier al tijdens je studie in te verdiepen. Met de praktijkcases aan het eind van elk hoofdstuk kun je je kennis van de theorie testen. De samenvattingen en begrippenlijsten helpen je bij het voorbereiden op je tentamens. Omdat het communicatievak razendsnel verandert, is deze vijfde editie van Communicatie Handboek volledig herzien. Alle onderdelen zijn geactualiseerd, van arbeidsmarktcommunicatie tot brandactivaties. Een grote metamorfose onderging het hoofdstuk over contentstrategie. De behandeling van de media is in deze uitgave geheel gebaseerd op het model van Paid, Owned & Earned Media. Er zijn aparte hoofdstukken voor de interne en externe analyse. Bij interne communicatie is er nog meer aandacht voor communicatie bij veranderingen. Bij externe communicatie ligt nog meer nadruk op social media en reputatiemanagement.
Communication Communicatie --- Modes de communication Communicatiewijzen --- Communication interne Interne communicatie --- Communication externe Externe communicatie --- Marketing Marketing --- communicatieplan --- marketingcommunicatie --- interne communicatie --- 316.77 --- Sociale media --- Organisaties : communicatie --- Organisaties : interne communicatie --- Marketing : communicatiestrategieën --- communicatiestrategie --- PXL-Business 2018 --- communicatie --- bedrijfscommunicatie --- Mass communications --- communicatietheorieën --- communicatiewetenschappen --- 005.57 --- Interne communicatie
Choose an application
•Het eerste Nederlandstalige boek met concrete en toepasbare communicatiestrategieën; •geschreven door de auteur van het Communicatie handboek; •sterke balans tussen theorie en praktijk. Communicatiestrategie is de kern van elke aanpak van communicatie. Maar wat is die kern precies? Dit boek geeft een inspirerend antwoord op die vraag. Het biedt studenten een methode om communicatiestrategieën te ontwikkelen en leert ze op creatieve wijze conceptueel te denken. Dit is het enige Nederlandstalig boek dat communicatiestrategie écht concreet toepasbaar maakt. Een effectieve communicatiestrategie geeft focus en zorgt voor consistentie in de communicatie. Daarbij moet een strategie een organisatie en opdrachtgevers inspireren om aan de slag te gaan. In het eerste deel van Communicatiestrategie maken studenten kennis met de basis van communicatiestrategie. Zij gaan in op de analyse van de context en ontdekken de belangrijkste analysetools. Het tweede deel behandelt maar liefst twaalf verschillende strategieën, zoals de Fanstrategie en de Ambassadeursstrategie. Allemaal compleet uitgewerkt met canvassen, modellen en schema's! In deze vernieuwde, vierde editie is veel feedback vanuit het werkveld verwerkt. Honderden professionals volgden de workshops van Wil Michels. Dit resulteerde in de toevoeging van nieuwe analysetools en nieuwe strategieën.
Communicatietheorie --- Communicatiemanagement --- Communicatiestrategie. --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Communicatiestrategieën --- Communicatiestrategieën --- communicatiestrategie --- Mass communications --- communicatie --- Communicatie --- 316.77
Choose an application
Communicatiestrategie is het eerste boek met concrete communicatiestrategieën. Je leert niet alleen de basis van communicatiestrategie, maar je leert ook hoe je communicatiestrategieën in de praktijk toepast. Helder geschreven, inspirerend en met handige stappenplannen en modellen. Waarom kiezen voor Communicatiestrategie? *het eerste boek met concrete communicatiestrategieën; *met strategiespel op de bijbehorende website; *handige stappenplannen en modellen. In Deel 1 maak je kennis met de basis van communicatiestrategieën. Het tweede deel bevat maar liefst twaalf verschillende strategieën, die allemaal aangevuld zijn met modellen en stappenplannen. Hierdoor zijn ook complexe strategieën goed te begrijpen. Het laatste deel geeft je informatie over de implementatie van de in het tweede deel behandelde strategieën. Deze tweede editie van Communicatiestrategie is nog beknopter en nog beter afgestemd op de praktijk dan de vorige editie. Workshopervaringen en de vele tips van adviseurs en docenten erin zijn verwerkt, elke alinea is herschreven en er zijn een aantal grote wijzigingen doorgevoerd. Zo leer je bijvoorbeeld hoe je zelf met een creatieve aanpak aan de slag kunt gaan. Er is een nieuw hoofdstuk toegevoegd dat je laat zien hoe je van een analyse tot een strategie kunt komen. Elke strategie eindigt bijna in een contentstrategie. Hiervoor ontwikkelden de auteurs een nieuw model: de Content Circle, dat al veel wordt toegepast in het hbo. Ook nieuw is het Communicatie Canvas, dat de plaats van strategie binnen de totale aanpak van de communicatie helder beschrijft en daarnaast kort ingaat op de overige elementen van het canvas. Verder gaat deze uitgave dieper in op storytelling.
