Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Op een kwade dag gaan de ouders van prinses Anna uit elkaar. Hun hele hebben en houden wordt netjes in tweeën verdeeld. Maar er is maar 1 prinses Anna, hoe moet ze die eerlijk verdelen?
Dutch literature --- ruzies (themawoord fictie) --- echtscheiding (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- prinsessen (themawoord fictie) --- Echtscheiding --- Emoties --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- 433.7 --- echtscheiding --- kinderboeken --- ouders --- ruziemaken --- Echtscheiding ; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Prinsessen ; verhalen --- Leesopvoeding --- Emotie
Choose an application
Dit lespakket is het vervolg op het pakket Opvoeden: zo! In drie bijeenkomsten over de thema's niet-luisteren, ruzies tussen kinderen, en boos en opstandig gedrag, komen extra lastige situaties in de opvoeding aan de orde. Het pakket bevat een draaiboek, een videoband, een fotoserie en fiches met opdrachten.
433 --- boosheid --- luisteren --- ouders en opvoeding --- oudertraining --- pedagogiek --- ruziemaken --- opvoeding --- gezinsopvoeding --- opvoedingsondersteuning --- Opvoeding in de praktijk --- 37 --- 37.018 --- opvoedingstips --- ouders --- Educational sciences --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Games --- Contains audio-visual material
Choose an application
De video "Ruziewijzer" en "Doe-wijzer tegen geweld" hoort bij het lesprogramma geweldpreventie en sluit aan bij de volgende thema's en lessen van de handleiding en het werkboek : Lichaamstaal en geweld, Opstokers en afkoelers, Bemiddelen in een conflict, Bemiddelen in stappen, Bemiddelen bij pesten, TV-geweld, Stoere kerel of coole meid?, Ik doe niet mee!, Vooroordelen, discriminatie en racisme, Mishandeling, Verliefd, Hoever ga je?, Onrecht veranderen. Als je de cd-rom "Risicometer" start, krijg je filmpjes te zien over allerlei onderwerpen. Na ieder filmpje kun je vragen beantwoorden. Heb je alle vragen beantwoord, bekijk dan je score en lees hoe jij met risico's omgaat en respect toont voor jezelf en anderen.
484.9 --- assertiviteit --- boosheid --- communicatie --- criminaliteit --- drugs --- emoties --- emotionele vaardigheden --- geweld --- gezin --- leefstijl --- ouders van pubers --- pesten --- ruziemaken --- secundair onderwijs --- sociale vaardigheden --- stelen --- Vredesopvoeding: handboek secundair onderwijs --- Personality development --- Didactics of social education --- Didactics of secundary education
Choose an application
Professioneel omgaan met conflicten is niet vanzelfsprekend. In organisaties stoppen we onze mening vaak liever weg. Of we sussen en negeren een probleem, waardoor het kan uitgroeien tot een bitter conflict. De box bevat vijf spellen om bij individuen, groepen en teams de competentie `conflictvaardig' te verbeteren. Bij het doorlopen van de spellen maken de auteurs onderscheid tussen de fasen: - bewust worden: waarnemen, signaleren; - experimenteren, doen, uitproberen: de weg naar mastership; - excelleren: expres escaleren en deëscaleren, grenzen verleggen, conflictcoaching
Didactics of social education --- Personnel management --- conflicthantering --- 307.4 --- coaching --- mediation --- ruziemaken --- spelen --- Conflictbeheersing --- conflict --- maatschappelijk werk --- psychologie, bedrijven --- Conflicten --- Conflicthantering --- conflicten --- mondelinge communicatie --- sociale vaardigheden --- Sociaal conflict --- 301.15 --- 007.1 --- 007 --- Games
Choose an application
Age group sociology --- echtscheiding --- sociaal beleid --- Social policy --- verdriet (themawoord fictie) --- boosheid (themawoord fictie) --- ruzies (themawoord fictie) --- echtscheiding (themawoord fictie) --- 433.7 --- boosheid --- emoties --- ruziemaken --- Kind en echtscheiding --- Echtscheidingen ; kinderen --- Emoties ; kinderen --- gezin --- Leesopvoeding --- 392.5
Choose an application
In een groot bos wonen twee kleine monsters, Woek en Willie. Woek doet een dutje. Vlakbij ligt Willie op het gras. Opeens zoemt er een bij voorbij. Woek valt van de bloem. Willie wipt van schrik op een boomstronk. Dan zien ze elkaar voor het eerst. Een verhaal over twee vriendjes die ruzie maken en over twee ruziemakers die weer vriendjes worden.
