Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
cd-rom
relationele vorming --- sociale opvoeding --- Didactics of social education --- emoties --- 415.3 --- didactiek --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale vaardigheden --- 471.44 --- 478.9 --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele problemen(Kinderen met emotionele problemen) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Meervoudige intelligentie --- Psychotherapie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Emoties (Gevoelens) --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- gevoelens --- Uitvoerende functies --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2018 --- jeugdpsychologie --- basisonderwijs --- emotionele problemen --- preventieve maatregelen --- Emoties --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Emotie
Choose an application
Opgroeien tot een emotioneel evenwichtige persoonlijkheid is een levenslang proces. Scholen hebben steeds vaker te maken met kinderen die emotioneel in de knel komen te zitten en het aantal kinderen met emotionele problematiek in de jeugdhulpverlening neemt sterk toe. Emotiemanagement voor Kids biedt leraren en hulpverleners handvatten om kinderen op een goede manier te ondersteunen in deze ontwikkeling en kent een degelijke theoretische basis. Het is een krachtig instrument om kinderen te leren omgaan met hun emoties. Deel 1 biedt spelen en activiteiten die kunnen ingezet worden vanaf kleuteronderwijs tot in het 6de leerjaar. Deel 2 is meer individueel gericht en biedt een curatieve aanpak voor kinderen vanaf 10 jaar met emotionele problemen zoals faalangst, verlegenheid, jaloezie, verdriet, ruzie, gebrekkig zelfvertrouwen en gevoeligheid. Deel 3 kan ingezet worden voor kinderen met een negatief zelfbeeld. De werkbladen staan apart op een cd-rom.
Emotie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Didactics of social education --- emoties --- relationele vorming --- sociale opvoeding --- 415.3 --- didactiek --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale vaardigheden --- 471.44 --- 478.9 --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele problemen(Kinderen met emotionele problemen) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Meervoudige intelligentie --- Psychotherapie --- Emoties (Gevoelens) --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- gevoelens --- Uitvoerende functies --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Contains audio-visual material
Choose an application
Emotie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Didactics of social education --- emoties --- relationele vorming --- sociale opvoeding
Choose an application
Evaluatie --- Registratie --- Peuter --- Kleuter
Choose an application
Het doel van de 5 minutenspelletjes is leraren en activiteitbegeleiders inspiratie bieden, om een brug te slaan tussen twee perioden van inspanning. Het doel van '5 minuten tussendoor' is activiteiten aanbieden ter bevordering van de toename van de energie, de concentratie en het optimaliseren van het leervermogen van kinderen. Het beleven van plezier en het samen uitvoeren van een activiteit staat centraal. Op de kaarten staat aangegeven voor welke leeftijdsgroep(en) de activiteit geschikt is.
Didactic strategies --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Het doel van de 5 minutenspelletjes is leraren en activiteitbegeleiders inspiratie bieden, om een brug te slaan tussen twee perioden van inspanning. Het doel van '5 minuten bewegen' is activiteiten aanbieden ter bevordering van de toename van de energie, de concentratie en het optimaliseren van het leervermogen van kinderen. Op de kaarten staat aangegeven voor welke leeftijdsgroep(en) de activiteit geschikt is.
Didactic strategies --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
De 40 kaarten bieden elk een korte activiteit om verschillende taalvaardigheden te herhalen en in te oefenen. De activiteiten vormen een mix van bewegen, nadenken en samenwerken. Daardoor leren leerlingen spelenderwijs taal. Het interactief leren biedt een hoge betrokkenheid van leerlingen en vormt een stimulans voor de taalontwikkeling. Geschikt voor alle leeftijden!
Choose an application
Wiskunde --- Rekenen --- Wiskundige initiatie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Coöperatief leren --- Getallenkennis --- Metend rekenen --- Bewerking (wiskunde) --- Meetkunde
Choose an application
Didactische strategieën voor het onderwijs met schema's, indelingen en stappenplannen voor leraren.
Choose an application
Verzameling tips die leerkrachten aanzetten tot nadenken over hun professionele zelf.
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|