Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Enseignement --- Onderwijs --- 37.014.3 --- onderwijshervormingen --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactische principes.
Choose an application
Higher education --- 377.5 --- HOBU --- leerkrachten --- Nederland --- onderwijshervormingen --- onderwijspolitiek --- schoolbeleid --- studenten --- 378 --- 371.22 --- 492 --- 371.1 --- 371.2 --- Periodicals
Choose an application
Choose an application
Didactics --- onderwijssociologie --- onderwijs --- Sociology of education --- pedagogiek --- Study methods --- 37.02 --- #GSDBP --- 454.2 --- 462.1 --- Hoogbegaafdheid --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- 37.014.3 --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- onderwijshervormingen --- Didactische en methodische grondbeginselen
Choose an application
School management --- Sociology of education --- Adult education. Lifelong learning --- onderwijs --- onderwijs en sociaal milieu --- volwassenenonderwijs --- onderwijshervormingen --- #GSDBP --- onderwijs en maatschappij --- educatieve maatschappij --- pedagogiek --- 371 --- 375 --- 371.1 --- 371.012
Choose an application
Onderwijskrant brengt beschrijvingen van, en kritische reflecties over onderwijs en onderwijsvernieuwing. Bepaalde bijdragen zijn wetenschappelijk gestoffeerd; andere zijn een directe neerslag of weergave van opvattingen en ervaringen. Onderwijskrant wordt gemaakt met medewerking van praktijkmensen en van medewerkers uit de lerarenopleidingen en de pedagogische en wetenschappelijke centra. Onderwijskrant is een onderwijstijdschrift met redactieleden uit de drie onderwijsnetten.
Teaching --- onderwijs --- 720 Onderwijs --- tijdschriften lerarenopleiding --- 470 --- Basisonderwijs --- leerkrachten --- onderwijs: basisonderwijs --- onderwijshervormingen --- onderwijspolitiek --- Periodicals --- Organization and Administration. --- E-journals --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- Primary education --- Secondary education --- Flanders --- Belgium --- Tijdschriften
Choose an application
Het onderwijssysteem past niet meer. Steeds meer kinderen vallen op en vallen uit. Professionals ervaren druk en stappen regelmatig al na enkele jaren weer uit het vak. Er verschijnen masterplannen en incidentele geldpotjes. Professionals, kinderen en ouders lopen tegen de grenzen van het systeem. Het systeem knelt en is duidelijk toe aan hervorming. Niet systeemgericht, maar mens- en wereldgericht.In dit inspirerende en praktische boek word je bij de hand genomen in deze transitie. Stap voor stap beweeg je over je eigen ontwikkelpad. De weg naar duurzame verandering is daarbij de weg naar binnen. Dat gegeven maakt de reis door dit boek extra boeiend. Een handboek vol inzichten en handreikingen waar je direct mee aan de slag kunt. Want als er íets is wat dit boek je leert is dat de mooiste dingen ontstaan van binnenuit.https://www.instondoboeken.nl/product/356/Onderwijs-van-Binnenuit
Teacher education. Teacher's profession --- School management --- onderwijsvernieuwing --- Specifieke onderwijsnoden --- Onderwijshervormingen --- Onderwijsvisies --- Lager onderwijs --- Onderwijssysteem --- Onderwijshervorming --- Kwaliteitszorg --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Welbevinden --- Inspraak --- Diversiteit --- Eigenaarschap --- Zelfontdekkend leren --- Spelend leren --- Inclusief onderwijs --- Vertrouwen
Choose an application