Mass communications --- communicatie --- communicatiestrategie --- Communicatie ; strategie. --- Communicatietheorie --- Marketing : communicatiestrategieën --- 658.8 --- communicatiemanagement --- communication
Choose an application
In dit handboek komen onderwerpen aan bod als marketingcommunicatie en corporate en interne communicatie. Speciale aandacht is er voor het communicatieplan, de communicatie bij veranderingen en social media. Communicatie Handboek legt hierbij een sterke verbinding tussen theorie en praktijk. Elk hoofdstuk sluit af met een samenvatting, een praktijkcase en een begrippenlijst.In deze zesde, grondig gewijzigde editie, is online communicatie volledig geïntegreerd in alle onderdelen. Aan de nieuwe editie zijn twee hoofdstukken toegevoegd: een hoofdstuk over 'gedragsverandering', waarin de werking van het brein centraal staat, en een hoofdstuk over 'newsrooms', dat gaat over een proactieve benadering van de media.www.noordhoff.nl/webshop/product/communicatie-handboek
Mass communications --- communicatietheorieën --- communicatiewetenschappen --- Marketingcommunicatie --- Communicatie --- Communicatieplan --- Bedrijfscommunicatie --- Corporate communication --- Interne communicatie --- Media --- Gedrag --- Bachelor in het communicatiemanagement --- 005.57 --- Marketing : communicatiestrategieën --- Organisaties : interne communicatie --- Sociale media --- Organisaties : communicatie --- Marketingcommunicatie. --- Interne communicatie ; ondernemingen --- Communicatiemanagement
Choose an application
Communicatiestrategie is de kern van elke aanpak van communicatie. Maar wat is die kern precies? Dit boek geeft een inspirerend antwoord op die vraag. Het biedt de studenten een methode om communicatiestrategieën te ontwikkelen en leert ze op creatieve wijze conceptueel te denken. Dit is het enige Nederlandstalig boek dat communicatiestrategie echt concreet toepasbaar maakt. Een effectieve communicatiestrategie geeft focus en zorgt voor consistentie in de communicatie. Daarbij moet een strategie de organisatie en de opdrachtgevers inspireren om ermee aan de slag te gaan. In het eerste deel maken studenten kennis met de basis van communicatiestrategie. We gaan in op de analyse van de context en bespreken de belangrijkste analysetools. Het tweede deel behandelt maar liefst twaalf verschillende strategieën zoals de Fanstrategie en de Ambassadeursstrategie. Allemaal compleet uitgewerkt met canvassen, modellen en schema's.
Mass communications --- communicatie --- communicatiestrategie --- Communicatiestrategie.
Choose an application
Het Communicatie Model compact biedt je een complete en overzichtelijke aanpak waarin visie, strategie en uitvoering samenkomen.Communicatiestrategie modelDit handzame boekje verbindt organisatievraagstukken aan communicatievragen en combineert strategie met een doelgerichte aanpak. Het resultaat: een alomvattende aanpak met zowel aandacht voor visie als voor analyse, strategie, positionering, creatief concept en contentstrategie.De 12 bouwstenen van Het Communicatie ModelHet Communicatie Model bestaat uit drie blokken: Analyse, Strategie en Aanpak die als fundering dienen voor 12 bouwstenen. Als je deze 12 bouwstenen uitwerkt, creëer je een zeer solide basis en een scherpe focus waarmee je direct aan de slag kan. Zo is voor iedereen duidelijk waar communicatie voor staat en gaat.Voor wieHet Communicatie Model is het resultaat van jarenlange praktijkervaring en nauwe samenwerking met studenten, docenten en professionals die hun eigen waardevolle inzichten met Wil hebben gedeeld. Voor een geslaagde communicatie is het van belang dat organisatiestrategie, communicatiestrategie en acties aan elkaar worden gekoppeld. Met Het Communicatie Model is deze aanpak voor iedereen binnen handbereik.https://www.boom.nl/zoeken/100-12828_Het-Communicatie-Model-compact#omschrijving
Communicatie. --- Communicatiestrategie. --- Mass communications --- communicatie --- communicatiestrategie --- Communicatiemanagement --- Communicatiestrategie --- Communicatieplan
Choose an application
Choose an application
De Communicatieplanner behandelt op een praktische manier de kern voor het maken van een communicatieplan. In de herziene editie behandelt de auteur uitgebreid de aanpak van corporate communicatie. Daarna gaat hij dieper in op de aanpak van interne en externe marketingcommunicatie. Elk plan sluit af met een contentstrategie. Daarom wordt ook een nieuw hoofdstuk aan contentstrategie gewijd.
Marketing --- Mass communications --- Advertising. Public relations --- communicatietheorieën --- Communicatieplan. --- Corporate communicatie. --- Marketingcommunicatie. --- Communicatie
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|