Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het ontwikkelen van een portable 2D engine voor casual games, bestaande uit twee open source projecten: ChameleonSkin en CasualSkin. De engine is volledig geschreven in C++.Casual games zijn eenvoudige maar verslavende spelletjes die voornamelijk door volwassen vrouwen worden gespeeld.Een game engine is een library die gebruikt kan worden bij het programmeren van spelletjes.ChameleonSkin is de interface van de platformafhankelijke back end van de engine. Het maakt de engine portable: alle code die enkel afhangt van ChameleonSkin werkt op alle platformen waarvoor er een implementatie bestaat. De huidige implementatie, chameleonSkinPtk, gebruikt de PTK game library.CasualSkin is de high level front end van de engine. Enkele van zijn functies zijn een resource manager, widgets en een manier om grafische objecten onder te verdelen in scenes. CasualSkin is ontworpen om flexibel en makkelijk uitbreidbaar te zijn. De resource manager gebruikt een bin packing algoritme dat afbeeldingen in grotere, samengestelde afbeeldingen combineert. Op die manier wordt de benodigde hoeveelheid VRAM en de hoeveelheid swapping tussen RAM en VRAM verminderd. The development of a portable 2D engine for casual games, consisting of two open source projects: ChameleonSkin and CasualSkin. It is entirely written in C++.Casual games are simple but addictive games, played by a mostly adult female audience.A game engine is a library which can be used to create games.ChameleonSkin is the interface of the platform dependent back end of the engine. It makes the engine portable: all code only depending on ChameleonSkin will work on all platforms that have an implementation of it. The current implementation, chameleonSkinPtk, uses the PTK game library.CasualSkin is the high level front end of the engine. Some of its features are a resource manager, widgets and a way of dividing graphical objects into scenes. CasualSkin is designed to be flexible,and easily extendible. The resource manager uses a bin packing,algorithm which combines images into larger, composite images. This reduces the amount of VRAM used and the amount of swapping between RAM and VRAM.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|