Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
onderwijsonderzoek --- onderwijssociologie --- Research on teaching --- #KVHB:Onderwijskwaliteit --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Kwaliteitszorg --- kwaliteitszorg --- onderwijs --- 450.4 --- leerprocessen (ler) --- onderwijs (ler) --- onderwijsresearch (ler) --- Onderwijsonderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Pedagogiek --- Kwaliteitszorg --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Veranderingsmanagement --- Schoolmanagement --- Lerarenbegeleiding --- Klassenmanagement --- Leerlingbegeleiding --- Leidinggeven --- Schoolleiders --- Natuurwetenschappen --- Leiderschap --- Schooldirectie --- Onderzoek (wetenschap) --- Schoolleider
Choose an application
Nederlandse woordenschat ; basisonderwijs --- woordenschat --- KHCA --- schooltaal
Choose an application
De Reflectieve Leraar bevat een grote hoeveelheid breed bruikbare kennis waarbij theorieën en research over reflectie en ontwikkeling van professionals gekoppeld worden aan effectieve manieren van lesgeven. Voor iedere leraar die wil dat leerlingen zo goed mogelijk leren, biedt dit boek steun en inspiratie. Onderwijzen is een vaardigheid. En zoals geldt voor elke vaardigheid: oefening baart kunst. Dit boek behandelt hoe leraren steeds beter kunnen worden door het stellen van persoonlijke doelen, gerichte oefening en feedback, en met observaties en discussies over het lesgeven. Daarbij wordt uitgegaan van Marzano’s model voor goed onderwijs. Het stimuleren van leraren om te werken aan hun professionaliteit is het belangrijkste wat we kunnen doen om de onderwijspraktijk te verbeteren.
onderwijsstrategieën --- Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Agogie ; methodiek --- Zelfkennis --- Maatschappelijk werk ; methodiek --- Onderwijskunde --- Reflectie - Reflecteren --- professionalisering --- 450.7 --- #PBIB:+110.10 --- Reflectie --- Professionalisering --- Leraren basisonderwijs --- Reflecteren (Terugblikken) --- bijscholing --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Opleiding en bijscholing --- onderwijskunde --- lesgeven --- reflectie --- PXL-Education 2018 --- Lesgeven --- Leraren --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Lesvoorbereidingen --- Leraar --- Didactisch principe --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Lesvoorbereiding --- Internationalisering --- Directie
Choose an application
Veel van de verschillen in de ontwikkeling en leerprestaties van kinderen hebben te maken met de leerlingen zelf: hun leven thuis, hun al opgedane kennis, hun motivatie. Het goede nieuws is dat er heel wat is dat scholen en leraren kunnen doen om de ontwikkeling en de prestaties van hun leerlingen te verbeteren; als ze de richting volgen die in dit boek wordt aangegeven.Vanuit de resultaten van 35 jaar onderwijsresearch beschrijft auteur Robert J. Marzano de factoren die de leerresultaten van leerlingen positief beïnvloeden. Door gebruik te maken van de manieren om de school in kaart te brengen en van de actiestappen die in het boek zijn opgenomen kan men aan de slag: de sterke en zwakke kanten van een school identificeren, prioriteit geven aan bepaalde onderwijsverbeteringen en een helder verbeteringplan maken en uitvoeren. In elk hoofdstuk wordt een research-based antwoord gegeven op vragen als: -welke didactische methodieken werken echt? -Waarom is het verzamelen van gegevens zo'n belangrijke component van schoolontwikkeling? -Hoe belangrijk zijn collegialiteit en professionaliteit? -Ontdek hoe iedere school op een hoger resultaatniveau kan functioneren
Onderwijsonderzoek --- Kwaliteitszorg --- 450.4 --- Onderzoek --- Klasmanagement --- Onderwijskunde --- Onderwijs --- Studentenbegeleiding --- Leidinggeven --- Management --- Lerarenbegeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Leiderschap --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Onderwijsresearch. --- Onderwijsvernieuwing.
