Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
leraren-leerling relatie --- Educational psychology --- pedagogiek --- Didactics of primary education --- omgangskunde --- 467 ) Kinderen met gedragsproblemen --- gevoelens --- onderwijsmethode --- sociale vaardigheden --- zelfbeeld --- D100381.jpg --- Communicatie ; onderwijs
Choose an application
Een goede relatie tussen leraar en leerling is essentieel voor goed onderwijs. Maar alle kinderen hebben wel eensd wat, waardoor die relatie onder druk kan komen te staan. Wie in het onderwijs werkzaam is weet dat, al was het alleen maar doordat confrontaties met de gevoelens of problemen van die kinderen niet altijd gladjes verlopen. De schoolloopbaan van kinderen hangt nauw samen met hun gevoelsleven en hun zelfbeeld. Een leraar moet hier zicht op kunnen hebben om op een goede manier met kinderen te kunnen omgaan.
Teacher education. Teacher's profession --- Primary education --- leraren-leerling relatie --- Educational psychology --- pedagogiek --- competenties --- omgangskunde --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Communicatieve vaardigheden --- Competenties --- Gedrag --- Relatie leraar - leerling --- Zelfbeeld --- communicatieve vaardigheden --- Diversiteit --- communicatievaardigheden (ler) --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: Basiscompetenties) --- kinderen --- leraren --- onderwijspsychologie --- onderwijs --- PHL-Education 12 --- Communicatie --- Lerarenopleiding --- Beloningen --- Straffen --- Reflectie --- Lager onderwijs --- Conflicthantering --- Leraren basisonderwijs --- Klassenmanagement --- Beloning --- Straf --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs --- Leraar basisonderwijs --- Competentie
Choose an application
Een goede relatie tussen leraar en leerling is essentieel voor goed onderwijs. Daarvoor moet je goed kunnen omgaan met kinderen ook als er problemen met een kind zijn. Hoe ga je om met kinderen op school zet uiteen hoe je de problemen van kinderen aanpakt. Met de PaboWijzer-card bij het boek kun je heel gericht voor een tentamen leren dankzij de handige toetsen met feedback op www.pabowijzer.nl. De schoolloopbaan van kinderen hangt nauw samen met hun gevoelsleven en hun zelfbeeld. Een leraar kan pas een juiste aanpak kiezen als hij hier zicht op heeft; als duidelijk is of het kind met een probleem zit, en zo ja, met welk. Hoe ga je om met kinderen op school zet uiteen hoe je dit aanpakt. Allereerst door goed te (leren) kijken en luisteren. Maar ook het persoonlijk optreden van de leraar zelf krijgt veel aandacht. Dat is immers van grote invloed op het kind in zo'n situatie. Dit boek biedt algemeen aanvaardbare regels, zonder in algemeenheden te vervallen. Regels die mits aangepast aan de omstandigheden in veel situaties moeilijkheden beperken of voorkomen. De auteurs hebben de stof uitgebreid getoetst en geven dan ook veel praktijkvoorbeelden. Dit boek biedt je vaardigheden die je in staat stellen op een vruchtbare manier met kinderen (met problemen) om te gaan. Op www.pabowijzer.nl krijg je met de PaboWijzer-card bij het nieuwe boek gratis toegang tot: - Toetsvragen met feedback - Samenvattingen per hoofdstuk - Het e-book (digitale hoofdstukken)
Primary education --- leraren-leerling relatie --- Educational psychology --- pedagogiek --- competenties --- omgangskunde --- 474.22 --- Cognitieve opvoeding --- Communicatievaardigheden --- Competenties --- Conflicten --- Gedrag --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Luisteren --- Onderwijsstijlen --- Relatie leraar-leerling --- Rogers, Carl --- Zelfbeeld --- Communicatieve vaardigheden --- Conflicthantering --- Leraren basisonderwijs --- Klassenmanagement --- Lager onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Basisonderwijs --- Leraar basisonderwijs --- Competentie
Choose an application
Onderwijspsychologische adviezen ten behoeve van leraren in het basisonderwijs. Een goede relatie met de ouders vergt soms heel wat stuurmanskunst van de leerkracht. De geactualiseerde uitgave Hoe ga je om met kinderen op school en met hun ouders? is een betrouwbaar kompas dat de leerkracht de juiste richting aangeeft voor een succesvolle en positieve relatie met ouders en kinderen. Aan de orde komen de volgende (deel)competenties en vaardigheden: zicht op zelfbeeld, communicatievaardigheden, effectief belonen en straffen, reflectie en goed omgaan met ouders. Deze uitgave biedt student en professional in de praktijk geteste en direct toepasbare adviezen, voorbeelden en tips. Compleet met oefeningen om van en met elkaar te leren. Perfect ter voorbereiding op de praktijk en zeer geschikt als naslagwerk.
