Narrow your search
Listing 1 - 6 of 6
Sort by
Theoretical and critical perspectives on teacher change
Authors: --- ---
ISBN: 1567500595 Year: 1993 Publisher: Norwood, NJ Ablex Pub.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
International handbook of research on teachers' beliefs
Authors: ---
ISBN: 9780415539227 9780415539258 0415539226 0415539250 0203108434 9780203108437 9781136265839 9781136265785 9781136265822 Year: 2015 Publisher: New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Identités professionnelles d'acteurs de l'enseignement : regards croisés
Authors: ---
ISBN: 9782760515116 2760515117 9782760519527 276051952X 1459334663 9781459334663 Year: 2007 Volume: 27 Publisher: Québec : Presses de l'Université du Québec,


Book
The Attitudes of Elementary School Teachers to Eating Disorders
Authors: ---
ISBN: 8021098031 8021098023 Year: 2020 Publisher: Brno [Czech Republic] : Masarykova univerzita nakladatelství

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The publication describes the research on the attitudes of the teachers of health education or an equivalent course in lower secondary schools. In the theoretical part the issue is explained in a broader context. The types of eating disorders and the factors that contribute to the development of these disorders in childhood and adolescence are described. The following section explains the prevention of risk behaviour with a focus on the role of the school and teachers in the primary prevention of eating disorders. The publication describes how teachers can identify eating disorders and suggests their appropriate behaviour towards children with a suspected eating disorder. The book also focuses on the issue of attitudes. The text refers to relevant domestic and international research studies that illustrate the current state of the issue. The theoretical part of the publication defines the research problem, which is to identify the teachers' attitudes to eating disorders. The main research method is the semantic differential applied on a sample of 166 elementary school teachers from various regions of the Czech Republic. The additional method is the semi-structured interview conducted with some teachers from the research sample. The core focus of the publication is the new knowledge concerning the attitudes of elementary school teachers to eating disorders. The results are analysed in terms of the teachers' qualification, gender, age, and length of teaching experience. The final part of the paper summarizes the most important findings and recommendations for the prevention of eating disorders in educational practice. The new findings can also be applied in foreign educational systems.


Book
Le corps et la voix de l'enseignant : théorie et pratique
Authors: ---
ISBN: 9788484439301 8484439305 Year: 2014 Publisher: Paris Maison des langues

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Des réflexions sur le rôle de la voix et du geste dans l'enseignement des langues, accompagnées de conseils présentés dans des fiches pratiques en fin de chaque partie, pour mettre en application les concepts abordés. ©Electre 2014


Book
S'engager pour accompagner : valeurs des métiers de la formation
Author:
ISBN: 9782130810360 2130810365 Year: 2018 Publisher: Paris : Presses universitaires de France,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La part de l'engagement dans la formation, qu'il s'agisse de former ou de se former, est essentielle. Engagement dans le savoir, la parole, la voix et les techniques, engagement corporel jusque dans les maladresses. Prendre des risques, se maintenir dans un processus de création jour après jour à côté des habitudes, des habiletés, des capacités et même des compétences. Pour accompagner et parfois résister, un engagement dans le savoir est-il en effet souhaitable? Être concerné, soi, par le savoir transmis? Attentif à l'autre à qui l'on s'adresse? Mireille Cifali répond à ces questions par l'affirmative. Pour un formateur sont alors dessinées l'articulation fragile entre théories et pratiques, ainsi que la place indispensable réservée à un travail éthique. C'est sur son expérience de clinicienne de la formation que Mireille Cifali s'appuie pour transmettre les valeurs à l'origine de dispositifs où penser est une joie, où se former est un surcroît d'être autant que de savoir.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by