Choose an application
Veel van de verschillen in de ontwikkeling en leerprestaties van kinderen hebben te maken met de leerlingen zelf: hun leven thuis, hun al opgedane kennis, hun motivatie. Het goede nieuws is dat er heel wat is dat scholen en leraren kunnen doen om de ontwikkeling en de prestaties van hun leerlingen te verbeteren; als ze de richting volgen die in dit boek wordt aangegeven. Vanuit de resultaten van 35 jaar onderwijsresearch beschrijft auteur Robert J. Marzano de factoren die de leerresultaten van leerlingen positief beïnvloeden. Door gebruik te maken van de manieren om de school in kaart te brengen en van de actiestappen die in het boek zijn opgenomen kan men aan de slag: de sterke en zwakke kanten van een school identificeren, prioriteit geven aan bepaalde onderwijsverbeteringen en een helder verbeteringplan maken en uitvoeren. In elk hoofdstuk wordt een research-based antwoord gegeven op vragen als: Welke didactische methodieken werken echt? Waarom is het verzamelen van gegevens zo'n belangrijke component van schoolontwikkeling? Hoe belangrijk zijn collegialiteit en professionaliteit? Welke vormen van betrokkenheid van ouders maken echt verschil? Ontdek hoe iedere school op een hoger resultaatniveau kan functioneren.
Onderwijsonderzoek. --- schoolomgeving --- professionaliteit --- onderwijssociologie --- kwaliteit --- onderwijsonderzoek --- Research on teaching --- didactiek --- schoolorganisatie --- PXL-Education 2014 --- onderwijskunde --- onderwijsresearch --- leerprocessen --- schoolmanagement
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Goede lessen opbouwen door slim gebruik te maken van wat de huidige wetenschap ons hierover kan leren? Dat kan aan de hand van de tien concrete vragen uit 'De Kunst en Wetenschap van het Lesgeven. Met deze tien vragen houdt u zowel rekening met het kiezen van de juiste onderwijsstrategie, goed pedagogisch handelen als met het klassenmanagement en het afstemmen van het onderwijsaanbod op de specifieke leerlingen in de klas. Marzano heeft alle relevante wetenschappelijke publicaties voor u op waarde geschat en overzichtelijk samengevat in dit boek. Wilt u deze waardevolle kennis handig gebruiken om uw lessen te verbeteren? Het kan met dit raamwerk voor goed onderwijs! De laatste jaren is aan de hand van onderzoek veel bekend geworden over goed onderwijs. Het lesgeven zelf is weliswaar geen wetenschap, maar onderzoek vertelt ons wel welke aanpakken de leerlingen het beste kunnen helpen. U bepaalt vervolgens zelf welke aanpakken u met welke leerlingen wil toepassen en op welk moment. Goed onderwijs draait dus om de combinatie van de door de wetenschap vastgestelde beste methoden en uw vakmanschap. Het vakmanschap van de leraar.
Choose an application
Secondary education --- didactische processen --- Didactics --- voortgezet onderwijs --- motiverend onderwijs --- Educational psychology --- reflectie (psychologie) --- Didactic strategies --- kennis --- didactische werkvormen --- motivatie --- didactiek --- kennisoverdracht --- SO (secundair onderwijs) --- Secundair onderwijs ; Nederland ; didactiek --- Onderwijsleerprocessen --- Klassenmanagement --- Activerende didactische werkvormen --- Secundair onderwijs --- Nederland --- Didactiek --- Leerprocessen --- Leerproces --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Als schoolbestuur word je steeds vaker aangesproken op je verantwoordelijkheden en op de uitvoering van je beleid. Dit wordt vaak in verband gebracht met de kosten van bestuur en met je management, meestal gevolgd door de vraag 'of het niet wat minder kan'. De centrale vraag in dit boek luidt dan ook: 'Wat kan jij als bestuurder en manager doen om je onderwijs goed te laten functioneren?' Wat werkt: Bovenschools Leiderschap biedt een heldere uiteenzetting van de relaties tussen bovenschools leiderschap en leerlingprestaties. De uitgave vertaalt deze relaties naar de onderwijspraktijk aan de hand van concrete tips en adviezen die aantonen hoe je als bestuurder tot verhoogde leerwinsten kan komen.
Business management --- schooldirecties --- organisatiecultuur --- interne organisatie --- leidinggeven --- Onderwijsmanagement --- 458.1 --- leiderschap --- onderwijsmanagement --- Organisatie - Management --- Onderwijsmanagement.
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|