genre-thema"">
Choose an application
415.3 --- communicatie --- relaties --- ruziemaken --- zelfkennis --- zelfzorg --- Uitvoerende functies --- woede --- emoties --- Social psychology --- boosheid --- Affective and dynamic functions --- verdriet --- ruzies --- Social problems --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Boos zijn --- Conflicten --- Ruzie --- conflicten --- #GBIB:IDGP --- 159.94 --- 301.15 --- Aggression --- Relationships --- Book --- Emotions
Choose an application
agressie --- agressieve kinderen --- geweld --- 415.3 --- 433.9 --- kinderen --- ruzie --- sociaal-emotionele opvoeding --- vredesopvoeding --- 430.4 --- agressiviteit --- conflicten --- opvoedingsondersteuning --- pedagogiek --- pesten --- ruziemaken --- 433 --- Agressie --- Opvoeding --- Pesten --- Probleemgedrag --- Ruzie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Straffen --- 376.42 --- Conflicten --- Gedragsstoornissen --- Geweld --- Gezin --- conflicthantering --- kinderpsychologie --- pedagogiek (opvoedkunde) --- Agressie ; kinderen --- Kinderen --- Ouder-kindrelatie --- Ruzies ; kinderen --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- jokken, sinterklaas, zakgeld, overige onderwerpen --- Verzamelde opstellen --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: Conflicten) --- (zie ook: psychologie)
Choose an application
Huilen, boos zijn, ruzie bij kinderen zijn gevoelens en gedragingen waarmee opvoeders nogal eens worstelen. Dit boek wil opvoeders meer inzicht bieden in emoties die een rol spelen bij dergelijk gedrag en reikt concrete richtlijnen aan hoe zij hier het beste mee om kunnen gaan. Daarbij is er ook aandacht voor de gevoelens en gedachten van de opvoeders zelf. (Bron: covertekst)
socio-emotionele ontwikkeling --- Affective and dynamic functions --- huilen --- emoties --- boosheid --- ruzies --- Boosheid ; kinderen --- Emoties ; kinderen --- Ruzies ; kinderen --- #PBIB:+101.10 --- Gevoelens --- 415.3 --- Huilen --- ruziemaken --- 433.4 --- Boosheid --- Emoties (Gevoelens) --- Ruzie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 37.013 --- Agressie --- Emoties --- Zelfbeeld --- 030732.jpg --- Boos zijn --- Kleuterschool: emoties --- Kleuterschool: emotionele opvoeding --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Uitvoerende functies --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- (zie ook: Conflicten) --- 471.44 --- 478.9 --- Baby's --- Emotionele ontwikkeling(Affectieve ontwikkeling) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kleuteronderwijs --- Kleuters --- Lager onderwijs --- Peuters --- Verdriet --- Zelfvertrouwen --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Kinderen --- Ontwikkelingspsychologie --- Emotie --- Kind --- Baby --- Peuter --- Kleuter --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Werken met kinderen n goede communicatie tot stand brengen vereist een deskundig oog zowel voor de behoeften van het kind als die van jezelf. Een goed contact met kinderen, ouders en collega's is geen kwestie van 'op goed geluk'. Dit vraagt om concrete communicatievaardigheden als luisteren en duidelijk zijn in het omgaan met elkaar. Ter ondersteuning van de leidster in de dagelijkse praktijk laten de auteurs in dit boek de lezer kennis maken met de Gordon-methode. Deze methode geeft een manier van omgaan met anderen, kinderen n volwassenen, die leidt tot meer zelfstandigheid, zelfvertrouwen en groei bij opvoeder en kind. Bij de Gordon-methode gaat het om het bevorderen van plezier en evenwicht in relaties en het voorkomen en oplossen van problemen zonder verliezers. In dit boek komen aan de orde:- wat de Gordon-methode inhoudt;- concrete ervaringen met de Gordon-methode in de praktijk van de kinderopvang. Door de heldere opbouw van de uitgave en de vele praktische voorbeelden het boek voor de kinderleidster en een ieder die in kinderen is geïnteresseerd.
kinderopvoeding --- kleuteropvoeding --- #PBIB:+101.30 --- Communicatie --- 433 --- Gordon methode --- communicatie --- kinderen --- kinderopvang --- opvoeding --- ruziemaken --- zelfbeeld --- 37 --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Kinderopvang --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoeding en onderwijs --- Gezinnen --- Opvoedingsstijlen --- Kinderen --- Gordon-methode --- Communicatieve vaardigheden --- Relatie ouder - kind --- Thomas Gordon --- 416.1 --- Belonen --- Conflictbeheersing --- Emoties (Gevoelens) --- Gedragsregels --- Gordon, Thomas --- Kinderopvang --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Opvoeding --- Relatie leraar - leerling --- Ruzie --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Straffen --- Zelfbeeld --- opvoeding in de praktijk --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- (zie ook: Conflicten) --- Gezin --- Opvoedingsstijl --- Kind --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Ouderenzorg
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|