Met de modernisering van het secundair onderwijs in Vlaanderen werden nieuwe eindtermen vastgelegd. Om de communicatie tussen overheid, onderwijsnetten, leerkrachten en leerlingen optimaal af te stemmen, worden de eindtermen en leerplannen uitgeschreven op basis van de herziene taxonomie van Bloom, door Krathwohl & Anderson.De taxonomie van Bloom in de klas analyseert in drie delen hoe je als leerkracht lessen kan ontwerpen zodat je leerlingen de eindtermen kunnen bereiken.Deel 1 Eindtermen bereiken, wat betekent dit?Op basis van de herziene taxonomie zijn de eindtermen en leerplandoelen operationeel en evalueerbaar geformuleerd. Het is dus belangrijk de verschillende onderdelen van de taxonomie te leren kennen en de samenhang ertussen te begrijpen.Deel 2 Eindtermen bereiken, hoe doe je dat?In het tweede deel worden praktische voorbeelden en didactische tips aangereikt om op een kwaliteitsvolle en doordachte manier lessen te kunnen ontwerpen.Deel 3 Eindtermen bereiken, waarom zou je?In het derde deel wordt dieper ingegaan op de uitdagingen voor het onderwijs. Wat is de inhoud van de onderwijshervorming? Hoe en waarom kwam ze tot stand?(Bron: https://www.pelckmanspro.be/de-taxonomie-van-bloom-in-de-klas.html)
Didactics of secundary education --- Objectives of teaching --- 484 --- Eindtermen --- Secundair onderwijs --- Lesvoorbereidingen --- Onderwijshervormingen (onderwijsvernieuwing) --- Didactiek --- Lesgeven --- Vraagstelling --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O323 --- #SBIB:316.334.1O324 --- Pedagogie --- Doelen en functies van algemeen middelbaar onderwijs --- Doelen en functies van technisch onderwijs --- Onderwijsdoelstellingen --- Didactiek van het secundair onderwijs --- eindtermen --- eindtermen ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Leerdoelen --- secundair onderwijs --- leerplannen --- onderwijshervorming --- 450.45 --- PXL-Education 2019 --- onderwijsvernieuwing --- Vlaanderen --- didactische principes --- leerplanontwikkeling --- Onderwijshervorming --- Taxonomie van Bloom --- Secundair onderwijs . Vlaanderen --- Lesvoorbereiding --- onderwijshervormingen --- 371 --- 370.02 --- Leerdoel --- Eindterm --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
onderwijsvernieuwing --- School management --- Netherlands --- Enseignement --- Onderwijs --- Educational innovations --- -School management and organization --- -#A9302A --- 37.014.3 --- Educational administration --- Inspection of schools --- School administration --- School inspection --- School operation policies --- School organization --- Schools --- Educational planning --- Management --- Education --- Innovations, Educational --- Technological change in education --- Educational change --- Educational technology --- onderwijshervormingen --- Inspection --- Management and organization --- Innovations --- Technological innovations --- Experimental methods --- School management and organization --- #A9302A
Choose an application
Terugblik en schets van omgeving - stand van zaken en trends - infrastructuur en dienstverlening - onderzoek - onderwijs - organisatie - en nu? ; Stand van zaken en trends : ICT-voorzieningen in 2003 - sociale aspecten van ICT in hoger onderwijs ; Infrastructuur en dienstverlening : technische infrastructuur - trends in draadloze en mobiele communicatie ; Onderzoek : grid-computing en e-science - webservices - technische informatiestandaardisatie ; Onderwijs : ICT en ondersteuning van communicatie - ICT in onderwijs ; Organisatie : informatieplanning en architectuur - informatietransparantie - groeimodel of doelmodel
ICTO --- redactie L.A. Plugge --- universiteiten --- ICT in het onderwijs --- ICT-Informatie- en communicatietechnologie --- Onderwijshervormingen (onderwijsvernieuwing) --- onderwijs, holt --- onderwijs, universitair en voortgezet --- onderwijsinformatica --- Onderwijs : communicatietechnologie --- Onderwijs : informatietechnologie --- 681.3*K3 --- ICT --- hoger onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- onderwijs --- informatie- en communicatietechnologie --- onderzoek --- hogescholen --- 37 --- 681.3.02 --- Onderwijs --- 371.3 --- 378 --- Hoger onderwijs --- 681.3*K3 Computers and education --- Computers and education --- Computer assisted instruction --- informatietechnologie --- communicatietechnologie
Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|