Educational sciences --- intermenselijke relaties --- communicatie --- Basisonderwijs --- Relatie leraar - ouder --- Welbevinden --- Communicatieve vaardigheden --- Zelfbeeld --- Beloningen --- Straffen --- Reflectie --- Relatie ouder - school --- ouderbetrokkenheid --- 458.1 --- leerlingenbegeleiding --- ouders --- 474.22 --- Cognitieve opvoeding --- Communicatievaardigheden --- Competenties --- Conflicten --- Gedrag --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Luisteren --- Relatie leraar-leerling --- Oudercontact --- schoolmanagement, directieraden, klassenraden, ouderavonden, oudercommissies, ouderparticipatie, schoolparlementen en schoolraden --- Onderwijsstijlen --- Beloning --- Straf --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs --- Patiënt
Choose an application
Onderwijspsychologische adviezen ten behoeve van leraren in het basisonderwijs. Een goede relatie met de ouders vergt soms heel wat stuurmanskunst van de leerkracht. De geactualiseerde uitgave Hoe ga je om met kinderen op school en met hun ouders? is een betrouwbaar kompas dat de leerkracht de juiste richting aangeeft voor een succesvolle en positieve relatie met ouders en kinderen. Aan de orde komen de volgende (deel)competenties en vaardigheden: zicht op zelfbeeld, communicatievaardigheden, effectief belonen en straffen, reflectie en goed omgaan met ouders. Deze uitgave biedt student en professional in de praktijk geteste en direct toepasbare adviezen, voorbeelden en tips. Compleet met oefeningen om van en met elkaar te leren. Perfect ter voorbereiding op de praktijk en zeer geschikt als naslagwerk.
Educational sciences --- intermenselijke relaties --- communicatie --- Basisonderwijs --- Relatie leraar - ouder --- Welbevinden --- Communicatieve vaardigheden --- Zelfbeeld --- Beloning --- Straf --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Communicatie ; onderwijs --- Relatie ouder - school --- ouderbetrokkenheid --- 458.1 --- leerlingenbegeleiding --- ouders --- 474.22 --- Cognitieve opvoeding --- Communicatievaardigheden --- Competenties --- Conflicten --- Gedrag --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Luisteren --- Relatie leraar-leerling --- Oudercontact --- schoolmanagement, directieraden, klassenraden, ouderavonden, oudercommissies, ouderparticipatie, schoolparlementen en schoolraden --- Onderwijsstijlen
Choose an application
Educational sciences --- intermenselijke relaties --- communicatie
Choose an application
uitgebreid getoetst en direct toepasbaar in de praktijk • stevige pedagogische basis zodat elk kind zich veilig en geaccepteerd voelt • gericht op gezamenlij k handelen in het belang van het kind Een goede relatie met de ouders vergt soms heel wat stuurmanskunst van de leerkracht. Hoe ga je om met kinderen op school is een betrouwbaar kompas voor de leerkracht. Het stuurt op een succesvolle en positieve relatie met kinderen en ouders. Het boek biedt een solide pedagogische basis gericht op het welbevinden van elk kind. De volgende (deel)competenties en vaardigheden komen in het boek aan de orde: zicht op het zelfbeeld, zicht op jezelf (reflectie), communicatievaardigheden, effectief belonen/straffen en goed omgaan met ouders. Hoe ga je om met kinderen op school is geschikt voor studenten en docenten aan de pabo en docenten in het primair onderwijs. Wat is er nieuw in de herziening? In deze zesde editie is het deel over reflectie geheel vernieuwd. Verder is het deel over omgaan met ouders uitgebreid met een hoofdstuk met gespreksstrategieën gericht op gezamenlijk handelen in het belang van het kind. (Bron: covertekst)
Educational psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- Primary education --- pedagogiek --- competenties --- omgangskunde --- leraren-leerling relatie
Choose an application
Hoe ga je om met kinderen op school – en met hun ouders? is een betrouwbaar kompas voor de leerkracht. Het stuurt op een succesvolle en positieve relatie met kinderen en ouders. Het boek biedt een solide pedagogische basis gericht op het welbevinden van elk kind en biedt effectieve strategieën voor het omgaan met ouders.De volgende (deel)competenties en vaardigheden komen in het boek aan de orde: zicht op het zelfbeeld, zicht op jezelf (reflectie), communicatievaardigheden, effectief omgaan met gedrags- en werkhoudingsproblemen en goed omgaan met ouders.In deze zevende editie van Hoe ga je om met kinderen op school – en met hun ouders? is met name het vierde deel grondig herzien. Daarin wordt de invloed van gedrags- en werkhoudingsproblemen op het welbevinden van het kind onderzocht en een aantal effectieve strategieën aangereikt om deze te verminderen of op te lossen.
Educational psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- Primary education --- pedagogiek --- competenties --- omgangskunde --- leraren-leerling relatie
Choose an application
Een goede relatie tussen leraar en leerling is essentieel voor goed onderwijs. Daartoe moet een leerkracht goed kunnen omgaan met kinderen ᆳ ook als er problemen met een kind zijn. De schoolloopbaan van kinderen hangt nauw samen met hun gevoelsleven en hun zelfbeeld. Een leraar kan pas een juiste aanpak kiezen als hij hier zicht op heeft; als duidelijk is of het kind met een probleem zit, en zo ja, met welk. Dit boek zet uiteen hoe men dit aanpakt. Allereerst door goed te (leren) kijken en luisteren. Maar ook het persoonlijk optreden van de leraar zelf krijgt veel aandacht. Dat is immers van grote invloed op het kind in zo'n situatie. Dit boek biedt algemeen aanvaardbare regels, zonder in algemeenheden te vervallen. Regels die ᆳ mits aangepast aan de omstandigheden ᆳ in veel situaties moeilijkheden kunnen beperken of voorkomen. De auteurs hebben de stof uitgebreid getoetst en geven dan ook veel praktijkvoorbeelden.
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|