Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Dit projectrapport staat in het teken van het opstellen van een influencer marketingstrategie met als doel om meer traffic en conversies van millennials te verkrijgen voor Tifiori, een online bloemenplatform dat lokale bloemisten verbindt met klanten. Er werd opgemerkt dat hun huidige klanten steeds ouder aan het worden waren. Tifiori wou dan ook resoluut inzetten op het verjongen van hun doelgroep. Uit onderzoek is gebleken dat er een markt is voor online bloemen te verkopen aan millennials. Om deze markt te veroveren moet er wél ingezet worden op de noden en wensen van deze doelgroep; een mobiel-vriendelijk platform, een gemakkelijk te gebruiken userinterface, een snel en gemakkelijk koopproces, een persoonlijke communicatie, een goede prijs-kwaliteit verhouding, een lage verzendkosten, een getrouwheidsprogramma en een subscriptie-service. De concurrentie bewijst dat het implementeren van bovenstaande zaken werkt en heeft hierdoor een groot deel ingenomen van de online bloemenverkoop richting millennials. Het goede hier is dat de kwaliteit en de prijs niet zo goed is als die van Tifiori. Hier kan Tifiori op inspelen om de millennials trouw te maken aan hun merk. Doorheen 2 influencer marketingcampagnes werd er getoond dat influencer marketing samen met de huidige marketingstrategie werkt voor Tifiori. Uit data bleek dat het aantal volgers en conversies steeg met respectievelijk 299% en 1.421%. Daarbuiten werd er ook goede content aangeleverd die hergebruikt kon worden, werd Tifiori als merk gepositioneerd in lijn met de strategie en waren de campagnes effectiever dan advertenties die in hetzelfde tijdbestek liepen op Facebook. Het advies dat geformuleerd wordt op het einde van het rapport is om in de toekomst meer in te zetten op influencer marketing. Hiervoor is er een structuur gecreëerd waar strategie, tactiek en implementatie netjes in elkaar vloeien. Verder werd er opgemerkt dat het businessmodel van Tifiori niet in lijn is met de doelstellingen die vooropgesteld zijn. Er moet iets fundamenteel veranderen om hier een succesvol bedrijf van te maken. Enerzijds moet er meer verdiend worden op elk verkocht product en moet er meer gestandaardiseerd worden. Anderzijds moet er gewerkt worden aan het platform om een oplossing aan te bieden die inzet op de noden en wensen van millennials.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|